Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

MX 250F modely 2008

Pridané 14.02.2008 18:00, autor vlke, prečítané 18884x

Čo je tým, po čom sme všetci tak tužíli cez sviatky? Nemali sme až toľko času ako Ježiško aby sme si skontrolovali zoznam ... do pekla veď my sme ani len žiaden zoznam nemali! Ale predsa, boli by sme ochotní sa staviť o najobľúbenejší pár svojich čižiem, že nová dvojkolka sa nachádza na prvých priečkach toho Vášho zoznamu. Svätý Mikuláš má kopec práce s viazaním sladkých a ovocných balíčkov po celý rok, a tak sme sa rozhodli, že mu ušetríme starosť s hladaním najlepšej F 250-tky, ktorú by Vám napchal do čižmy. Dekorácie na vianočnú oslavu sa niesli v nasledovných farbách: červená, žltá, modrá a zelená. Stačí už len odbaliť pozlátko a obliznúť si z našeho 4-príchuťového lízatka - MotoUSA modely 250F 2008.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Keďže tieto porovnávačky sa po rokoch stávajú starými platňami, ktoré hrajú dookola to isté - rovnaké moto, rovnaké trate, tí istí testovací jazdci ..atď., tak sme v roku 2007 skúsili trošku zamiešať karty vypadnutím zo zhnednutej Californie a presunutím sa do zazelenej časti južného Oregonu. Za cieľom hľadania motokrosovej krásky sme zoradili stroje, dodali trochu domácej príchute vďaka Ryanovi Huffmanovi - najrýchlejšiemu jazdcovi predošlej sezóny, no a potom nám začalo snežiť.
zostava
zostava
Dostali sme príučku a zobrali si z nej morálne ponaučenie. Motorky sme si zohnali pozdejšie, ako ostatné časáky a tak testovačka po vďakyvzdaní na severe krajiny nebola tým najlepším nápadom. Zlizli sme čo sa dalo, pozliepali sme slušný test z mokrého prostredia a odprisahali sme, že tento rok strávime zimu v teplejšom podnebnom pásme. A presne tak sme aj urobili. Napriek tomu naradíčko ostáva to isté a taktiež sme si neodpustili domáceho strelca že by trošku ponaháňal stopky. Predošlí Federálny víťaz AMA 500 Chuck Sun po druhý krát vylomil dvere na Las Vegasskej klietke a pripojil sa k posádke MCUSA. Doprovod mu robili pracovník a majiteľ Evomx Inc, Carter Gurneé a náš stály člen Alvin Zalamea.

Ďaľšou konštantou sú nepochybne mechanický hráči. Honda prišla s obhajcom titulu CRF250R, Kawasaki priniesla KX250F v snahe zachrániť titul z roku 2006, Suzuki ponúkla neosvedčenú ale stále zlepšujúcu sa RM-Z250 a Yamaha prihodila YZ250F, stroj ktorý toto všetko začal. Aj keď sme sa zúfalo snažili vyhnúť plátnovému foteniu, ktoré má akurát tak príťažlivosť uschnutého lajna, nie celkom bezdôvodne je južná California Mekkou motokrosu a rozloha brutálnych tratí tiež nieje malá. A tak sme mašiny, továrenských technikov, jazdcov a zápisníky priniesli na Starwest Mx a Cahuilla Creek, kde na nás čakalo uši rvúce bláznovstvo, po ktorom sme hodili stroje na brzdu.

Samozrejme, že s tak rozdielnymi štýlmi jazdy a jazdcami sa aj ich názory uberali všetkými stranami takisto ako aj obmedzovače, do ktorých sme neustále trieštili. No i napriek tomu sme dospeli k definitívnym rozhodnutiam. Viď nasledujúcich pár riadkov ...

2008 Yamaha YZ250F


Yamaha zámerne postavila YZ250F na štýl Mello Yello (citrusová malinouka), no nebude to len čistou náhodou, že osviežujúci, jemne karbonátovaný nápoj už nieje vidieť v chladiacich boxoch denných podnikov a na benzínových pumpách. Určite je to decentný nealkoholický nápoj, ale dnes už ľudia očakávajú akýsi energetický kopanec od plechovkového šumítka. A tu sa do chladiacich boxov dostávajú nápoje ako Monster Energy, SoBe, Red Bull ... ak chápete kam s tým mierime.

Hoci na brzde YZ-F skončila pri 12ooo ot./min, najvyššie z celej skupiny, no vyhodnotené údaje prichadzajúce od zadného kolesa boli zjavne nižšie v porovnaní s lídrom tejto skupiny - takmer až o 8%. V niektorých prípadoch sa dá výkonostný deficit prekonať, podľa toho ako sa sila kobyliek prenáša na zem, no u Yamy sa posádka zhodla, že sa jedná o definitívnu nevýhodu. Kruťák je tiež jedným z tých nižších, obzvlášť v nízkych točkách. Modrý stroj si začína trochu nadbiehať oproti ostatným, keď už sa blíži k obmedzovaču, ale i napriek tomu dáva pocit akoby ho poháňalo len nejaké imaginárne zadné koleso.

V závere testu sa Chuck Sun o YZ-F vyjadril nasledovne:" Yamaha bola veľmi hladká, plynulá a ľahko sa s ňou jazdilo. No akoby celý čas vrešťala, síce zamakala pri hranici obmedzovača, no nikam to neviedlo. Oproti ostatným jej dosť chýba spodok, no sila pekne narastá do stredných otáčok a pokračuje to až k maximu. Je veľmi podobná 450-tke svojimi charakteristikami."

A tam je pes zakopaný. U 450-tky sa plynulý a krotký nárast výkonu prejavuje na rýchlejších časoch a predĺženej vytrvalosti, no pri štvrťlitroch je potrebná agresivita v spravaní. Yamaha zrejme nesúhlasí, keďže svoj 250-kový motor dynamikou nemení už posledných pár rokov, no my apelujeme k zmene. Niekto by už mal konečne škrtnúť iskru pod modrým zadkom a priniesť to celé k životu. Nárast kompresného pomeru z 12,5:1 na 13,5:1 to nezatiahne.
center
center
Až na trošku vyslabnutý motor je Yamaha veľmi potešujúcim náradím. Jednoznačne v jazdcovom trojuhoľníku ponúka najviac priestoru a masívne stupačky zaručujú, že sa v ňom jazdci môžu nastaviť podľa aktuálnej potreby. Jediná sťažnosť na ergonomiku prišla od našeho domáceho, nepriateľa značky ProTaper, ktorý zrovna neupredňostňuje seriové rajdy. Komfort sa v spojení s YZ-F spomínal dosť často. Nielenže bol stykový obvod jazdca a motocykla veľmi vyhovujúci, ale aj odpruženie od Kayaby zvyšovalo náklonnosť k jazde v sede.

"Schvaľujem Yamahin trúfalý krok", vraví Sun, "rozhodnutie nájsť mäkké nastavenie, ktoré skutočne spapká hrbolce v jemnom podaní bez toho aby to šlo na doraz. No pre moju váhu je tam trošku veľa pohybu."

Hilderbrand, ktorý je hmotnostne porovnateľný ale zjavne pomalší, tiež pochvaľoval zhovievavú náturu Kayaby a udelil jej vysoké hodnotie. "Je veľmi plynulé, ale zdá sa že často ide takmer na doraz. Ale je to v poriadku pretože ostáva mäkké a s kompresiou progresívne narastá útlm. Zadok taktiež vkuse drží stopu."

Yamaha je jediná z Japonských výrobcov čo nepoužíva široké, plochostranné nosníky na jej hliníkovom ráme. Tu sa viacmenej naše názory rozchádzú. Niektorí jazdci uprednosťňujú senzáciu štíhlosti a iní zase majú pocit, že sa nieje nohami čoho chytiť - skoro ako so ženami:). No v každom prípade Yamaha disponuje dobrým rámom, no a práve v tejto oblasti máme pocit, že hlasovacie žetóny priniesli tak trochu klamlivé výsledky. YZ-F skončila na poslednom mieste v hodnotení rám/ovládateľnosť, no bola by lož tvrdiť, že sme boli nespokojní s tým ako si Yama počínala či už na drsných rovinkách alebo v zákrutách.

VIDEO YAMAHA

2008 250F Motokros - hmotnosti
hmotnosti v librach a percentualne zatazenie na prednom kolese
hmotnosti v librach a percentualne zatazenie na prednom kolese
S hmotnosťou 99,8 kg je Yamaha najťažším členom nášho kvarteta. Rozloženie hmotnosti je rovnaké so 49% váhy na prednom kolese, no úprimne si nemôžeme priznať, že sme mali pocit väčšej hmotnosti u Yamahy ako u ostatných modelov. Jediné pripomienky čo sa týka hmotností boli v tom zmysle, že Suzuki a Honda sú porovnateľne ľahšie, ale ani jeden z motocyklov nebol opisovaný ako ťarbavý. No bohužiaľ každé kilo sa ráta, obzvlášť keď mašiná dychtí po výkone. Veľmi radi by sme Yamahe ponúkli vyššiu priečku, ale pokiaľ jej nejaký ladič nevdýchne kúsok inšpirácie, na tento deň si bude musieť ešte počkať.

2008 Kawasaki KX250F


Pre tento test sme mali v úmysle nahodiť biele čísla na čiernom pozadí, ale tým by sme ukrátili Kawasaki, ktorá ako jediná ponúka čierne tabuľky v sériovom vybavení. Fakt, ktorý našim očiam neušiel, a ktorý z estetického hľadiska oceňujeme. Vlastne ak by sa hlasovalo len o výzore, Kawa by určite vyhrala. Teda vôbec nepopierame módnu posadnutosť v našom športe, ktorú má Kawasaki zvládnutú na jednotku. Zelená s čiernou je horúcim lístkom, stačí sa len spýtať Mitcha Paytona (majiteľ firmy ProCircuit), a taktiež sezóna 2008 bude obnášať čierne disky aby sa zvýraznili čiselné tabuľky. Keby už len to správanie motocykla zodpovedalo jeho výzoru. A v niektorých aspektoch ho aj podáva, ale keď sadlo aj to posledné zrnko prachu ... KX250F skončilo na tretej priečke.

"Kawasaki so svojím trvalým záťahom v strednom pásme bez akéhkoľvek šklbnutia triafa priamo do čierneho," vraví Sun vo svojom opisovaní motora. "U KX-F som bol trocha viacej závislý na spojke."

"Nieje tam toho toľko ako u CRF," tvrdí Gurneé o spodku KX-F v porovnaní s vedúcim motorom v skupine. "Rozkýcha sa niekde v strednom pásme a ťahá až po vrch, ale jednoznačne ju v tom pásme treba držať. A všimol som si, že som radil častejšie ako na CRF."

Z pohľadu hrubej sily si Kawa počína hneď za svojou bývalou partnerkou, RM-Z. Na čierne zadné koleso sa prenáša sila o stáde 32-och koní, ktoré v spodnom pásme prevyšujú konkurenčné stajne a niekde medzi 7K až 9K ot./min sa sily opäť vyrovnávajú. Odtiaľ nastáva záverečný šprint, ktorý končí pri 10800 ot./min, a od tejto hranice až po tú červenú sa konkurencia vzďaľuje, takže treba radiť skoro a častejšie. S kruťákom je to podobne, ten vrcholí pri 8600 ot./min kde je k dispozícii 23 Nm, ale opäť ... vyhýbajte sa obmedzovaču.

Práve celé to radenie je problémom. Byť hladký v celom tom procese si vyžaduje nemalú námahu. Pripusťme si, Kawa síce nemá nemožné prehadzovače, ale v tejto skupinke sa nájde zopár jedincov, z ktorých su priam rodení výhybkári, ako napríklad Suza a Honda. Tieto dve sú proste hladkejšie ako nahé finalistky želé-zápasenia v dievčenskom klube.

Kawasaki skončila na poslednom mieste v kategórii prevodouka/spojka a práve táto slabina nám behala mysľami keď prišlo k záverečnému hodnoteniu. Priame prepojenie medzi motorom, sekavou prevodoukou a lepkavou spojkou zatienili silné stránky motora. Jednou vecou, ktorú si všimol každý z nás, bol zdanlivý pocit vyššej rýchlosti vďaka najhlučnejšej a uši trhajúcej rúre zo všetkých prítomných. Jednoznačne šteká, ale bohužiaľ brechot je nepriamo úmerný zákusu.

Porovnateľná s Yamahou a Suzuki, takmer pozdĺž celej trate, no miestami zeleného monstra držalo odpruženie v pozadí. Všetci z jazdcov mali totižto problémy s nastavovaním zadného tlmiča aby fungoval tak ako u ostaných motocyklov. Celkovo bolo pruženie trošku nevyvážené a najväčšmi sa to prejavovalo pri dopadoch a pri naštrbených "zuboch". Vydla aj tlmič niesú zlé. Naša frustrácia bola stimulovaná neschopnosťou pohnúť sa smerom vpred pomocou kliknutí. Ale Showy predsa len lepšie spolupracovali pri lámaní vynklov. No vďaka pevnému a stabilnému rámu bolo KX-F uspokojivé pri maximálnom vypalovaní.

"Kawasaki má schonosť vymetať zákruty ako pri jazde po koľajniciach a to s vyváženým pocitom," vraví bývalý AMA šampión. "Seriové nastavenie podvozku bolo pre mňa trošku divné. Zadný tlmič síce lietal celým sklzom, no nestranný podvozok z tejto mašiny robí vymetača tobogánov."

1,3 kg delí Kawasaki od Hondy a Suzuki (99,3 vs. 98), ale ani jeden z našich testovacích jazdcov nepociťoval túto extra hmotnosť. Výrazy ako predvídateľná a stabilná sa tu utrusovali ako krutóny na zelený šalát.

KX-F nezískalo najvyššie hodnotenia v spojení s najvyššou rýchlosťou, ale naopak z jej spomaľovaním. V najsúťaživejšej kategórii brzdy skončila druhá za Hondou. Jedinou vecou odoberajúcou prvú priečku bola o niečo menej pozitívna odozva na brzdovej páčke. KX-F ma lupeňovité kotúče, 250mm vpredu -dvojpiestikový strmeň a 240 mm vzadu - jednopiestikový strmeň.

Žiadny z jazdcov nehodnotil Kawu ako celkovú víťazku, dôvody sa dočítate nižšie, ale i tak si získala druhé miesto a zopár tretích miest. Vo svojom konečnom hodnotení rozštiepila Suzuki a Yamahu presne stredom. Ak si znechutený zaverečným rozhodnutím, prečítaj si "Za Moje Vlastné" na konci tohoto testu a uvidíš, že Kawasaki toho ponúka vcelku dosť.

VIDEO KAWASAKI

2008 Suzuki RM-Z250


Takmer jej vydalo presunúť sa z najhoršieho miesta na prvé, ale Suzuki nedokázala poraziť jednu zo svojich konkurentiek v rade 2008. I napriek tomu, hneď po prvej jazde sme mali pocit, že Suzuki má dobrý potenciál viesť túto skupinku na čele. Tak! Môžme sa potľapkať po chrbte, pretože sme mali pravdu. Na všetkých z testovacích jazdcov nová Suzuki zapôsobila nesmierne dobre.

Náš strelec by mohol využiť trocha silnejšie grády v spodných točkách, obzvlášť na natlačenej Starwest, ale napríklad náš veterán, Sun, si prísun výkonu v spodnom pásme pochvaľoval. "Silný prechod od spodu do stredných otáčok spolu s tuhým nastavením odpruženia získali pre Suzuki tesné druhé miesto v celkovom hodnotení," vraví.

Avšak, jednou z často spomínaných tém od všetkých štyroch jazdcov bolo pochvaľovanie si excelentného ťahu v strednom pásme, ktorý tento 249cc mlyn DOHC ponúkal. Niektorí radili trochu skôr, iní to zase pre zmenu točili až k nebesám, ale všetci okomentovali ako skvele Z250 ťahá v srdci otáčkového pásma. A taktiež pohľad na graf z motorovej brzdy potvrdzuje, že schopnosti obzvlášť v červenom pásme sú silnou stránkou motora. Už len Honda pučí väčší výkon zhruba od 11 000 ot./min, ale i v tejto hranici su grafy dosť porovnateľné. Neberiac do úvahy zenit Yamahy pri 12K, Suzuki vymláti svoje maximálne HP minimálne o 600 točiek vyššie ako Honda alebo Kawasaki. A grafy krútiacich momentov len opakovane potvrdzujú chrabrosť dlhej skrine u RM-Z.

Hoci držať malé Z-čko v dlhých výjazdoch na trati Cahuilla o nejaký ten prevod nižšie bolo úplne normálne, no vďaka chutnej prevodovke a najjemnejšiemu ťahu spojky na 5-stupňovú skriňu sme mali chuť kvaltovať vyššie. Honda v tejto kategórii predstihla Suzuki len o chlp a pravdepodobne to bolo kôli "krátkemu" neutrálu. Je to síce skvelá vec na trati, ale zato riadna sviňa keď treba nájsť neutrál v depe, počas nakladania alebo aj na trati ak to chcípne. No aj napriek tomu, suprovo odstupňovanú prevodovku a ľahkosť používania na trati prijmeme v hociktorý deň.

Našli sa jazdci, ktorí boli s rozložením kokpitu spokojní, ale aj takí ktorým to až tak nesedelo. Avšak dvojkolískový hliníkový rám pod zadkom sa páčil každému. Jazdci ohodnotili ergonomiku a ovládacie prvky ako jedny z najneoblúbenejších, spolu s Kawasaki. No podvozok/rám a ovládanie už bola celkom iná liga. Suzuki si získala tri hlasy pre druhé miesto a jediným jazdcom, ktorý ju nedal hneď za Hondu, bol náš nováčik - viacej mu sadla Kawa. Inžinieri odviedli skvelú prácu a zkonštruovali predok, ktorý spraví presne to čo mu jazdec prikáže - fakt ktorý sme postrehli hneď na "Prvej Jazde", a ktorý nás aj naďalej ohuroval počas tohoto testu. O niečo menej tuhosti v tohoročnom ráme umožnilo 21-palcovej Dunlopke zakúsnuť sa a držať bez ohľadu na to či sú alebo niesu koľaje, dokonca aj na hladkom alebo utlačenom povrchu. Ak sa raz dostane do dobrej stopy, drží ako na koľajniciach. Veterán a expert, Sun, si myslel, že to držalo až do takej miery až sa jazdec musel mimoriadne polohovať a prenášať váhu aby mu neuletel zadok.

Aj keď neskončila na poslednom mieste ani v jednej z hodnotených kategórii, Suzuki sme zjadili za jej odpruženie. Vnútorné púzdra síce boli stužené pre tento rok, no vydla je ešte stále zafixovaná a nedokonale kopýruje terén. Práve pár týchto sťažností ohľadom tvrdosti prednej vydli mali za následok porážku oproti progresívnej Showe na Honde a ultrapružnej Kayabe u Yamahy.

Všetci testovací jazdci priniesli zhodné výsledky pri Suzuki až na pár malých nezhôd. Vo všeobecnosti sa všetci zhodli na zakorenenej prednej vydle, špicovom ťahu v stredných otáčkach a brutálnom ráme. Bohužiaľ napriek všetkým kvalitám, ktoré RM-Z ponúka, sme boli presvedčení, že jej to stačí len na druhé miesto v tohoročnom teste.

"Možno že najlepšia vec u Suzuki je to ako ľahko sa s ňou jazdí," vraví Hilderbrand. "Ale dôležitejšie je to, že sa s ňou dá jazdiť rýchlo. Síce sa nájde zopár vecí čo by si každý z nás želal aby boli ináč, no s väčšinou z nich sa dá jazdiť alebo si vyžadujú len minimálnu adaptáciu. Alebo sa môžu spraviť pomocou jednoduchej výmeny, ako napríklad vyššie alebo kratšie riadidlá pre vylepšenie ergonomiky, alebo napríklad zmeniť pomery jednodlivých prevodových stupňov pre iný výkonostný charakter. Avšak najdôležitejšia je skutočnosť, že zatiaľ čo predošlé ročníky, ktoré sme doposiaľ testovali, boli veľmi fádne a nezaujímavé, tohoročný model je chuťovka na jazdenie a to z dobrého dôvodu."

VIDEO SUZUKI

2008 Honda CRF250R

center
center
Tento rok nám Honda uľachčila prácu tým, že nám dala na výber. Možnosť prvá bola o vypisovaní veľa slov o tom aká CRF250R 2008 je a tou druhou bolo mlčanie. Mohli by sme sa totiž to pustiť do dlhých opisov o tom aké perfektné hodnotenia obdržala a opísať každý malý detail jej dominacnie. Ak len jednoducho potrebujete vedieť, že Honda zrušila všetkých súperov a jednohlasne bola vyhlásena za najväčšiu s pomedzi týchto malých motoriek, tak potom si možete kľudne zrušit Váš i-netový prehliadač a vrátiť sa späť k praci - CRF250R je tento rok bez pochýb ultimátny Japonský štvrťliter.

Vďaka minuloročnému víťazstvu s prehľadom sme už dopredu vedeli, že CRF je dobrý stroj. No ani sme len netušili, akú sladkú pieseň nám v roku 2008 zaspieva za zásluhy dvojitého výfukového tlmiča. Samozrejme ako aj u CRF450R a CRF450X, veľkou novinkou testovacieho motocykla bol revolučný tlmič riadenia HPSD (Honda Progressive Steering Damper). Verzie prototypov HPSD sa už pekných pár rokov používali na továrenských súťažiakoch, takže predtým ako Honda zaviedla tento výmysel do sériovej výroby, mala už všetky muchy vychytané. Extra stabilita dodávaná systémom umožnila inžinierom nahodiť sadu 22-milimetrových okuliarov a vysledok je fenomenálny.

Jediné porovnanie, ktoré nám ušlo, je priame hodnotenie s modelom 2007. Síce každý jeden jazdec pociťoval aký je to precízny, stabilný a ochotný vymetač zakrút, no predsa by nebolo odveci mať po ruke starší model, pretože rozdiely by boli obrovské. So svojim žiletkovým ovládaním imponovala všetkým od začiatočníkov až po profíkou. Nielenže CRF zahýba rýchlejšie ako čokoľvek v našom teste, ale rovnakou autoritou si drží aj vrchnú stopu v tobogánoch. Zalamovanie s prava do ľava v koľajovitých esíčkach na Starwest je priamym dôkazom svižnosti červeného stroja. HPSD takisto príde v hod aj na rozbitých rovinkách alebo v húpakoch. Rýchejší jazdci boli schopní využívať pozitívne vlastnosti stabilizátora v húpakoch, ale i pomaľší jazdci odcenili pevnú stopu v zjazdoch na Cahuilla Creek a obzvlášť pri vypalovaní do kockatého "U" vrcholca. Nakldanie dole kopcom priamo na toho bastarda môže vyústiť do excelentného testu medzi spodnou bradou jazdca a penovým chráničom hrazdičky na rajdách. Avšak neotrasiteľné správanie Hondy pod kopcom umožňovalo drbnúť tam o kvalt vyššie ešte v nájazde. Kdežto u iných strojov to nebol vždy príjemný pocit.
center
center
Ďaľším dôvodom prečo Honda dokáže nabiehať na prekážky agresívnejšie sú tlmiče. Showa prišla so supertvrdou kombináciou, ktorá sa nám ľahko upravovala na mieru a ani to veľa nepýtalo. Nováčik bol tým, ktorý mal s nastavovaním najväčšie problémy, ale aj on bol 100% spokojný po niekoľkých jednoduchých kliknutiach. Kasna a podvozok dodávajú veľmi sebaistý pocit. Dosadanie odpruženia na doraz nieje žiaden problém, ale to ako ten podvozok hltá "zubaté naštrbeniny" je priam úžasné a to bezohľadu či ideš plný gas alebo či brzdíš ešte aj ušami. A keď už sme pritom, ísť plný gas bola jedna z najoblúbenejších vecí, ktoré sme s víťazom tejto rozstreľby robili. Herecký výkon motora je viac rozhodujúci u štvrťlitrov ako v možno ktorejkoľvek inej triede a motor Hondy disponuje najväčším výkonom aj najväčším krutiacim momentom ako ktorýkoľvek iný japonský tátoš. Merania na brzde len potvrdili to čo naše pocity vykrikovali na trati - Honda je pekelne rýchla ! Krása tohoto mlyna s jednovačkovým hriadeľom spočíva vo ventiloch. Väčšina motocyklov chytí druhý dych v určitom bode ale s Hondou je to akoby druhý dych chytala v celom otáčkovom pásme.

"Výkon je tam stále," vraví Sun a pootáča svoje pravé zapästie ako nazornú ukážku. "Ak vezmeme do úvahy, že je to 250F, nikdy som nemal pocit že by mi motor niekde niečo vysel. Brnknutie po spojke bolo vždy postačujúce a motocykel vždy zareagoval veľmi dobre."

Na rozdiel od predošlích rokov, jazdci sa tentokrát nesťažovali na žiadne spomaľovanie pri veľkých skokoch, ale náš profík si to pár krát všimol u Kawasaki a u Suzuki. Honda jazdí čistejšie, silnejšie a koniec koncov rýchlejšie ako jej model 2007 alebo ako hociktorý z modelov 2008. Má vyšší výkon (34 hp, 24,4 Nm), je najľahšia (98 kg s prázdnou nádržou) a má najlepšiu reputáciu čo sa týka postavej kvality a trvanlivosti. Už len tieto kvality sami o sebe poukazujú na výťaza tejto porovnávačky. Teraz už len pridať perfektné hodnotenia od testovacích jazdcov v kategoriách motor, rám/ovládanie, odpruženie, brzdy a celkové jej hodnotenie a prvá priečka v tomto teste sa CRF250R nemôže zaprieť.

Dokonca aj v kategóriách, ktoré úplne nerozmietla (ergonomika/kontrola jazdca a prevodouka/spojka), 250R i tak vyhralo. CRF-ko si zaistilo 24 prvenstiev z celkového počtu 28 (86%) v siedmich kategóriách, od štyroch testovacích jazdcova to všetko skomponované z dvoch kompletne odlišných skúseností na trati. Ako sme povedali, Honda nám prácu v roku 2008 ušetrila. A či je Vašim cieľom vyhrávať preteky alebo si len zajazdiť pre radosť, s CRF-kom sa Vám to bude robiť ľahko.

VIDEO HONDA

Volny preklad.
Zdroj/original: MOTOusa.com

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 27
crf3.jpg
crf4.jpg
weights.jpg
yz0.jpg
rm0.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

Michal_WR, 14.02.2008 18:58
Tu sa potrvdilo,ze ak Yamahu nenaladis,tak to ide slabo.Ale inac super motorka.

copins, 14.02.2008 19:24
HONDA je raz HONDA a to sa preukazalo aj tu tak si vsetci myslite co len chcete a nadavajte si na ventile u HONDY aj tak je to najlepsia mašina :lol: :lol: :lol:

hato, 14.02.2008 19:39
este ze mame ludi ako Vlke a ma nam to kto prelozit :)
thanx ;)

jebo, 14.02.2008 19:51
copins:pridávam sa....honda je number one ..proste je to to naj..

Libor, 14.02.2008 20:13
Je to tak Honda je honda heh skoda ze sa vykaslali na dvojtakty :( xixi ale tie 4 im idu zatial super klobuk dole

madMX, 14.02.2008 20:19
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Kazdy casopis(stranka) pise uplne nieco ine, odteraz taketo testy beriem 'jednym okom dnu,druhym von' :lol:
Zevraj HONDA Crf250 'má najlepšiu reputáciu čo sa týka postavej kvality a trvanlivosti', nooo, zeby Japonci do USA predavali nejake ine Hondy Crf?
Vlke asi to bola strata casu to prekladat....
Jediny sposob ako sa dozvediet pravdu(o jazdnych vlastnostiach) je ist na testovaci den kazdej znacky a skusit na vlastnej kozi.
howg
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Erkorider, 14.02.2008 20:19
No podla mna su v tom teste pisane pekne bludy... a asi to testovali jazdci vykon. tridy C MKP
Ked napisu napr pri Kawe ze motor nema spicu, pritom je kawa chvalena vo vsetkych ostatnych testoch, Potom napr tlmice na Honde boli v inych testoch velmi hanene porovnavali ich s hondou s 90tych rokov a tu napisu ze si ich lahko nastavili, pritom je vraj nutne ich dat upravit. Nechcem Hondu kritizovat je to urcite super motorka motorovo aj ramovo, ale pisu tu vsetko naopak. Aj o motore Suzuki.
A VLASNE CO SA CUDUJEM TENTO MAGAZIN AJ MINULY ROK POPISAL DIVNE VECI...
PEACE.... :D

Erkorider, 14.02.2008 20:21
No asi som neni sam kto si to mysli

madMX, 14.02.2008 20:21
erik moja rec, napisal si to v rovnakej minute ako ja :lol:

Erkorider, 14.02.2008 20:22
ved kukam citam a nejako mi to nepasuje.... :bla:

Maťo CRF250, 14.02.2008 20:23
to erkorider ako mozes powedat ze to testovali jazdci triedyC???wed je to blbost!!!!!!ty vari nepoznas tie mena jazdcov wed si pozri tie widea a sam uvidis aky su to jazdci a oni uz hadam daco odjazdene maju tak nemaju dvovod tam pisat bludy

Erkorider, 14.02.2008 20:28
Ved prave na tych videach je vidiet co je to za jazdcov. A ake mena mas na mysli???
peace

baky, 14.02.2008 20:29
vysvetlite mi pojem "honda je honda" ... co tym chcel basnik povedat?

kajo, 14.02.2008 20:32
2 baky

Asi ze cerep to je a tym to aj ostane :lol: Alebo sa mylim ? :lol:

Vlado VT, 14.02.2008 20:44
Tie testy su ako predpovede neakych veštic,kazda vravi nieco ine tak ako aj tieto testy roznych magazinov!Najlepsie to vystihol madMX "jednym okom dnu a druhym von".

kajo, 14.02.2008 20:51
A najlepsie je ze nech je to tak ci onak - drviva vacsina (ak nie vsetci) tunajsich odbornikov na znacku (vacsinou ich 10+ rocnej ) moto by nebadala absolutne rozdiel.
Vacsina sa nikdy na novej moto ani nevozila (toboz mala :lol: )
Ked sa o to clovek stara tak mu nova vydrzi kazda - ked nie tak sa kazda bude aj sypat.
Takisto pruzenie - malokto to vie nastavit - takze je uplne jedno ci ma lepsie alebo horsie :)
Ale zase vedia porovnat ked tomu na rovnej luke pridaju ze jedna vyhadzuje za sebou viacej blata a druha menej :lol:
ATD... ATD...

lukasss, 14.02.2008 20:53
kajo pekne napisane!!! ;)

lubo-lv, 14.02.2008 20:54
Honda ist the best, 4ever...
Moj nazor na hondy je tiez velmi pozitivny...Nied nad hondu!!!Niekto tu spominal, ze skoda ze uz nevyrabaju 2t, podla mna sa to coskoro zmeni, kedze sa znizuje kubatura na MX...

ja1, 14.02.2008 21:15
preco pri hondach su tu v clanku pisane ine udaje ako je to na oficialnej stranke? myslim www.honda.sk ... pisu tam vahu 101,2 kg, tu je ina, dalej vykon 32kW, dalej krutiaci moment 29,3 Nm .... v amerike dostavaju slabsie modely??? :-O :bla: :hacker:

LukášKXF, 14.02.2008 21:19
ja suhlasim s Erkoriderom a nadMX uplne bludy popisane

ktm, 14.02.2008 21:20
a gde je ktm

copins, 14.02.2008 21:22
Honda-cr: suhlasim s tebou ze zase zacnu vyrabat tie 2vojtakty nielen preto lebo sa znizuju tie kubatury ale preto ze este vela ludi je za 2vojtakty a neda na ne dopustit a urcite aj preto ze hondy su u 2vojtaktov absolutne jednotky tak by si to predsa len tak neposrali >:-)

lubo-lv, 14.02.2008 21:29
tak tak....

jano, 14.02.2008 21:34
sa ti zas pohadate ktora motorka je lepsia . preto je viac motoriek na trhu aby kazdemu nieco ine sadlo nikomu lepsie sedi honda niekomu ktm a niekto povie ze su obe na prd motorky 100 ludi 100 chuti .

copins, 14.02.2008 21:35
to je tiez pravda ale s hondov mam uz nieake tie viacrocne skusenosti a preto mam tento nazor

91veli, 14.02.2008 21:37
jupiiiiiiiiiiiiiiii, honda vyhrala, je proste NAJ, tak co to tu pisete za blbosti :D :D :D

jano, 14.02.2008 21:40
aj ja som velmi spokojny s hondou ale nejdem tu radsej nic pisat lebo sa to zacnu do mna navazat ze nemam pravdu a ze som debil a neviem jazdit

Rato, 14.02.2008 21:40
Stým znižovaním kubatúr je to isté! Dajte vedieť .

kajo, 14.02.2008 21:43
jj copins

Ty musis mat skusenosti - ako ja s jadrovou hlavicou.
Kolko tych novych HOND si uz mal ? Ci to porovnavas podla tej starej sunky co mas ? :lol:
A vobec kolko si mal motoriek inej znacky (aspon nachvilu aby si uz teda mohol nieco porovnavat ? )
Takyto odbornici samizda pisu aj tie clanky :lol:

Krasne reci pubertiakov ale akosi mi chybaju fakty ! - ale co uz - ala moj prd je aj tak najsilnejsi :lol:

kajo, 14.02.2008 21:45
Na tom ze niekto je spokojny z nejakou MOTO nieje nic zle - je to len dobre a vacsinou to hovori aj o tom ze majitel sa o nu poriadne stara.

Ale ked niekto podla tej jednej MOTO dokaze ohodnotit ine znacky - ine rocniky dokonca aj ine kubatury - tak to je potom ODBORNIK na slovo vzaty. :lol:

kajo, 14.02.2008 21:49
Ale Honda-cr ten o tom isto vie vela - ten uz ich cosi novych zodral - ale momentalne

Motorka: zatial pinsel :lol:

Ze vas to ludia ( decka) bavi - robit zo seba somarov. :lol:

jano, 14.02.2008 21:50
kajo

a ty mas aku moto ??? len ta pre zvedavost

kajo, 14.02.2008 21:55
Predstav si ze novu.
A na znacke nezalezi - lebo ja ju nebudem ospevovat ako najlepsiu.
Som s nou spokojny - ale to neznamena ze je najlepsia.
Tazko to o nej mozem povedat ked inu nemam - mozno by ina bola este lepsia.
Ale toto deturence nepochopia :lol:

copins, 14.02.2008 21:56
mam uz 3tiu cr-ku a kamos ma uz taktiez 3tiu crf a na tieto masiny nemozem povedat zleho slova lebo nikdy sa nam nestalo ze zadrel som ale odysla ojnica kluka alebo cokolvek proste treba sa o to starat
a inych mam na haku nech si tu pisu ze som pubertak alebo ze mam pincla alebo ze sa hovno vyznam kaslem na vas vem co hovorim to je moje posledne slovo GOOD BYE :lol: :lol: :lol:
nech ZIJU vyrobcovia HONDY >:-)

jano, 14.02.2008 21:56
a potom odkial vies tolko o moto co si niekedy aj jazdil na poriadnej moto ??? :lol: :lol:

jano, 14.02.2008 22:00
kajo

sa hanbis za svoju moto ked nechces povedat co je to zac ??? :lol: :lol: :lol: :lol:

kajo, 14.02.2008 22:02
Podla toho co mas pod pojmom poriadna moto.
Podla mna je to kazda nova ci zachovala znamejsia znacka.

Ak si nahodou myslel HONDU - tak ano mal som aj tu - sice nie novu ale zachovalu a taktiez som s nou nemal problem.

Ale hdnotenie moto sa nerobi len podla jedneho kusu - alebo druheho kusu ktory brat videl - najlepsie v TV :lol:

jano, 14.02.2008 22:06
ale ja nemam nic proti inj motorke len nemam rad takych ludi co tvrdia ze prave ta ich moto je najlepsia pretoze na nej jazdia.tie testy robia aj hobby jazdci aj profi a myslim si ze namaju dvodv klamat v podstate im by to malo byt jedno do tych testov by sa mali vyberat taky jazdci ktory nejazdia pod ziadnou z testovanych znaciek

huska, 14.02.2008 22:12
husto totu je dnes ,ako na štarte kua kto ma najlepšiu, najdrahšiu najsilnejsiu to je ono.len naboje a bejzbolky nehajte doma a vozte sa na com chcete pred 15 rokmi by ste dali za taketo stroje dusu. a moj nazor je ze vyhrava jazdec a nie motorka .inac kajovi dobre si to vystihol suhlas moj

kajo, 14.02.2008 22:13
Ale tam vobec nejde o tom aky jazdci na tom jazdia. Ale kto je sponzorom testu, clanku, casopisu ....

Ved sa staci pozriet na zavody - drvivu vacsinu vysledkov robi jazdec a je mu v podstate jedno na akej moto. Neviem o ziadnej ktora by sa doslova stale sypala (ano su napr. pri CRF250 casto vytykane ventily a pod. - ale pri poriadnej udrzbe ani s nou nie su problemy.)

A zase porovnavat vykon a trvacnost ? - to jednoducho nejde dokopy.
Vsetky najvykonnejsie stroje (nielen u MOTO ale aj WRC, F1 a pod..) skratka nemaju dlhu trvacnost - je to uuplne logicke.
Vykon sa zenie co najvyssie, hmotnost co najnizsie - a trvacnost je v tom pripade len KOMPROMIS - ktory si kazdy vyrobca zvoli ci odhadne inac.

Ale sak to je v podstate jedno :lol: v dalsom teste mozno vyhra ta Jozova :lol:

jano, 14.02.2008 22:17
to nepopieram ta zivotnost je velmi mala ved su to vysokovykonne motorky nieco vzdy musi odist ale neznasam ze ked mi niekto povedal ze mal motorku 4 roky a nic do nej nedal a ze stale isla bez chyb to mu urcite neuverim a vecsina je tu takych co sa zapajaju do duskusie co poriadne ani nesedela na motocrossovej motorke

adi13, 14.02.2008 22:22
Ja jazdim Suzuki som snou spokojny je to rmz 250 rcnik 2007 raz na treningu som sa vozil na kamaratovej Honde CRF 250 2008 a pocity su asi take ze som si myslel ze idem na svojej suze proste minimalne rozdiely medzi tymi motorkami akurat co som citil bol ten tlmic riadenia(inac je to super vec) a po 2 som sivsimol ze ma ine sprevodovanie a je trosku agresivnejsia inak ziadne vele rozdiely skace sa stym tak isto no sice mala kus inak nastavene tlmice ale jazdilo sa stym na 90% rovnako ako na suzuki. takze asi tak ze tie porovnavania berte len ako sprijemnenie si vecera pri citani clanku o motorkach ale tak urcite je vtom aj kus pravdy ale ako povedal KAJO tak je to vsetko o jazdcovi... niekto odcudzuje ktm no kohutovi to na nej ide niekto zatracuje suzuki no carmichel na nej siel fest ze dobre a tak je to aj u stewarta s kawasaki..inak som pocul ze stewart presiel k honde co je natom pravdy?? neviete niekto o tom daco?? ale s toho clanku som sa dost veci dozvedel ktore su aj pravdive..a este sa chcem podakovat VLKEovi ze sa potrappi a prelozil pre nas tento nie kratky clanok ..dik ;)

renthal, 14.02.2008 22:31
mal som KTM-celkom dobra moto!
mal som HONDU-dobra moto!
mal som YAMAHU-lepsia MOTO ako honda!!
nemal som,ale 2008 budem mat Kawu... uvydime cez sezonu co to bude.
SUZUKI si asi nekupim-nepaci sa mi!!
Mne sedi ta,tebe nie! Mne sa paci ta,tebe nie!
Preco si BUCKO vybral Hondu a KOHUT KTM...........???
O tom to vsetko je! Aj v tych testoch.
Kazda moto je dobra ktora je dobre pipravena!

adi13, 14.02.2008 22:36
Je jedno prislovie nikto ho neberte osobne pls.. ˇˇKaždy cigáň chvály svojho koňa.ˇˇ asi tak to vyzera aj v tejto debate...
renthal:prestne tak je to o tom ze kazdemu sedi ina znacka.... a este tak uvazujem ze ziadny vyrobca si nemoze dovolit pochybit lebo konkurencia je tvrda.

renthal, 14.02.2008 22:38
adi13: K Honde presiel B Townley. Stewart ide stale za Kawasaki monster ma len zranene koleno ktore ho vyradilo zo sampionatu pokial viem

madMX, 14.02.2008 23:05
B.Townley je off, ma dolamane chodidlo. V Motocross action magazine(US) pisu, ze vacsina 'racerov' tlmic riadenia z CRf 250 vybera, zatial co na CRf450 ho nechavaju :!:
bru noc :skull:

admin, 14.02.2008 23:10
Asi fakt urobim diskusiu len pre registrovanych a sucastou registracie bude IQ test :cry:

motopalic, 15.02.2008 00:22
hmm. zaujimavy clanok ale ako tak citam sam normalne rad ze jazdim enduro , heh nejak sa mi nepozdavaju tieto pojasene mokrosove 250, 2t forever

Riso, 15.02.2008 05:37
Vlke vdaka za Tvoju namahu, ja by som si mohol pozriet v tom casopise len obrázky. Dufam, ze budes pokracovat a obohacovat tuto stranku, ved cim viac informacii, tym sirsia cesta k pravde.

jano polak, 15.02.2008 06:26
TO ERKORIDER....mr.Potocek mas nieco proti jazdcom zo skupiny C mkp??sa pozri na seba...jazdis tisice rokov a mas akurat tak na malokarpatsky kde sa prides odbavovat na jadcoch co roky nejazdia a este aj ti ta vyklepu.....

placke, 15.02.2008 07:10
Aj tak je najkrasia Kawasaki... :lol: :lol: :lol:

DRIFTER, 15.02.2008 07:18
Porovnavali nove moto...Kazda nova motorka je dobra. Stavim sa, ze asi 60%-70% z nas by nepoznalo rozdiel. Ide o to, ako sa kto na motorke citi a potom porovnava. Jednemu vyhovuje to, druhemu to (ako pisal renthal). Jedna moto ma lepsie tlmenie, ina vykon odspodu, dalsia ma dobru spicku...kazdemu vyhovuje nieco ine a podla toho co mu vyhovuje, tvrdi, ktora moto je lepsia. Ja mam YAMAHU a netvrdim, ze je lepsia od inych a ze ti ostatni maju "krompace". Jednoducho sa mi paci, zohnal som ju za slusnu cenu a vo velmi dobrom stave.
Nikto z nas v tejto debate nesedel na vsetkych styroch testovanych motorkach v jeden testovaci den. Asi tak...

baky, 15.02.2008 08:02
pekne su to motorky .. bolo by mi jedno ktoru .. deti moje pi*ky letia na to co ma dve kolesa a nepozeraju na to kolko ma ktora koni a kolko kilo a ci je to suza alebo kawa :D alebo o co vam ide profi jazdci? :)

baky, 15.02.2008 08:05
zabudol som este jednu dolezitu vec a to podakovat sa vlkemu.. dobre citanie mam rad taketo clanky

Erkorider, 15.02.2008 09:27
Jano Polak .... tak po prve ja som niekolko rokov nejazdil aby si bol v obraze.... potom si myslim ze si clovek ktory ma nema rad a caka na kazde slovo ktoreho by sa chytil aby sa na mne vyvrsil. A dalsia vec je ta ze sa musim omluvit pretoze som si tie videa pozrel este raz a myslim si ze jazdci z MKP C su profi piloti s porovnanim tych co robili ten test. A potesim ta MKP uz jazit nebudem teda celkovo nebudem jazdit....

stevkoo, 15.02.2008 09:33
Erkorider - z akeho dovodu nebudes jazdit?

baky, 15.02.2008 09:42
sa ti cudujem ze sa nechas takto vyviest z miery :)

JURIPKO, 15.02.2008 09:48
Vlke velka vdaka za tvoju prácu,ktorá priniesla toto čitanie a zaroven aj tuto rušnú diskusiu.Každemu sadne ina motorečka dobrý jazdecí zajazdia na každej.Vôbec to nieje o teste,ale o kondicii a trenovanosti.Ale môžem potvrdit jednoznačne nová motorečka je mňam.

Reed22, 15.02.2008 09:52
krista "honda je naj naj naj mam s nou dlhorocnee skuusenosti" boha sedel len na honde a ta je najlepsiaa a ako to potom moze porovnat ked mal vzdy len honduuu boa

pies, 15.02.2008 09:54
Pre vsetkych co sa tu dokaruju, ktora znacka je ta najlepsia by malo SMF spravit "Pohar internetovych majstrov" - Vsetci by sa postavili na startovne pole so svojimi 2-kolesovymi vytunovanymi zazrakmi a ukazali by Slovensku (alebo aj svetu) ako sa to ma - to by bolo smiechu :D :D :D :D B-)

mamaloosa, 15.02.2008 11:12
si si dal slusnu robotu vlke... :D z obsahu nech si kazdy vybere svoje, ja som rad za kazdy takyto clanok co tu vyjde, mudrovat vie kazdy, keby kazdy z Vas geniov co sa tu navazate pripravil aspon jeden clanok , tak by sme sa tu ucitali k smrti B-)

tomas: veru ten IQ test by pomohol.

svetu mier

MX250F, 15.02.2008 11:23
to Erkorider. Ocuj Erik to preco uz nebudes vobec jazdit? co sa stalo?

Erkorider, 15.02.2008 12:10
No Dost blbo som si zlomil clenok a uz si myslim ze aj stacilo. Su aj dolezitejsie veci. A vsetko to stoji vela penazi a vela casu.... Samozrejme motorku mam a jazdit budem stale ale nie zavodne....

Palic, 15.02.2008 12:47
Ero kaslat na takychto bakovcov. Neoplaca sa ani riesit. :bla: :bla: :bla:

skks, 15.02.2008 12:55
Vlke preložil ten članok pre vás preto aby ste si prečítali čo kto a ako hodnotil tu či onu motorku. Každemu sedi a vyhovuje iná, u nás vo večine pripadov rozhoduje cena. Stých jazcov ktorý na tých moto jazdili ani jeden si možno novú motorku za svoje nekupoval (dostal ju od sponzora a poriadne naladenu). Možno ozaj by mali robit testy jazci MKP C lebo tý vedia čo si chcu kupit. Za vlastné peniaze. Takže ono je to jedno aká to je moto hlavne že sa jazdec na nej citi ok. A najlepšia kritika je od jazcov ktorý maju CR125 r.v. 94 ktorý videl novú moto iba v katalogu.

jojo11, 15.02.2008 12:57
:-O Bože dobrotivý ....už zasa ... :roll: ale článok (vďaka prekladateľovi) zaujímavý.

lajo1, 15.02.2008 17:25
Tak sa mi vidi ze HONDA serie hodne ludi a je to preto ze je naj a kto ma problem s ventylami nech sa obrati na mna rad pomozem www.remeselnik-krby.sk :D :hacker:

skks, 15.02.2008 17:57
Ja neviem čo to máte stým chválenim tej Hondy do nebies. Stačí ked napíšete ako je to v MX2 svetovom preteku alebo v AMA ale nijako ju nevidím na čelných priečkach. Možno model 08 tak si počkáme. Ukažte výsledky a potom chválte aké honda vyrýba super športové náradie alebo že by to tak nebolo? Opravte ma ked sa mýlim. Cetné motocykle ???? Nevidím Hondu nikde v predu. Enduro? žiadna, MX1 že by???

lukasss, 15.02.2008 18:11
ENDURO E2 MIKA AHOLA FIN HONDA PRVE MIESTO

Martin325165, 15.02.2008 18:36
Zabudli tam KTM SX-F 250, inak ani mne sa nezda tento test, najlepsie je asi ked sa clovek prevezie sam a popyta sa viacerych ludi co ju maju a jazdia na nej rekreacne, poloprofesionalne a profesionalne.

kubo, 15.02.2008 18:46
no honda asi nedava take peniaze na jascov a timi lebo kazdi vje ze to je dobra motorka a nevirovna sa jej ani prasivi pomaranc ktori ma tolko jascov kvalitnich ale poruchove motorky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

admin, 15.02.2008 18:57
kubo: klud a nohy do tepla - douc sa gramatiku a potom vypisuj na internet. Co mas doma Ty? Koleckove korcule po starsom bratovi? :lol:

curak, 15.02.2008 19:25
http://www.husqvarnaracingclub.cz/stranky_clanky/59.htm komu sa cche nech si precita a saga moze pokracovat :lol: je to uplna kompletka uz potom sa hadky ktore mam inac velmi rad mozu rozbehnut naplno B-)

copins, 15.02.2008 19:57
hejk curak suhlasim tie haaadky su tu niekedy az vynimocne super viem ze som uz vcera povedal ze sa nebudem do tejto debaty zapajat ale neda mi to :lol: tomxx nemas nahodou aj ti pomaranca (ja nic v zlom :lol: )
HONDA=1 :lol: :lol: :lol:

copins, 15.02.2008 20:05
KUBO: mam pocit ze si to vystihol :lol: :lol: :lol:

admin, 15.02.2008 20:06
copins: nie, ja mam KTM a mam ju preto, ze bola za super cenu a dobre sa mi na nej jazdi... :roll:

copins, 15.02.2008 20:11
tomxx: ved som povedal ze nic v zlom ale predsa KTM=oranžova=pomaranč
:lol: :lol: :lol: tak neklam ze nie ale aj mne sa celkom ok jazdi na KTM celkom dobre to sedi pod zadkom :lol:

Riso, 15.02.2008 20:20
Curak tie tvoje grafy mohli urobit s jemnejsim rozlisenim, aby sme my hobbici videli jasneho vitaza. Minule sme si boli zatrenovat a chlap mi dal pol kola na kolo. Do boha to nieje mozne, vymenme si motorky vravim mu. Chlap mi na mojej moto dal kolo na dve kola. Tri dni a tri noci som rozmyslal aku moto na neho zobrat, aby som ho vyprasil, no neprisiel som na nic. Prosim vas poradte mi! Rady typu honda je honda, yamaha je yamaha, gas je gas, corado je corado neprijimam. Ja chcem moto co jazdi sama a vyhrava sama. Nech ziju motorky a motorkari.

copins, 15.02.2008 20:26
RISO: to urcite nebude v motorke porozmyslaj nad tym :bla: :lol:

curak, 15.02.2008 20:34
copins: ty by si si mal tie rady od nemenovanych clenov asi zobrat k srdcu...

curak, 15.02.2008 20:38
:bla: :bla: cuvaj vieac hip-hopu abo citaj lyriku nielen motorky drat >:-)

copins, 15.02.2008 20:50
curak: uz som skusal nic nepomaha a co zabijem sa :lol:

Rato, 15.02.2008 21:49
Chalani všetky moto majú 70% dielov rovnakého výrobcu tak neviem prečo tie urážky.

slovak11, 15.02.2008 21:55
Ja stále hovorím že je to uplne jedno na farbe nezáleží. Zaleží hlavne cena a ako komu moto sadne. Ale bavi ma to tu čítat ako sa tu niektorý ohanaju aká moto je najlepsia. Stále hovorím že vsetky su na jednej urovni su tam minimálne rozdieli ktoré si ani nevšimne nikto znás. Hlavné su pre nás posed na moto výška sedadla a iné drobnosti. Hlavná je aj tak vždy cena aspon u nás na slovensku.

slovak11, 15.02.2008 21:56
Najlepsia je Kawa
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Rmaster, 15.02.2008 23:46
jj KXF je naj :lol:

Riso, 16.02.2008 06:37
Tiez si myslim, to co moji dvaja predchodcovia, ale nebudem to nikomu vnucovat. Mam KXF 250 model 2007 a uz 5 rokov do nej lievam len benzin a olej. Suprova motorecka to je :lol: :lol:

tono1, 16.02.2008 07:58
a 4 roky si tým benzínom a olejom polieval japoncom výkresy?

DELKOP, 16.02.2008 12:29
Kazdy si vychvaluje tu motorku,znacku ktoru ma doma v garazi.Ked si kupis motorku asi prve co spravys je ze si nastavis potrebne veci tak ako si zvyknuty ich mat a ked si zvyknes je jedno aku budes mat motorku ked sa nebudes onu starat rosype sa ti rovnako ako tie ostatne.Motorka ti k prvenstvu nepomoze vsetko je to v jazdcovi lepsie povedane v hlave.Vsimnite si aj na pretekoch ty na starsich stojoch idu lepsie ako ty na novsich.Ked si sa netlacil do 1 zakruty po starte dobredu na starej moto alebo inej znackye nebudes ani na tej novej.Motorku vedies ty a nie ona teba.

ka osmicka, 16.02.2008 12:47
tono1: ano, ano, ten tupon Riso asi zastavil cas. Ma motorku 2007 a uz 5 rokov do nej leje olej a benzin. To je blb, ze kaviarove tousty. Co je za ro ? 2012 ? tak to mam uz veterana :lol: :bla:

Riso, 16.02.2008 13:17
Niekto viac tupy ako ja tu nerozumie srande. Koncim tu s touto zabavou :bla:

RIKI TS, 16.02.2008 15:23
Taaaaaaaaak a com bola tato debata? O nicom! A co ste vyriesili? Zase nic!

madMX, 16.02.2008 16:24
RIKI TS, myslim, ze predsa len o niecom bola....zistili sme, ze tie testy netreba brat vazne :lol:

OXTAR22, 16.02.2008 18:40
velmi rad si to vzdy pridem precitat a aj tieto bludy : ) xexe... :lol:

jakub, 17.02.2008 20:48
>:-) :-O tem tomXX je daki mudri asi jazdi na svojej ktm aj za oceanom a nozno chce dobit aj tich japoncov na supercrosse

juro, 17.02.2008 21:34
je pekny ten test priamo robi reklamu honde je to trapne.ja som v usa a citam dost motocrosovych casopisov v dvoch vyhrala honda potom yamaha kawa a suzuki posledna bola ktm .v dalsich dvoch vyhrala kawa potom honda yamaha suzuki a ktm a na konci clanku povedali chlapi co to testovali ze by jazdili na ktm a pri testoch ju dali na posledne miesto tak ja tomu nerozumiem.vsetky su dobre len treba vybrat podla ceny tie testy stoja za hovno ja im neverim v kazdom casopise je to inaksie mne to pripada skor ako zaplatene reklama.

fiber, 18.02.2008 19:40
....preco tu nedavaju aktuality a vysledky z europskych podnikov, napr. posledny vikend z talianska alebo SX z USA? Len taketo bludy...

admin, 18.02.2008 20:06
fiber: vsetky info co spominas mi chodia mejlom po anglicky, ale nemam cas ich prekladat. Nepomoze niekto? :bla:

CheFinko, 19.02.2008 11:29
niekto ma rád červený poťah sedadla hondy... iný motor KTM ... iný výfuk Kawy ...bože ľudia koľo ľudí toľo chutí... nikdy sa žiadna vec nebude páčiť všetkým ( jedine ak musia :D ) Hlavne že je pestrosť na trhu a človek si môže podľa gusta vybrať čo mu bodne naj. buďme radi, že sa značky bijú o fazuľky, ktorá bude mat o 100 gramov ľahší motor atď >>> PRE NÁS IBA LEPŠIE ... :D

fiber, 19.02.2008 20:14
tomXX: nava, ja len,ze by bolo super mat vzdy poruke tieto info. Ale klobuk dole pred tebou, ze si najdes cas a nervy!!!

toky, 19.02.2008 20:34
No caute baby :D . Je sranda tu citat tie vase názory. Len si myslím, ze ani jeden z vas nikdy v zivote nevyuzije plný potencial ani jednej s tych masin. Tak naco sa tu hrate? Mohli by o tom filozofovat iny ludia, ktorý to maju inak v rukach. Su pre nas vsetkych tie rozdieli len zanedbatelne!!!. Ty si kupis Hondu a pride čágo z USA, nejaky majsterko a da ti 3 kola za 20 min. Vsetky motorky su dobre, len zalezi ako si ju doladis podla svojej chuti.

curak, 19.02.2008 22:25
toky: ten čágo sa volá chuck noriss

madMX, 19.02.2008 23:18
:D curak :D

Danik, 20.02.2008 09:26
Prečo netestovali KTM??? :-O
Podla mna sa in zosypala uz vo furgone.... :lol:

baky, 20.02.2008 09:33
by si si drnkal doma v garazi keby si tam mal novu ktm .. póózer :bored:

Danik, 20.02.2008 09:52
Mozno drnkal...ale nad rozobratou spojkou... :bla:

admin, 20.02.2008 09:56
Danik: problem so spojkou na 6DAYS mali len endura...

Danik, 20.02.2008 09:58
Hmm...tak to som nevedel...beriem teda späť... :-/

MF01, 20.02.2008 11:51
nezostava mi nic ine iba sa smiat na vsetkych ktory sa zapojili do tejto diskusie :D :D :D :D :D :D :D pobavil som sa

lllllooolllll, 20.02.2008 12:13
MF01-tak to sa smej aj nad sebou. :D

baky, 20.02.2008 12:57
ale bude tu poucovat chalan ktory ktm videl iba na obrazku na internete alebo vo vyklade v obchode

CheFinko, 20.02.2008 18:02
chlapec spadol na trojkolke ked bol maly a uz sa mu vsetko sype co stretne :D ;)

dogblack, 20.02.2008 20:22
Sakra ja ze preco mame tak malo dobrych jazdcov medzi elitou to bude asi tym ze vacsina su len znalcami strojov a jazdia len preto aby mohli ich hodnotit.Sert.. na to jazdite natom naco mate v penazenke alebo co je vyhodnejsie.

copins, 20.02.2008 21:06
dogblack: no myslim ze 75% z nas co tu chodime by jazdili na minibike :lol: :lol: :lol: ale ja len tak ved je jasne ze tento sport je finančne moc narocny a preto asi kazdy jazdi na tom na co ma a kazdy chvali myslim na90% to co ma v garazi ale predsa niektory z tychto typkov sa previezli aj na niecom inom a niekedy mozno pochvalia aj to :lol: :lol: :lol:

madMX, 20.02.2008 22:20
v teste GB casopisu MotoX zvitazila Suzuki RMZ 250 :!: :!: :!: Testoval Paul Mallin(clen vitazneho teamu na MXdN 1994). takze sa moze stat, ze nakoniec kazda nejaky test vyhra hehe. :lol:

jano, 21.02.2008 12:12
madMX

mas pravdu raz to kazda vyhra :lol: :lol: :lol: :lol:

majooo, 21.02.2008 13:31
Podla mna hobby jazdec nikdy neoceni plusy Hondy. Honda je cisto naradie pre palicov. Mne sa tiez lepsie ide na kawe.

madMX, 21.02.2008 21:29
majooo, neviem neviem, ale v testoch tvrdia pravy opak.

Fosy23, 22.02.2008 11:05

Kawa je naylepšia!!! :lol:

vlke, 22.02.2008 15:31
hato, Riso, baky, JURIPKO, mamaloosa, jojo11: nemáte za čo.

Nadbytok testosterónu by som odporúčal znížiť štiepaním haluzákou a pre pohodlnejších postaćí ak si nájdu poriadnu ženskú :bla:

cr250, 22.02.2008 17:48
vlke:pocuj kde si kupil te nohavice honda?

asu, 22.02.2008 20:29
uz aby bola jar a dalo sa jazdit, bo tieto dlhe zimne vecery ublizuju kazdemu z nas!!!

Big VOZY, 27.02.2008 01:45
YAMAHI su dobre stroje kvalitne to musim uznat ze japonec je japonec to raz darmo........KAWASAKI tym neverim tam stale odchadzaju prevodovky.....HONDA tie maju dobre dela to fakt......ale ja som verny KTM a KTM je supa....uz to mam odskusane.....ja verim KTM.....u mna je KTM kvalitka..... :) :)

Jando, 13.03.2008 11:55
Pre mna hobbika su tie tech. parametre nepodstatne, lebo neviem to porovnat. Napriklad nastavenie tlmicov je podla mna veľmi subjektívna vec. Mam Yamu a som spokojny, úplne.

mxmk, 22.03.2008 22:22
podla vas v akom poradi idu japonske mx moto?

adi13, 23.03.2008 01:40
ake poradie myslis?? aky myslis od najlepsie po najhorsie tak nahaj tak radsej bo zase bude hadka:D

vlke, 24.03.2008 00:12
cr250: "FOX 360 Pants Honda" model asik 2006 ... kupene v honda predajni

gusto65, 15.06.2008 11:33
zaujimave na tom videu je ze ho tam nahanala 125 yamaha v jednej zatacke,a zaujimave je ze testovaci jazdec bol pomalsi ako kameraman :lol: :bla:
a k tomu clanku k vikonu motora moze bit silni nskusal som ale o tej zivotnosti ze je najdchsia zo vsetkich japonskych moto,tomu bi som moc neveril

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 20.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Gelnica
cal_icon 20.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Gelnica
cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky