Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Ako na to: 10 rád o vzduchovom filtri

Pridané 07.09.2008 09:00, autor pies, prečítané 35815x

Pár rád čo nezanedbať a čomu sa vyhnúť pri starostlivosti o vzduchový filter. Sú to predsa pľúca motorky... Bez neho by sa tvoj piest už dávno porúčal do večných lovíšť. Väčšinou o tom málokto rozmýšľa. Moc ľudí to nezaujíma ako iné tuningové produkty, až kým sa tvoj tátoš začne zničohonič nečakane vzpierať. Je to jeden z najlacnejších dielov tvojej X-tisícovej motorky. Veru, žiadny iný diel nevie viac o tom či ideš, alebo práve oddychuješ na svojom biku.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Staráš sa oň dobre?

ČÍSLO JEDNA: OPOTREBUVÁVA SA VZDUCHOVÝ FILTER?

Áno. Nie z toho, že filtruje nasávaný vzduch, ale čistením medzi pretekmi. Drsnosť čistiaceho roztoku spôsobuje rýchle opotrebenie filtra. Pena sa vysušuje, krehne a stráca pravidelnosť jej „labyritnov“.

ČÍSLO DVA: AKÝ JE NAJLEPŠÍ ČISTIACI PROSTRIEDOK?

Petrolej je snáď ten najlepší čistič. Je najmenej prchavý a nie je taký agresívny na penu

ČÍSLO TRI: AKÝ JE NAJHORŠÍ ČISTIACI PROSTRIEDOK?

Benzín. Postupne rozbíja celú štruktúru vzduchového filtra. Spôsobuje starnutie peny. Takisto nie sú vhodné iné agresívne rozpúšťadlá. Obsahujú odmasťovače, doslova požierajú lepidlá, ktorými sú jednotlivé časti spájané.

ČÍSLO ŠTYRI: AKÁ JE JEHO ŽIVOTNOSŤ?

Vydrží večne, ale ak ho nikdy neočistíš, tvoj motor sa stane rýchloobrátkovou náhradnou súčiastkou. Keď sa o filter poriadne staráš, vydrží približne 50 čistení. Po tejto dobe, lepidlo ktoré spája jeho jednotlivé diely stráca svoju spájaciu schopnosť.

ČÍSLO PÄŤ: AKÁ JE NAJVÄČŠIA CHYBA?

Žmýkanie a skrúcanie pri sušení.

ČÍSLO ŠESŤ: JE NEČISTOTA NAJHORŠÍM NEPRIATEĽOM?

Nie. Najväčším nepriateľom je voda. Nečistoty sa zachytia na povrchu lepkavého, naolejovaného filtra. Voda sa dostane ďalej, rozptýli sa po celom filtri a dovolí špine preniknúť dnu.Ak umývaš bike vysokotlakovou umývačkou, vždy preolejuj vzduchový filter – aj keď je čistý.

ČÍSLO SEDEM: TREBA PREAMAZAŤ OKRAJE?

Ak má tvoj fliter tenkú základňu (miesto so stlačenou penou), je rozumné namazať rozhranie medzi filtrom a airboxom. Filtre, ktoré majú túto penu širšiu na ich základni nemusia byť premazané, ale ani im to nezaškodí. Použi vode odolné mazivo.

ČÍSLO OSEM: AKÝ ŠPINAVÝ MÔŽE BYŤ FILTER?

Niekedy stačí pozrieť a môžeš si povedať:"treba ho vyčistiť". Dve najdôležitejšie miesta, kde treba pozrieť sú: (1)Pokrytie celej plochy. Ak je filter pokrytý špinou na každom milimetri, treba čistiť. (2) Hĺbka nečistoty. Taktiež, ak aj filter vyzerá byť čistý, môže mať v sebe hlboko zaryté čiastočky nečistôt. Ak si na pochybách, čisti.

ČÍSLO DEVÄŤ: MUSÍŠ POUŽIŤ ŠPECIÁLNY OLEJ NA FILTRE?

Áno. Je síce možné použiť aj motorový olej, ale nie je taký dobrý ako olej na filter. Motorový olej je príliš „chudý“. Prejde celým filtrom a robí dve veci:
  1. Stečie dolu airboxom na podlahu v tvojej garáži. Je to zlé, lebo to spôsobuje neporiadok a filter rýchlo stráca svoje zachytávacie vlastnosti.
  2. Pretože má nižšiu viskozity, nasáva sa pri pridaní do motora. Veľaráz vidíš motorky s „chrapľavým“ zvukom a sú príliš ťažkopádne prvých pár kôl tréningu. Je to preto, že jazdec práve naolejoval filter a ten práve prechádza motorom.
Špeciálne vyvinutý olej pre filtre má obsahuje chemikálie a prísady, ktoré pomáhajú sa najprv rovnomerne rozšíriť a potom vyprchajú.

ČÍSLO DESAŤ: KEDY TREBA FILTER NAOLEJOVAŤ?

Najlepšie deň pred pretekmi. Týmto spôsobom sa prísady spoľahlivo rozšíria a odparia sa.

Jazdci MXA obyčajne naimpregnujú filtre a vložia do samozatváracích sáčkov, do ktorých spravia pár otvorov. Takto nachystaný filter vydrží aj niekoľko mesiacov vždy pripravený na použitie.

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 4
3.jpg
header.jpg
2.jpg
1.jpg
0.jpg
53 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 10.6 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

popo, 07.09.2008 09:44
Noo fakt pekný članok,treba si ho zobrat k srdcu :hacker:

angus18, 07.09.2008 10:07
ja len k tomu zmykanie ...a ako sa to teda ma robit?? ci sa nema vôbec zmykat??

mion, 07.09.2008 10:14
aj mna by to zaujmalo ako ho mam vysusit a pouzivam technicky benzin ten podla mna nemoze ublizit

pies, 07.09.2008 10:25
to angus - stlaj ho tak aby si ho neskrucal, proste ho iba mackaj v rukach a treba to dat niekde poriadne vysusit, ale nie fen ani podobne teplovzdusne zariadenia, proste len nejake suche miesto

to mion - tak to si na velkom omyle a mal si to citat este raz, benzin (aj technicky) patri k velmi agresivnym latkam, pouzi radsej petrolej :!:

byko, 07.09.2008 10:50
Fajn, ale mohol si spomenut aj nemolitanove vzduchove filtre, tzv. papierove (tusim tak sa vola ta druha skupina). Ich sacie vlastnosti su trochu lepsie ale zase preto tam prejde viac necistot. Dan za sportovy filter.

"Vzduchový filtr K&N do air-boxu, YA-4504

Vzduchový filtr K&N do air-boxu, náhrada za originální papírový nebo molitanový filtr. Air-box není nutno nijak upravovat. Díky patentované technologii mají filtry K&N vyšší propustnost vzduchu (o cca 40%), přitom ale zachytávají menší částečky prachu nežli originální filtry. Tyto filtry jsou prací, nemusí se tedy měnit. Firma K&N poskytuje záruku ma funkčnost těchto filtrů 10 let nebo 1 milion mil. Filtr je při prvním použití připraven již od výrobce."

:) ale iba to by chybalo k dokonalosti, v pohode info.

garfild, 07.09.2008 12:06
pies - velmi si mi pomohol :) ...som zaciatocnik a tvoje rady sa mi zišly :!:

Pendo-7, 07.09.2008 15:02
fakt dobry clanok... :)

billy113, 07.09.2008 15:22
j..dobre...myslim ze si zasluzi tu odmenu :lol:

kxbibo, 07.09.2008 17:54
Pekný článok. Pochvala

brano, 07.09.2008 20:44
Ahoj pies , neviem odkial si cerpal na tento clanok, ale nemusi to byt stopercentna pravda, dovolim si pochybovat o umyvani v petroleji. Petrolej je tazsi uhlovodik , ako benzin a z umyteho filtra nevyprcha. Po naolejovani sa zmiesa s olejom ale na rozdiel od neho nevyschne a motor si ho vytiahne z filtra a spapka. Ja umyvam technickym benzinom, postlacam a vyklepem. Zvysny technicky benzin sa okamzite odpari a molitan ostane suchy a cisty , pripraveny na naolejovanie. Nevyhodou technickeho benzinu je, ze nerozpusta blato, takze ak je filter aj zablateny, umyvam ho najprv v technickom benzine a potom este v jarovej vode. Robim to cca 4 filtre za tyzden uz skoro 10 rokov a jeden filter mi vydrzi tolko, kolko motorka t.j. 3 sezony.

PoWeR, 08.09.2008 03:17
ja periem filter v AIR Cleaner od MOTOREXU a je ako novy

pies, 08.09.2008 07:23
mily brano: dovolim si stebou nesuhlasit, a preco?
neobsahuju nahodou originalne cistiacie prostriedky na filtre okrem ineho aj kerosene? (alebo petrolej). Nejde o to, ze filter ostane suchy, ide o to, aby v nom neostala ziadna voda a aby bol cisty. Benzin (aj technicky) patri k agresivnym latkam a je to rozpustadlo , takze nici strukturu filtra. Kontroloval som airbox aj sanie na karburatore po cisteni s petrolejom, ale ani stopa po petroleji. Prikladam nejake linky, kde udavaju ako cistidlo petrolej. Nieco na tom asi bude: (ja som konretne pouzil ten clanok z MXA)


http://www.twinairusa.com/tips/

http://www.thumperfaq.com/air_filter.htm

http://www.motocrossactionmag.com/ME2/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415A...

MatusKLX, 08.09.2008 16:51
velmi pekne napésaní a užitoční článok velka pochvala autorovi ;)

picaso, 08.09.2008 19:17
A ja ze co furt dusi motorku ,,,,,,,,,,,vsak ked to naolejujem a idem jazdit ,,,,,,,,,,ale som ja babrak ,,,,,,,,,pies ty si tu jak spasa pre captavcov co prave zacinaju,,,,,,,,,,,,no aspon ho cistim vzdy ked menim olej ,,,,,,,,po oprati necham pekne schnut ,,,,,,,,,,,odmena tebe :-)

brano, 08.09.2008 21:51
OK, Pies, ak to s petrolejom funguje, v poriadku , ale s T. benzinom nie su tiez problemy. nie je az taky agresivny a hlavne rychlo sa vypari. Inak , clanok sa mi paci a aj diskusia je plodna. Ja este stale laborujem, kolko oleja dat. Na mojej 450 ke to az tak nevadi, ale synovej 250-ke vela oleja znizi prietok vzduchu, dava tym padom bohatsiu zmes a je to uz poznat. Dobre skusenosti mam s tym, ked oej natrem na fiter stetcom po vrchu a potom natrete plochy po sebe posucham. Olej nie je napity v celej hrubke molitanu ale vo vrchnej do hlbky cca 3 mm. Hlavnu ulohu- nepustit vodu a male ciastcky prachu tak splna a zaroven tak nekladie odpor prietoku vzduchu. Ako to robievate Vy?

pies, 08.09.2008 22:07
brano, ma syn v tej 250 K&N? ak nie, sak ho skus - inak neviem, ale asi by som neriskoval iba tie 3 mm (hlavne ked ma novu moto), podla mna ta pena ma byt napustena v celom objeme, este ked je sucho ako tak, ale viem, ze ste hlavne enduraci a tam o vodu a blato veru nie je nudza ;)

jurajbel, 08.09.2008 22:42
Prispejem aj ja svojimi skúsenosťami - na KTM 65-ke je tak nešťastné satie vzduchu - keď to porovnám trebárs s Kawou 65, kde vydrží aj celý den preteku, že je nutná výmena filtra skoro po každej jazde -teda za normálnych, trošku prašných podmienok na trati, nie za blata a mokra alebo extrémneho prášenia.

Ešte so starým filtrom opatrne vystriekam airbox rozprašovačom roztokom jari a vody /može byť aj troška benzínu/, aby sa vypláchol a odstránili sa najhrubšie nečistoty-vytečie otvorom v dne/neskor ho opatrne vytriem čistou handričkou dosucha/. Potom opatrne vyberiem filter, prepláchnem ho pod tečúcou vlažnou, až teplou vodou zvnútra von, aby som vyplavil čo najviac nečistoty, potom vyplácham v lavori /kýbli/ teplej vody s pridaním , v poslednej dobe osvedčeným Cilit Bang -extra silný na podlahy a mastnotu /používal som Jar, ale cilit sa ocvedčil-nie som pod tlakom reklamy, ale skúšal som všeličo / s pridaním trošky benzínu. Poriadne vyperiem - aj 2-3x vymením vodu , až prestane byť modrá, a potom vyplácham dôkladne viackrát vo vlažnej vode, až zostane čistá. Vytlačím vodu, vytrasiem, zásadne nežmýcham.
Zavesím na taký drôtený držiak, vmestí sa mi ich tam aj 5 odrazu a zavesím , keď sa dá na poloslnečné miesto / nie na priame slnko/. Po vysušení olejujem -do nedávna som používal filtrový olej v plechovici, dal do dvoch sáčkov, cca 7-8 krát pretočil dosť rýchlo plechovku aby nasal filter, v sáčku poriadne prehnietol, aby sa dostal všade a zbytok vytlačil do sáčku, do ktorého som dal potom ďaľší filter. Ale od skúsenia filtrového oleja v sprayi
len striekam - momentálne mám BELRAY, mal som aj Motorex -ten bol myslím naj..., ale aj najdrahší. Treba ho pred použitím dobre pretriasť, je tam gulička, nastriekat poriadne zo vzdialenosti cca na 20cm celý povrch -je tam tlak, že prejde aj do hĺbky, filter mám normálne v ruke, potom je dosť studený, aj tvrdší, akoby bol v mrazáku. Nechám postáť cca 10 minút, zmäkne, a potom jednoducho v jednom čistom sáčku postláčam, aby sa dostal všade.
Sáček i všetko ostatné používam viackrát. Zavesím do igelitky, tak aby odvetrali a najlepšie je mať ich ozaj v rezerve a použiť ich až po 4-+5 hodinách, najlepšie na druhý deň.
Braňo - chalani z Čiech/nepovyšujem ich názor/ dostali od Petra Piláta a iných radu, že filter nesmie byť veľmi starý, potom má tie kanáliky už veľmi veľké, a používať max jednu sezónu.A u vás bahniakov je tá jedna sezóna ozaj dosť, nie ako u nás. Nový filter, vraj aj keď sa namočí do kýbla s olejom a potom vytlačí prebytočný von, je pripravený stopercentne, zabezpečí dostatok vzduchu-tie kanáliky sú dostatočné a prach sa zachytí na oleji. Nemal by spôsobovať zníženie prietoku vzduchu. Vraj je to to jedna z najdôležitejších úloh na údržbe motorky.

dinocradle, 08.09.2008 22:42
pies - ja tiež súhlasím s branom, nie som síce chemik ale podľa mňa - 1. mám čistý nový filter - napustím ho olejom na fitre - olej sa snažím dostať do celého molitanu a založím do moto
2.jazdím a čiastočky prachu sa prilepia na olej (ináč by sa dostali do spaľovacieho priestoru) - po nejakom čase bude filter špinavý
3. chcem vyčistiť filter a potrebujem dostať olej z fitra preč (a s ním aj čiastočky prachu) a čím to odmastním- "odmastňovačom" teda technickým benzínom (petrolejom nie lebo je mastný), teda premyjem niekoľkokrát vzduchový filter v benzíne(odmastním ho)
4. preperiem ho pár krát v jarovej vode aby som dostal aj zvyšný prach z filtra
Podľa mňa mám takto čistý vzduchový filter

pies, 08.09.2008 23:08
chemia veru nebola ani mojim oblubenym predmetom :D
chcelo by to vyjadrenie odbornika: ktory by popisal procesy ktore sa deju pri styku molitanu a niektoreho detergentu
asi tak..........

CRUCIFIX, 08.09.2008 23:19
ja som do nedavna pral filter sposobom ze: som ho najprv vypral v benzine co mam zarobeny vzdy do moto. cize benzin s olejom... dnes pouzivam putoline kit...a zmes v ktorej sa to odmasnuje pachovo pripomina petrolej, je aj ucinejsi ako benzin si myslim...no a vsak sice ho odmastni ale vodu sneho nezmyje to je pravda, cize naslende ho mocim v jary a vyplachnem teplou vodou...a pak prirodzene vyschnut...

ale ci uz benzin alebo petrolej najucinnejsia je JAR!!!

zdenowr, 08.09.2008 23:31
Najmudrejsie by asi bolo pouzit neaky Air cleaner,ktory je na to urceny a obsahuje vsetko co obsahovat ma.
Ja ho pouzivam a som spokojny.Po pouziti je filter ako novy.V minulosti sa mi dost osvedcila Jar+neaky praci
prostriedok .

admin, 09.09.2008 00:41
Osobne pouzivam na cistenie Arvu/Motopur a Jar/Pur + vlaznu vodu. Ale najidealnejsie by bolo asi pouzit Olej+Cleaner od JEDNEJ FIRMY, lebo oni sami vedia ako ten olej najlepsie odstranit ;) Ale pokladam to za vyhadzovanie penazi, tak to cistim ako sa podari...

DRIFTER, 09.09.2008 07:08
Ja ho najprv umyjem vodou - ta odstrani usadeny prach - blatko a technicky benzin na olej, normalne to postlacam tak, aby ten stary vytiekol a necham vysusit...
Ale vyskusam ten petrolej, ked sa tu o tom tak pise ;).
PS: zatial som nezbadal na filtry ziadne zmeny, co ho periem v tom technickom benzine (a to som ho vypral x krat), aj ked je pravda, ze mozu byt okom tazko viditelne, tak neviem.... ;) Ten vzduchovy filter nie je az taka polozka, ktoru by som si nemohol 1x za sezonu-dve, dovolit... ;)

hato, 09.09.2008 07:12
Periem v normalnom benzine svojimi rukami. ten benzin to fakt dobre pusti ten olej. Vzdy ho riadne vymackam a potom otrepavam o ruku (pada odtial vzdy vela bordelu). toto spravim tri krat a potom zostava 100% cisty. poslednu napln na umyvanie si nechavam v nadobe. Nanesiem olej na filtre dobre premackam v rukach a potom si ruky umyjem v tom benzine co zostal z umyvania.

kajci, 09.09.2008 09:19
Podla mna benzin skodi filtru aj ked to mozno nevidno na prvy pohlad ale ked sa mi benzin vyleje na daku gumu tak mi ju nadlepta, ked som mal kedysi pod vickom na nadrzi normalnu gumu tak ju rozleptalo a zvacsilo. Ked sa mi rozleje nafta na gumu tak to neurobi to co benzin a nafta je podobna ako petrolej. A to ze petrolej je masny a preto neodmastnuje nieje pravda lebo vzduchovy filtrer v traktore je v oleji a ked ho perem tak v nafte a vycisti ho dobre. A este taku jednu radu dam ked robite s moto a mate cele zaolejovane ruky a nejde to nicim dole tak skuste bravcovou mastou natret posuchat a potom jarou zmyt a budete sa cudovat ako mast odmastnuje.

admin, 09.09.2008 09:23
kajci: na zaolejovane ruky je super aj WD40, streknes a posuchas, ide to dole na jednicku ;)

DRIFTER, 09.09.2008 09:46
ono je jednoduchsie pouzit jednorazove igelitove (aj tie sa daju pouzit viackrat) alebo gumenne rukavice a nemusis si umyvat ruky :proud:

kxbibo, 09.09.2008 11:25
Ja periem filter v prípravku na čistenie filtrov od Denicolu, čistí to super a potom len filter prepláchnem v čistej vode a nechám vysušiť. Mám toho 5litrové balenie, vždy to vylejem do vedra operiem filtre a nalejem do bandasky, kde sa mi do ďalšieho prania usadia nečistoty v prípravku. Rukavicami na olejovanie filtra ma zásobuje Kaufland pri chlebníkoch je ich habadej. :lol:

biker09, 09.09.2008 21:52
ja na umyvanie pouzivam pripravok na čistenie brzd, motora....Brake Cleaner. Vyčisti ho na 100% a extremne rychlo sa vyparuje ;)

199travis199, 10.09.2008 11:20
teraz som stoho na 100% zmeteny

Gulige, 10.09.2008 18:28
Ja som to vymyslel tak, ze v jednom kibli mam pripravok na cistenie filtrov a v druhom mam naliaty olej na filtre od Valvoline. V kazdom kibli mam cca 3 cm od dna sitko aby pod nim zostavali necistoti z predchadzajuceho prania. Zatial som s tym 100% spojony. :lol: :lol:

Michal_WR, 29.04.2009 17:23
páááni moji, dost crazy diskusia :lol: tak ake ponaucenie si mam teda z tohto clanku+diskusie zobrat??? :D :D :D

olivo, 29.04.2009 17:59
filter čistím len jarovou vodou a suchý potom nastriekam sprejom na filtre od Motorexu, je to asi najjednoduchší spôsob, lebo olejovanie je podľa mňa zdĺhavé a nepraktické... ale... pri striekaní filter doslova zamrzne, ako už spomínal JURAJBEL, a otázka znie, či sa tým nejako nenaruší jeho štruktúra alebo filtrovacie vlastnosti... kto vie, nech odpovie... diks...

jonhy9, 10.04.2010 19:16
caute chlapi mam takyto problem: mam uz starsiu motorku a neviem na nu zohnat vzduchovy filter je to honda MTX 125 R ked som to objednaval v obchode tak podla vyrobneho cisla moto, ale prisiel uplne iny aj ked na obale bol napisany typ mojej moto(existuju dva typy takejto moto ale kazda ma iny filter) potom sa mi podarilo najst to na polskej stranke ale dodnes mi nedosiel hoci mi prisiel mail ze mi to posielaju tak sa chcem opytat ci neexistuje nejaka pena z ktorej by som si to vistrihol ale urcite nie molitan lebo je to blbost nieco ako filter do bazenu alebo nejaka origo pena ci sa to da zohnat a ak ano tak kde diki moc za odpovede :-/ :(

jonhy9, 11.04.2010 14:51
a predsa sa mi to podarilo najst (univerzal) takze ak by mal niekto podobny problem tu je riesenie:http://www.minibikemania.sk/filter-vzduchovy-pena-35cm-x-25cm-univerzalna-p-2126.html malo by to stacit pre starsie moto :proud:

viktorrrr, 14.08.2012 15:41
môže sa aj naftou umývať filter ? :-O

xfighter24, 14.08.2012 17:26
viktorrr.však vyskúšaj a uvidíš sám za jedno umytie v nafte si ten filter hádam nezničíš,ale poradil by som skôr Arvu,pekne to rozpúšta nečistoty aj olej,vyperem par krát v teplej vode,a potom ešte vyperem v jarovej a je jak nový,kúpil som si aj ten Denicol čistič modrý,ale keď som to ovoňal tak hneď som vedel o čo sa jedná,tak isto to voní ako Arva,aj účinok taký istý...

torrelles, 14.08.2012 19:29
ja som stale umyval s technyckym benzinom a po kazdom umyti bola ako nova :-P

viktorrrr, 15.08.2012 13:46
možno blba otázka :D čo je tá ARVA ? :roll:

xfighter24, 15.08.2012 15:04
prípravok s ktorým sa umývajú motory a podobné mastné veci...a nie je taká agresívna ako benzín,tech.benzín...napr.http://www.olejshop.sk/autokozmetika/technicke-spreje/p/arva-oplachova-500-ml/

viktorrrr, 15.08.2012 18:45
diki toto som potreboval vedieť ;)

torrelles, 15.08.2012 21:08
no na vzduchovy filter urcite musim povedat ze tech. benzin nieje agresivna pouzival som ju 3 roky a nikdy nic nerozleptal a vycistil filter dokonale ked umyjes filter s arvoou tak ju musis oplachnut vodou popripade este aj jarovou vodou no a z peny vodu nedostanes len tak lahko a musis pockat cca 1/2 dna kim sa ti to vysusi co po tech. benzine ju mas cistu a suchu za cca 5 min...a to je uz revolucia pri cisteni vzduchovych filtrov :lol:

199travis199, 15.08.2012 21:16
torrelles : a ty si ten benzin s bordelom nevyplachoval s tych filtrov ci ako ?

torrelles, 15.08.2012 21:30
no kupil som male vedierko za 2.50e v dogerii 3litrovu isiel som do velkoskladu do roznavy na oddelenie drogeria a kupil som 20 litrovu bandasku tech. benzinu (netusim ze kolko stala uz som zabudol ale ked sa dobre pamatam tak 20-5e) a po jazdeni som vybral vzduchovy filter dal som dole z ,,drziaku,, nalial som trocha benzinu do vedierka a prepral som filter na hrubo potom som vymenil benzin lebo filter vycistil uz na 80% percent potom som nalial novy benzin do vedierka a prepral som ju opat len tento krat uz na 99% a zakvacil som ju na garazove dvere dovetdy kim som neodlozil veci po sebe :lol: to trvalo 5 min (este som skocil pre pivecko atd...) dovtedy sa benzin vyprchal a potom som ju uz len otrepal o ruku ked som este daco nanej videl a tak som ziskal uz 99,9% cisty filter potom som ju dal spat na drziak a natrel som ju s filterovym olejom ja som olej nalieval do odrezanej 2l flasky mal som stetec a stym som natrel z vonka filter nikdy som ju nemacal lebo je to uplne zbytoce potom som pockal kus kim sa olej nasiakol do filtra dovtedy som zvykol pretret airbox a nasledne som poskladal .....tak som to robil za moju celu motocrossovu karieru mal som 3 cisto nove motorky a stale som robil tento system a nedam si nanu dopustit je to rychly a lacny system s maximalnym ucinkom a keby som teraz kupil nove moto urcite by som robil tak isto... :)

Upravil torrelles, 15.08.2012 21:35:31

viktorrrr, 15.08.2012 21:54
torrelles : raz určite vyskúšam ako ty si to robil :lol: ;)

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 17.10.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 18.10.2020
MM SR CC Dvojíc: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky