Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Ako som potrápil enduro Sherco 2.5i na Mrotivo cup-e

Pridané 17.11.2008 17:57, autor admin, prečítané 17845x

Ako som sľuboval v bleskovke, otestoval som nové štvrťlitrové enduro od Sherca v závodnom prostredí na Novej Lehote pri Bezovci. Z krátkeho testu sa neplánovane stal ostrý závod na štyri hodiny dvojíc - no mohol som si priať lepšie podmienky na testovanie? Sherco nie je zrovna známa značka v našich končinách, takže som bol aj ja sám zvedavý, ako dopadneme...

FB Zdieľať článok na Facebooku

Čo to je Sherco? Nejaká "čína"?

Sherco nie je "čína", ale relatívne mladá španielska značka, založená v roku 1998 ako výrobca trialových motocyklov. Vďaka popularite medzi jazdcami sa rozšíril sortiment z pôvodného jediného modelu na modely štyri. V roku 2002 odkúpili firmu HRD, čím vstúpli aj do segmentu "poldecákov" - 50 ccm. Od roku 2003 do svojho programu zaradili aj endurové motocykle. V roku 2004 vypustili na svetlo sveta 4-taktné endurá a supermotá so vstrekovaním a objemom 450 a 510 ccm. V roku 2008 bolo predstavené konečne aj 4T enduro s objemom 250 ccm, ktorého novšiu verziu (model 2009) som testoval práve ja. Momentálne má Sherco zastúpenie v 55 krajinách na 5 kontinentoch! Motocykle sa vyrábajú v dvoch závodoch - trialy v Barcelone (Španielsko) a endurá vo francúzkom meste Nimes, kde bola fabrika HRD.

Konštrukcia a technika

Rám je klasický kolískový chróm-molybdénový, motor je štvorventilový DOHC vlastnej výroby s vŕtaním 78 mm a zdvihom 52,2 mm, šesťrýchlostná prevodovka, o chladenie sa stará ako inak uzavretý vodný okruh. CDI a vstreky riadi jednotka Magnetti Marelli, alternátor s výkonom 150W dodáva Ducati. Štartuje sa elektrickým štartérom ako býva na endurách zvykom. Spojka je ovládaná hydraulicky. Predné tlmiče dodala firma Paioli-Kayaba a zadný centrál výrobca Sachs. Výfuk ma integrorvaný neriadený katalizátor a na riaditkách nájdete prepínač mapy zapaľovania - soft / hard. Olejová náplň je spoločná pre motor aj prevodovku - 1 liter 10W60.

A teraz to, čo sa nepíše v katalógoch... Okuliare na prednej vidlici sú masívne, rovnako ako aj riaditká . Brzdové kotúče sú pevné, nie plávajúce - pocitovo však úplne v norme, nie je to Brembo, ale brzdia solídne. Poťah sedla bol celkom príjemný, nešmýkal, ale zároveň sa dalo dobre polohovať. Tak ako aj u KTM, súdruhovia zo Španielska zabudli na praktické uchopenie motocykla pod sedadlom, keď chcete vytiahnuť moto z drážky. Oproti KTM sú síce otvory naznačené, ale asi mám príliš hrubé prsty a rukavice. Chcelo by to trochu zväčšiť... Celkové prevedenie je kvalitné, počas testu nič neodpadlo, nepovolilo sa, dokonca ani len páčky brzdy alebo spojky som neodlomil :)

Motor

Sériové endurá 4T 250 ccm bývajú väčšinou príliš krotké, hluché od spodu, niečo ako modernejšia Babetta na ryby. Berte prosím do úvahy, že som osprostený z nabrúsených motokrosových mašín... Neodškiepiteľným faktom je ale to, že drtivá väčšina jazdcov WR250F, 250EXC-F a podobných ich odškrtia, pretryskujú a nahodia ladený výfuk. Tomuto enduru tiež chýbala istá dravosť, hlavne v spodnom pásme otáčok. Polovinu závodu som odjazdil na nastavení SOFT, druhú na HARD - rozdiel medzi nimi som ale ťažko hľadal. Ak som náhodou motor trochu podtočil, "nezobral" sa do otáčok, jedine na rovine - chýba objem, čo by vedel čiastočne napraviť ladený výfuk so zvodmi. Keďže má Sherco 6-rýchlostnú prevodovku, nie je problém nájsť ideálny prevod do každej situácie. Po podradení sa motorka už krásne brala, priebeh výkonu lineárny bez nejakých hrbov, dier alebo kopancov - podľa všetkého za to môže práve vstrekovanie. Obdobu tejto moto od KTM (250EXC-F) v sérii som v teste tiež zvozil pod čiernu zem, po odvezení s Akrapovičom som ale zmenil názor. Nezabúdajme na reštrikcie v podobe katalyzátora - po výmene výfuku a prípadnom pretryskovaní dostaneme úplne iný motocykel!

Aby sme sa ale správne chápali - horeuvedený "problém" sa vyskytol pri nesprávne zaradenom prevodovom stupni v kopci alebo výjazde zo zákruty = chyba jazdca, nie motorky. Berme to teda ako chybičku krásy sériových 250-kových endúr. Určite vás nikto nepredbehne preto, že by bol motor slabý!

Motor je komplet vlastná výroba Sherco a mám pocit, že veľmi konkurencieschopný. Výkon mu nechýba, je veľmi kompaktný, tichý, otázkou zostáva spoľahlivosť - tú však počas krátkodobého testu neotestuje nikto... Hlava motora mi pripomína nové Husqvarny, valec KTM a zvyšok trochu Yamahu a Suzuki. Nemôžeme to nazvať plagiátorstvom, dnes sa už nedá vyrobiť nič, čo by sa na niečo nepodobalo.

K motoru patrí aj štartér, ktorý za studena štartoval bez problémov, ak bola moto zohriata tak som musel mať trochu pridaný plyn aby naštartovala. Nepríjemné ak vám moto zhasne v kopci, vy sa držíte ako kliešť a ešte musíte aj potočiť plynom... Možno sa to dá nejako nastaviť (hotstart?), ale priznám sa, zo striekačiek som jeleň...

Podvozok - tlmiče

O tlmenie a pruženie sa stará vpredu známa Kayaba-Paioli s priemerom klzákov 46 mm a zdvihom 300 mm, vzadu to je centrálna jednotka Sachs so zdvihom 300 mm. V sérii klasicky endurácky mäkké, na moju váhu sme vpredu nastavili kompresiu na 3 kliky od maxima, rebound som pritiahol o 4 kliky, zadný centrál zostal tak ako bol. Necítim sa byť odborník na tlmiče, preto len v skratke. O zadnom tlmiči som ani nevedel - nekopal ma do zadku, nenadskakoval som, pri jazde na zadnom kole po teréne kolo perfektne kopírovalo povrch, proste 100% istota - nemám výhrady.
Paioli
Paioli
Predné tlmiče boli v porovnaní s mojimi "lešenárskymi trubkami" mäkké, ale to je to pravé do lesa. Naše narýchlo vykvasené nastavenie mi úplne vyhovovalo, nedostával som rany do rúk, v zákrutách pri brzdení kolo neodskakovalo. Pre mňa ako hobby jazdca to bolo primerané, nijako ma neobmedzovali ani nelimitovali. Po dlhšom laborovaní s hustotou a množstvom oleja by sa dali krásne nastaviť, Kayaba má na to predpoklady...

Brzdy

Brzdy dodáva firma AJP, vpredu je to dvojpiestik a vzadu jednopiestik . Predný kotúč má priemer 270 mm a je pevne uložený, zadný má 240 mm. Ako som už spomenul, brzdy boli príjemné, nástup plynulý bez zasekávania kola. Pocitovo nie sú tak "agresívne" ako napr. Brembo alebo čokoľvek iné s oversize kotúčom, stále ale vedia zastaviť moto na potrebnej vzdialenosti, ostatné je už len na jazdcovi - taktiež ma nijako nelimitovali. Doporučujem článok Ako na to: Tajomstvá brzdenia z úspešnej série "Ako na to".

Zhodnotenie

Ako celý test vznikol? V piatok večer mi volá predajca Sherco na Slovensku - Vilo Onhajzer z Motosport racing Púchov, že či neprídem na Mortivo cup, že by mi doviezol na testovanie túto motorku. Po štyroch víkendoch na stavbe som túto ponuku s radosťou privítal. Mesiac som na žiadnej motorke nesedel, a mesiac predtým som jazdil iba jeden krát - čiže kondička žiadna a natrénované zhola nič. Vedomý si svojich "kvalít" som preto plánoval odjazdiť mimosúťažne nejakých 2x 15 minút a niečo pofotiť. Dohadoval som sa práve s Rasťom Hanušom (majiteľ predajne PAOLO a organizátor Morotivo cup-u), či môžem ísť zavadzať na trať, keď ma odchytil kamoš Peťo od nás z Hlohovca, že hľadá parťáka do dvojice (bol to závod dvojíc, štvorhodinovka). Ja, známy uletenými nápadmi, som neváhal a navrhol som mu, že pôjem jazdiť ja :) Takže rýchlo nájsť motorku, zaregistrovať sa, vystrojiť a ísť na vec.

Peťo išiel na štart, ja som striedal - išli sme triedu Hobby, kde štartovalo 51 dvojíc (!!!). Sherco bolo iba zľahka zabehnuté, tak som nemal v pláne závod o život, no a vlastne som ani nemal ambície nejako výrazne bojovať - neznáma motorka a ja nenatrénované... Plán bol jedoduchý - Peťo dve kolá a ja jedno, nebudem sa tlačiť dopredu, ale nebudem nikoho zadarmo púšťať pred seba. Trať na Lehote bola predĺžená na asi trojnásobok pôvodnej dĺžky a veľmi jej to prospelo! V ponuke bolo všetko o čom enduráci snívajú - dlhé výjazdy a zjazdy, drážky, bahná, korene a kamene aj prudké výjazdy zo zátačky, rýchle pasáže v lese kde sa dalo trochu oddýchnuť. Trať sa kolo od kola rozbíjala, bolo veľa jazdcov. V blate v potoku sa narobili početné drážky, kde sa podaktorí hobíci poriadne zapotili.
Výjzad z potoka
Výjzad z potoka
Celý deň sa niesol v zamračenom počasí, dážd visel na vlásku, no nakoniec predsa len začalo pršať - žiadna búrka, len vytrvalý drobný dážď. Začalo mi pršať asi v polovine kola, okuliare museli ísť dolu. Peťovi to na blate ide, takže si svoje dve pekne užil a vyrobil si náskok. Išisl som na rad ja a predstavil som si mazľavé výjazdy so šmykľavými koreňmi a slizké kamene ktorých bolo až-až. Vyrazil som na trať bez okuliarov, ľahol som hneď na prvom výjazde, osudné sa mi stali morké korene. Repete sa podarilo a pokračoval som až nečakane dobre. No po asi 5 minutách som sa nevyšplhal na ďalší výjazd, zostal som visieť asi 10 metrov od vrchu. Slizké blato a tráva mi kompletne zapchali dezén a nebolo ho ani kde vyhádzať. Šmýkalo sa až tak, že som nevedel zdvihnúť moto zo zeme! No nič vedúci, tu je dobojované... Strihol som to krížom po lúke v potoku, prešiel kúsok po trati a odstúpil. Všade boli zaseknutí jazdci, nedalo sa pohnúť z miesta. Peťo išiel na ďalšie kolo, ale závod prerušili a ukončili - trať bola pre 95% štartového poľa nezjazdná...

Náš narýchlo vyrobený "HC team" nakoniec vyjazdil peknú 12. priečku z 51 tímov, za čo patrí veľká vďaka Peťovi, ktorý nás ťahal dopredu. Sherco mi sadlo výborne, príjemné zvezenie, také priateľské. Pustiť sa na takýto závod na motorke, ktorú vidím a sedlám prvý krát v živote, to je celkom odvaha. Dosiahnuté skóre svedčí o tom, že sme si so Shercom rozumeli, pripadal som si, ako by som na nej jazdil odjakživa (podobne to bolo s mojou aktuálnou KTM 250SX-F, tak mi na teste sadla, že som ju o pár mesiacov bez váhania kúpil). Ako som v kapitolkách vyššie spomenul, všetko bolo OK, a čo nebolo celkom OK, to sa dalo logicky očakávať (výkon v nízkych otáčkach - kto ho chce, kúpi si 450, schudne alebo podradí...). Ak Vám môj názor nestačí, tak Zlatošovi (Zlatko Novosád) sa toto Sherco tak zapáčilo, že ho z neho nemohli zosadiť :) Toto Sherco vyhralo aj Enduro Romania, jazdí ho aj Jeremy Jolly na WEC a ISDE, Jordan Curvalle sa vracia od Suzuki spät do Sherca, tiež jazdí WEC.

Sherco SE 2.5i F sa predáva za 235 000 Sk s DPH.

Servisné údaje pri závodnom jazdení

  • výmena oleja + filtra - prvý krát po 5 hodinách a potom každých 20 mth
  • výmena sviečky každých 50 mth
  • výmena ventilov a pružín po 80 mth a každých ďalších 80 mth
  • piest, krúžky - každých 40 mth kontrola, prípadne výmena

Poďakovanie

Motorku na test dodala firma Motosport racing Púchov, za čo im patrí moja vďaka. Keby boli aj ostatní importéri takí ochotní... No a aby som vás "trochu" nažhavil, počas budúceho roka mám prisľúbených 10 - 12 offroadov na test práve z Motosport racing-u! Takáto ponuka bola aj tento rok, horšie to bolo s mojim voľným časom, a obávam sa že 2009 nebude príliš voľnejší. Nezabudnite si pozrieť galériu patriacu ku článku!
Multifunkčný tachometer
Multifunkčný tachometer
Originálne predné svetlo
Originálne predné svetlo

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 22
vstreky.jpg
mrotivo_pred_startom.jpg
z_potoku.jpg
lavy_bok2.jpg
motor5.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

admin, 17.11.2008 17:58
Ospravedlnujem sa za dlhe cakanie, nestihal som vobec nic, preto taka pauza medzi clankami a vsetkym ostatnym! :roll:

marek900rr, 17.11.2008 18:26
kolko stoji 250?

kubas44, 17.11.2008 18:30
235000 sk s dph je to napisane v clanku

mr.park, 17.11.2008 18:39
ale tak dobry clanok zase ;)

biker09, 17.11.2008 19:05
Vzhladovo zaujimava motorka, hlavne predná maska. Videl som ju v akcii a celkom sa mi pozdavala. Ale ine je vidiet a ine jazdit. :lol:
Tomxx: kvalitny clanok, dost informacii, mas pochvalu. ;)
A co tam bolo obute? Vzadu Michelina, to je vidiet na fotkach ale nie model :)

bodus EC 300, 17.11.2008 19:58
A ja som si myslel ,ze Sherco su Francuzi? Inak "pocul som" :D ,ze Sherco jazdi uplne samo,cize ak motorka nesla tak akoby mala,tak chyba bude v jazdcovi ktory viac brzdil ako pridaval ;)

garfild, 17.11.2008 20:00
tomxx:krasny članok,už sa tešim ked pribudnu nove članky s testov spominanych v članku! No a Sherco je naozaj velmi pôvabne

Upravil garfild, 17.11.2008 20:03:37

admin, 17.11.2008 20:04
Testovaci jazdec bol trochu pribrzdeny, to je fakt. :lol: Ale svalovicu som mal iba dva dni, trening s furikom a miesackou zabera!

ondro257, 17.11.2008 20:16
Velmi dobry clanok // pre mna ako "amatera" je dobre vysvetlit vsetko polopate..

bodus EC 300, 17.11.2008 20:19
to tomXX: pekny clanok a navyse to jazdenie na stavbe s furikom ti dodalo aspon trosku treningu :D Mozno by som takuto formu treningu pred kazdym zavodom mal zvolit aj ja :D :D

zdenowr, 17.11.2008 20:20
biker09>>vyzera to na Michelin Enduro Competition
tomXX>>pekny clanok :)

domaci, 17.11.2008 20:26
NÁDHERNÁ MOTORKA. ZAUJÍMAL SOM SA O 450 UZ TOHTO ROKU ALE NA SLOVENSKO JE DODÁVANA ALEBO ASPON BOLA BEZ TECHNICKÉHO PREUKAZU. TO MA TAK TROSKU ODRADILO. NIE JE ŽIADNOU RARITOU VO SVETE A MY PRESTAŇME BYT KONZERVATÍVNI A ZAŤAŽENÍ NA JAPONCOV A KTM. A KTO SA LEN TROSKU ZAUJÍMA O SVET MOTORIEK NEMÔŽE ŽASNÚŤ A TVÁRIŤ SA CO JE TO ZA ZNAČKU. JE TOĽKO KRÁSNYCH MOTORIEK VO SVETE MOTOKROSU A ENDURA. CI UZ JE TO TM, GAS, APRILIA, HUSKA. DOKONCA UZ ZNAČKY AKO RIEJU ALEBO BENELLI. PONUKA JE FAKT VEĽKÁ A ČLOVEK CASTO STOJÍ PRED ŤAŽKÝM ROZHODOVANÍM.

kosti.m, 17.11.2008 20:26
pekny clanok a je dobre ze sa najde par firiem ktoke poskytnu moto na test a mi sa o nix dozvieme viac!

petomx, 17.11.2008 20:46
pekny clanok, sherco vyzera zaujimavo :)

mion, 17.11.2008 20:52
ved vyrobcovia si v tejto dobe ani nemôzu dovolit vyrobit zle moto a urcite kazdy vyrobca musi mat velmy skusenych ludi co uz nieco zazili na motorke moj nazor kazda nova je dobra a kazda rozbita je zla

LoLo, 17.11.2008 23:34
Super clanok! Pekne si to zhodnotil! Diki Tome! Je dobre mat prehlad ze su aj ine moto... Tesim sa na dalsie recenzie... :lol: :bla: :hacker:

lubinzon, 18.11.2008 07:50
Pekna motorka.

JURIPKO, 18.11.2008 09:13
Tomxx popísal si asi všetko čo treba,aby si nám predstavil túto motorečku za čo velká vdaka.Zaujal ma centrál od Sachsu taka trošku neznáma značka pre moto-centrál.Môže kludne konkurovať značkám predavajúcim na SK trhu čo sa endura tíka samozrejme bude rozhodovať cena a ten T.P k nej tiež.Ozaj a dodatočne gratulujem k peknej 12tej priečke a nevihováraj sa na fúrik :D

volodaj, 18.11.2008 09:21
JURIPKO> No Sachs ako centrál nie je až taký neznámy, používa ho tiež napr. Husqvarna a Gas Gas.

Jozi08, 18.11.2008 12:24
Článok sa mi skutočne páčil a už len dúfam,že ich bude v budúcej sezóne viacej pre tích,ktorí rozmýšľajú na kúpou novej moto.Ale istotne je to zaujímavé čítanie aj pre iných.
Sám som na tento článok čakal,lebo len ťažko som si ju vedel kde zaradiť.Mne už kúpa novej moto dúfam,že nehrozí!
Pred týždňom som sa rozhodol pre osvedčenú KTM 250 SX-F 09 a zatiaľ maximálna spokojnosť.
Čas preverí aj Sherco a som na ňu o pár rokov zvedavý.Zlý dojem vo mne nezanechala.
Ešte raz ďakujem za pútavý článok. :)

madMX, 18.11.2008 21:59
dobry clanok Tome.....
vymena ventilov po 80mth....zaujimave, ktovie ako to bude....ostatni vyrobcovia tusim nic taketo (radsej) nepisu :bla:

admin, 18.11.2008 22:08
madMX: ale pisu, len jazdci to neradi citaju :lol:

madMX, 18.11.2008 22:15
som presne ten pripad hehe, radsej jazdim ako citam :D

emil, 18.11.2008 23:44
Výborne Tome,už som na to čakal hned som vedel že to bude s tou motorkou OK :D mal som 5,1i 07 len trocu viac ojazdenu :-P.Volodaj máš prehlad a to je dobré. Domáci pre teba palec hore další človek bez predsudkov. Enduro romania vyhral Graham Jarvis bývalý trialista nejak sa nám tý trialisti rozrástli,vid Poliaci!

brano, 19.11.2008 08:50
My mame KTM 250exc , po 80-tich hodinach sme uz museli menit kruzky, boli 1 mm zodrate a cez hadicku odvetrania motora tlacilo olej , kvoli tomu, ze kruzky uz netesnili a v skrini bol tym padom pretlak. Zacalo to cca po 60-tich hodinach, rastlo to, az strata oleja bola pri 80-tich h cca 2 deci/ rozjazdu cc.
Takze asi na tych odporucaniach vyrobcov nieco bude. Inak , piest nebolo treba menit, este boli na nom drazky po sustruzeni...
K tomu testu, skoda , ze ste tetestovali odskrtenu motorku, nepoznam nikoho, co by jazdil na 250-ke tak, ako ju kupil. Takze vysledky testu su tym padom neobjektivne resp. nepouzitelne pre prax, co je skoda.

masina, 19.11.2008 20:11
Neveim,nieje škeredá,ale takú by som nikdy nechcel.

chlap, 26.11.2008 03:33
pekne moto ale zda sa my trosku draha ale japonec je japonec :-O

admin, 26.11.2008 08:12
Tradicne slovenske predsudky ;)

manosuchy, 21.12.2008 17:38
radsej ostanem u overenych znaciek ;)

Michal_WR, 26.01.2009 19:21
David Kadlec, původně trialista, dnes dovozce motocyklů Sherco do naší země. Davide představ nám trochu historii této francouzské značky.
DK: „Vše začalo trialem a spojením dvou lidí Tissiera a Codyny, kteří vymysleli nový motocykl. V tomto záměru jim pomohl inženýr Pauxau z GAS-GASu, kterého k sobě „přetáhli“. Pak v roce 1998 viděl svět první motocykl pro trial značky SHERCO, který do roku 2003 procházel inovacemi a za tento čas se dostal do světové špičky v trialu. Postupem času firma expandovala, postavila výrobní závod ve Francii a začala se zaobírat endurovými motocykly. Prvním krokem byla výroba malých padesátek v licenci HRD, kterou Sherco koupilo. Rok 2004 a první motocykl Sherco pro třídu E2, o rok později se do výrobního programu dostal i půlitr a v loňském roce čtyřdobá dvěstěpadesátka. V současné době je firma již plně francouzská, má dva závody. Ve Francii se vyrábějí endurové motocykly a ve Španělsku je vše co se náhradních dílů týká a montáž trialových motorek.“
Jak se projevil nástup čtyřtaktního motoru ve výrobním programu. Sherco v enduru dvoudobý motor ani nemá. Vycházela tedy firma ze zkušeností trialových motocyklů?
DK: „Nepřevzalo až tak docela, první čtyřtakt byla právě endurová čtyřipade. Motor v trialové motorce je svojí stavbou spíše podobný enduru. Sherco udělalo již na počátku zásadní krok a to, že již od počátku vyvíjelo stříkačku, což se ukázalo jako správné. Stříkačka funguje a dnes jdou touto cestou i ostatní značky. U trialu naopak zůstal karburátor, byť třeba trialová Montesa má stříkačku.“
Jaké úspěchy za svojí dobu, získalo Sherco a to jak na bitevních polích trialu tak endura?
DK: „Tak asi jako ostatní značky se i Sherco vydalo cestou nájemných jezdců na dobu určitou. Již v roce 2000-2001 se dostaly do první trojky na světě, byl tam Freixa, který pak jezdil u HRC Honda, pak spousta mladých kluků. Výraznou osobností je i Jarvis, který byl b Shercu skoro od prvopočátku, ten v poslední době přesedlal na enduro. Spíše, ale z reklamních důvodů. Tchán Jarvise je dovozce trialového a endurového Sherca do Anglie. V posledních letech pomáhá čtyřtaktní motor v trialu vyvíjet i Cobestany, který se pohybuje v první pětce na světě. Na Shercu je to například mistr světa v Indoor trialu, takže se dá říct, že ve světě trialu je Sherco top značka.“
Jak vidíš budoucnost endurového Sherca, v kurzu je stříkačka, kterou francouzský výrobce umí. Do roku 2009 jde Sherco s novým modelem, jsou to jen kosmetické změny nebo i větší zásahy konstrukčního typu. Rám, motor atd.?
DK: „Tak samozřejmě jsou drobné změny jak v motoru, podvozku, geometrii. Je to přirozený vývoj, každý rok se firma snaží z poznatků jezdců v MS vylepšit model předcházející, ať se již jedná o přemapování „želvy a zajíce“ tak i další poznatky pro zlepšení jízdních vlastností. Zásadní změny však nejsou. Jediná novinka je dopade, která se dostala do série v průběhu minulého roku. Tato motorka prošla dlouhým vývojem a testováním, myslím, že je to dobře. Co zatím vím tak pro třídu MX2 je připravený motokros, bude následovat motorka pro MX1 a MX3.“
V loňském roce se ukázal ke konci sezóny v dobrém světle Jeremy Joly, potěšilo tě to?
DK: „Tak určitě. Myslím si, že to bylo ve Francii, domácí zázemí, diváci, terén který zná a v neposlední řadě motocykl s fabrikou vyvíjí. Takže musela přijít doba, že to všechno sedlo a výsledek byl na světě. Juniorská špička byla ke konci roku tak vyrovnaná, že mohl zajet klidně čtvrté, páté místo nebo taky vyhrát.“
Kdo letos pojede za tovární team?
DK: „Tak říká se, že se vrátí Jordan Curvalle, ale továrna zatím nic o dalších jezdcích nic bližšího nepotvrdila. Uvidíme. V trialu to bude Cobestany a mistr Evropy brit Michael Brown.“
Naťukl jsi svět motokrosu kde vládnou, z větší část japonské motorky, kterým se to snaží znepříjemnit KTM. Prozraď co, se teda ve Francii chystá?
DK: „Tak poptávka po tomto motocyklu je a ta doba musela přijít, kdy firma dojde na další stupeň. Dvěstěpadesátka byla dlouho ve vývoji a šly tímto směrem velké investice, proto bude první motocykl pro třídu MX2. Malé Sherco se ukázalo po necelém roce jako bezproblémové a nejspíš proto továrna zvolila tento směr. Motocykl je připravený, ale myslím, že do série v roce 2009 ještě nepůjde. Motorka je úplný speciál, nový rám, motor, podvozek, jiná geometrie prostě speciál.“
Za dobu po kterou Sherco dovážíš do republiky jak, sleduješ prodejnost a oblíbenost Sherca. Na koho jsi jezdecky vsadil, u Husabergu je to například Karel Scheder tam je již jasná spojitost. Jak je to u tebe?
DK: „Tak u nás to bylo trochu těžší, protože jsem léta dělal do trialu a najednou přišla endurová motorka. Musel jsem se teda propracovat mezi lid endurový. Já nikoho v té době neznal a nikdo neznal mě což přervává dodnes (smích), přesto, že já již znám spoustu lidí z endura. Pak mě náhodou napadlo oslovit Martina Maláta, který byl v té době na vážkách, zda skončit nebo jezdit dál. Slovo dalo slovo a mi se dohodli na spolupráci, která přetrvává do dneška. Mě to hodně pomohlo a pomáhá dodnes. Martin pro Sherco udělal v republice hodně nejen svými výsledky, ale to co všechno absoloval na motorce. Pro letošní rok bychom měli mít přímé jednání s továrnou o další podpoře, protože doteď to byla pouze naše aktivita. Jedná se o lepších podmínkách pro team Pepy Klimeše, který jel již loni Sherco za naší drobné podpory. Pro letošní rok máme přislíbenou podporu právě pro tento team. O jednotlivci jsem zatím neuvažoval, je to hodně finančně náročný, značka je to u nás velmi mladá a zatím ji neznají všichni, o čemž se přesvědčuji každý den. Takže budeme určitě podporovat enduro.“
Poslední otázka, z endura je to jen kousek k dálkovým soutěžím. Má Sherco i speciál pro Dakar?
DK: „Sherco speciál má, letos tam jely tři motocykly jak čtyřistapadesátka tak dvěstěpadesátka. Není to speciál přímo z továry, ale moto vyrobené s od jednoho úpravce. Do cíle dojely nakonec dva motocykly.“

zdroj: martinpichl.com

kxbibo, 27.01.2009 09:59
Michal_WR super príspevok dík moc. ;)

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky