Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

2009 Husaberg FE450 – tak švédsky ako len môže byť!

Pridané 06.12.2008 22:00, autor pies, prečítané 17468x

Nie je tajomstvo, že švédsky inžinieri pracovali na revolučnom koncepte 20 rokov, kým vyvinuli prvý originálny ostrý 4-takt a odhalili ho svetu v roku 1988. Teraz po 2-ročnom vývoji a výskume to spravili znova. Husaberg FE450 2009 nie je iný preto, aby bol „iný“. Revolučný 70-stupňový dizajn motora s vyššie položenou odstredivou hmotou a hnacou silou umiestnenou viac horizontálne ako vertikálne, tak ako u konvenčných motorov, dáva veľmi zaujímavé výsledky fyzikálnych výpočtov a zároveň sa stáva predmetom rôznych špekulácií. K tomu Keihin elektronické vstrekovanie paliva a 4-ventilová hlava podľa starej školy s jednou vačkou, titánovými sacími ventilmi a vahadlami tvorí zaujímavý mix.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Motor dobre robí svoju prácu a je to doslova symfónia symetrie! Neobyčajný vzhľad a neprehliadnuteľná absencia výfukového kolena v prednej časti motora, vynechaná štartovacia páka. Spojka Magura vyzerá ľahko a usporiadane a presne tak aj pracuje. Má flexibilnú, údajne nezlomiteľnú páčku. Predná brzda Brembo so zmenšeným plávajúcim strmeňom poskytuje maximálny brzdný účinok pri minimálnom úsilí, má takisto kompaktnú a ľahkú konštrukciu, no páčka už nie je flexibilná.

Iné  ovládače by ste darmo hľadali, pretože na rozdiel od svojich karburátorvých predchodcov nemá žiadne ovládanie teplého štartu, páčku dekompresora, žiadny sytič. Na rozdiel od európskych verzií, tá naša nemala tlačidlá na zmenu máp zapaľovania. Všetko je automatika – riadenie sytiča, nastavenie podľa teploty a výškovej polohy, žiadne špeciálne pretryskovanie pre jazdcov z vysokých hôr.
Elektronické vstrekovanie
Elektronické vstrekovanie
Elektronické zapaľovanie a 210W generátor dodáva potrebnú energiu a schopnosť rýchleho naštartovania bez potreby nakopávačky. Vytlačil som fungel novú mašinu z KTM/Husaberg tímovej garáže úplne studenú, stlačil som tlačidlo štartra bez akéhokoľvek pridania plynu a ono to okamžite odpálilo. Husaberg 450 váži za sucha 114kg, ale v sedle je pocit, že je oveľa ľahší. 210W alternátor zásobuje 7A/h 12V baterku a stačí na fungovanie 2x100W svetiel.

Dobrou správou pre enduro jazdcov je, že ohromný vzduchový filter Twin Air je položený dosť vysoko. Nielenže umožňuje perfektnú dýchateľnosť a servisovateľnosť, ale jeho pozícia znamená to, že potrebuješ byť poriadne hlboko ponorený do vody, aby sa tvoj motor "napil".

Zvuk spustenia nasávania po otočení plynom je sladučký tón. K tomu 8,5 litrová nádrž ide proti trendu zmenšovania nádrží, ako je to u iných značiek, začo vďaka Mr. Berger. Nepodarilo sa nám zistiť aký je dojazd na plnú nádrž vďaka náhlej búrke, ktorá nás zastihla, ale z prvých dojmov môžme povedať, že minimálne s ňou prejdete 130km. Nádrž ako taká je znova triumf excelentného inžinierstva pre jej jedinečný dizajn. Jej hmota je sústredená do centra motocykla a nie do hora ako je to u tradičných enduro bikov.

Ergonómia: Usporiadaný kokpit , žiadne nepotrebné káble, prepínače, páčky a multifunkčný KTM display, robí Husaberg najčistejším, najjednoduchším a najštíhlejším endurom aké sme doteraz videli. Nemá žiadne chrániče rúk z výroby, takže týmto ho treba dovybaviť. Hliníkové riadidlá Magura sú výborné, no nebolo by na škodu keby boli vyššie. Nádrž a bočné spojlery pracujú perfektne a toto je prvá generácia 4-taktu, u ktorého sa moje kolená cítili komfortne, či už som sedel, alebo stál a spojler sa ma pri tlačení kolenom nesnažil tlačiť dozadu. Spolu s mäkkým povrchom sedla poskytoval komfortný a presvedčivý grip. Sedlo je typické pre tento druh motorky, a ak hľadáte barovú fotelku, musíte ísť niekde inde. No nemôžme povedať, že by bolo nekomfortné a vstávanie z neho do stupačiek je ľahučký cvik, ktorý je bez akejkoľvek únavy. Nový Cr-Mo rám maximalizuje torznú kontrolu a stabilitu. Výfukové koleno sa ovíja stranou motora a motor sám o sebe je až extrémne štíhly. Toto prináša minimálnu šírku, menšiu potrebu priestoru okolo seba a obrovskú výhodu manévrovateľnosti v ťažkom teréne.
V lese...
V lese...
Jazda: Výška sedla dáva sprvoti pocit vytŕčania, ale hneď ako pocítite odozvu podvozku a riadenia po prvých pár metroch, ihneď zmiznú akékoľvek obavy. Je to veľmi zaujímavý pocit, niekoľkoráz som ju dostal do driftovacieho šmyku pri otočení plynom a čím som viac točil plynom, tým bola motorka na pocit stabilnejšia. Všetko čo som urobil sa mi zdalo byť dostatočne pod kontrolou. Podvozok poskytuje priaznivú distribúciu hmotnosti a ergonómia výborne číta všetky nerovnosti.

Tlmiče: Plne nastaviteľná WP 48 mm Upside-Down vidlica a stabilita CNC obrábaných okuliarov sprostredkuje dobrú odozvu a výborne pohlcuje nerovnosti. Riaditeľnosť predku je vynikajúca už u väčšiny nových enduro bikov na trhu. No v spojení s jedinečnou 70-stupňovou technológiou uloženia motora, zadným progresívnym tlmičom WP-PDS dáva komplexnú a vyváženú charakteristiku na akomkoľvek povrchu, presvedčivo fascinujúcu jazdu, ktorá poskytuje pilotovi extra grip naviac. 

Servisovateľnosť: Nemôžeme samozrejme povedať, že prichádza s paketom, kde jedným kľúčom dokážeš spraviť všetko, ale znova sú tu časti, ktoré sú na údržbu neskutočne jednoduché. Sedlo je možné jednoducho odobrať potiahnutím za čierny káblik v zadnej časti, kde sa vám odkryje filter a nádrž. Odobratie filtra a nádrže je taktiež maximálne jednoduché. Vstrekovanie paliva znamená, že nie je potrebné nijaké pretryskovanie vo väčších výškach a elektronika si nastaví všetko sama.

Vzhľad: Každý kto sleduje iný šport, ako napr. tenis, vie, že keď sa na scéne objavia modro-žlté farby, je tam švédsky hráč. Taká istá filozofia patrí aj k Husabergu. Nové plastové diely a moderná technológia vstrekovania plastov umožnila moderný vzhľad celého biku. Je štíhly a žiadne nepotrebné časti nerušia jeho čisté línie.

Záver: KTM má už jasno v tom, že popri prúde japonských bikov, bude Husaberg hrať úlohu európskeho šľachtica pre všetkých serióznych enduro jazdcov. So svojou ergonómiou, ovládateľnosťou a jedinečným dizajnom z vás tento bike urobí lepšieho jazdca a vyvolá celkové presvedčenie. Nemusíš byť top jazdec, aby si odcenil jeho výhody. To čo Husaberg ponúka, pocíti jazdec akýchkoľvek kvalít. Tak neváhaj a pri najbližšej možnosti si ho vyskúšaj, budeš milo prekvapený.
Zdroj: www.eatmydirt.com.au

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 16
6.jpg
1.jpg
12.jpg
8.jpg
15.jpg
66 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 12.9 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

masina, 06.12.2008 22:04
Tak tie HSB sú brutálne s tým motorom.Už som to čítal asi v minulom čísle sveta motocyklov,ale moto magazínu,ohľadom tých motorov na husabergy,ako je obrátený,no proste super.Je to Šupa.

volodaj, 06.12.2008 22:09
Krásny, uvidíme ako bude na tom so spoľahlivosťou. Môj sen, jediné čo sa mi nepáči je oficiálna slovenská cena 298.000 Sk. Ale ešte chvíľu vydržím s aktuálnym a uvidíme v akých cenách sa budú pohybovať jazdenky.

madMX, 06.12.2008 22:15
no tak novy husar sa mi celkom luubi ;) som zvedavy na zivo....lebo dnes som kukal na vystave nove BMW a poviem vam, ze je to hroza...

emil, 06.12.2008 22:21
No Volodaj,tak to si budeš musieť počkať dve chvýle keďže cena je nastavena tak ako je nebude to tuctový tovar a už vobec nie keď je pod krídlami KTM k tomu tradičný Slovenský konzervatizmus nevidím to že by extra na Slovensku prerazili i keď motorka to može byť naozaj dobrá!

izbit, 06.12.2008 22:23
tiez som o nom cital v svete motocyklov, a myslim si že to je nadupany stroj. Je to pekne odvedena praca a ten motor vyzera dost zaujimavo...............skoda tej vysokej ceny :cry: ale inak paradička:lol: :lol: :lol:

volodaj, 06.12.2008 22:23
emil> Uvidíme, ale je to môj sen a tie si treba plniť. Prvý som si splnil aktuálnym HSB, túžil som po ňom odvtedy ako bol na ňom Jaro majster sveta. Časom budem mať aj tento, možno to nejaký rok potrvá, ale mať ho budem :bla: .

garfild, 06.12.2008 23:20
je to nádherná mašina, strašne sa mi zapáčilo umiestnenie vzduchového filtra ;)

poler, 06.12.2008 23:24
som zvedavý, čo a kedy napíše kxbibo!?

mattoni, 06.12.2008 23:28
zaujimavy stroj mne sa paci hlavne dizaj vratane dizajnu motora. Posobi na mna agresivne a dojmom ze zdola kazdu prekazku :lol: Som len zvedavy ci neskor i KTM-ka nepride tiez k takemu ulozeniu motora ako ma tento BERG

volodaj, 06.12.2008 23:42
poler> Kxbibo asi nemá moc času písať, je na misii v Afganistane.
mattoni> Ak sa koncepcia osvedčí tak asi áno, ak nie tak nie. HSB sa stal pokusným králikom KTM

Upravil volodaj, 06.12.2008 23:43:01

199travis199, 07.12.2008 09:37
podla mna by spravily dobre keby zacali robit aj 250-ky.......tak takyto stroj by som si chcel niekedy odtestovat :-O :-O :-O

MisoSX, 07.12.2008 12:00
keby bola testovačka tam som tam aj keby padali traktory.Po husárovi som vždy túžil.Dúfam že sa mi raz splní sen a takéhoto budem mat v garáži

mires18, 07.12.2008 13:15
aj ja takeho cem no s tym motorom to je super napad hmm keby boli aj tie 250-ky travis mas pravdu :lol:

scania, 07.12.2008 13:48
je to proste krásna mašinka len tá cena to je vražda, ale fakt by som prijal a to asi niesom sám keby začli vyrábať 250 4T

peter28, 07.12.2008 16:58
aká je cena tohto švédskeho krásavca?dačo nové chcem kúpiť. rozhodnutý som pre yamahu WR450F ku,ale .....

peter28, 07.12.2008 17:00
oficiálne slovenské ceny,to je o ničom.čo tak v USA?

nayom, 07.12.2008 17:50
Chlapy mal som tu moznost vyskusat HSB 450/09 u pana Janousa (promoto vlasim). Moje dojmy : co sa tyka jazdnych vlastnosti - max. spokojnost. Jedine co ma prekvapilo bol posed. Uz to nie je klasicky "VELKY" husar. Novy ma posed - prirovnal by som ho k ostatnym japonskym strojom. Motor so vstrekovanim ma velmi kultivovany chod. V malych otackach som si myslel, ze idem autom. Ziadne vibracie, pri akceleracii plynuly priebeh otacok. Boli to iba dve kola na trati, ale zazitok na pekne dlho. Cakam stejne ako Volodaj na nejake ojetiny.

marcom, 07.12.2008 20:06
Ja som s ním najazdil pár hodín(teraz je už zima) a musím povedať že je to ozaj pecka. Absolútne ma prekvapila odozva vstrekovnia na pootočenie plynu.plynulé a hlavne nie ucukané(ako u japoncov). Je možnosť prepnúť si mapu(3 predvolby) a pre absolútnych paličov existuje aj tzv."maping tool" s ktorým sa dá meniť krivka bohatosti na velmi profi úrovni. Samozrejme ostatné komponenty(podvozok, chasy,brzdy) sú tiež na špičkovej úrovni.
Môžem len odporučiť. Ak však očakávate rovnakú mašinu ako je starý husar, budete asi sklamaní.

mirda, 07.12.2008 20:24
...jednoduše dokonalé,i já mám pocit,že je to opravdový evropský "šlechtic"mezi ostatními enduro motocykly!!

macoFOX, 07.12.2008 20:31
no počul som, videl som, neskúšal som /nebolo kde/ samé chvály a dosť som nalomený a teraz čakám na dovozcov z USA čo hodia do placu ale kedže toto je o niečom inom a nie je to komerčný stroj asi sa nedočkám.

marcom, 07.12.2008 20:50
macoFOX: podľa mojich info má byť cena v USA o 10 až 15% vyššia ako v EU :cry:
Takže neviem,neviem B-)

1misisipi1, 07.12.2008 21:07
hm super masina ne ? foto super paradny clanok :-P :D

macoFOX, 07.12.2008 22:19
to marcom: práve preto som to napísal. Ale to ja len na margo toho, že keď už je v tej amerike všetko tak lacné a všetci sú zbláznení nákupom v USA.

zdenowr, 07.12.2008 22:43
Macko>>neboj ani dovoz z USA nebude trvat vecne :lol: Aj ked je to momentalne velky BOOOM.
Neviem aka je cena tohto motocykla v USA(k tomu som sa nedopracoval),ale v UK vychadza ,,Husar"FE 450 na 6240 libier.U nas by mala byt cena okolo 290 litrov.Je to krasny,prepracovany motocykel osadeny kvalitnymi komponentami.Ostava uz len pockat ako sa vykrystalizuje novy agregat.Urcite by som si ale dal povedat :D

likektm, 08.12.2008 09:14
Tak tu je vidno, že sa na niečom pracuje a vymýšľajú sa nové veci...
Nie ako u väčšine motocyklov, že len skopírovať z inej značky...

A to sa mi veľmi lúbi. Vždy budem radšej za takýto stroj, keď je aj drahší, ako mám kúpiť lacné a všetko je skopírované

scania, 08.12.2008 13:36
likektm: ja by som sa nehneval napríklad na yamahu ak by toto odkopírovala do Husaberga

yohan333, 08.12.2008 17:27
pekny stroj

bassix, 08.12.2008 20:27
NO je fakt kraasna masinka

domaci, 08.12.2008 21:25
NEMÁ CHYBU. MÁM RÁD MOTORKY, KTORÉ SÚ NIEČÍM INÉ, NIEČÍM VÝNIMOČNÉ. A TENTO HUSABERG URČITE VÝNIMOČNÝ JE. AKO DIZAJNOM TAK AJ POHONNOU JEDNOTKOU.

bedna, 09.12.2008 23:00
ak budem deeru menit tak toto je moj vyber.

dudo250, 10.12.2008 17:15
podla mna najlebšie enduro pre rok 2009 , najviac sa mi na nej rára koncepcia uloženia motora

kxbibo, 13.12.2008 06:13
Posielam pozdrav z Kandaháru, zatiaľ žijem.
k HSB 2009 je to jednoducho pecka, Husaberg bol vždy niečím výnimočný.

199travis199, 13.12.2008 11:46
KXbibo isiel na misiu zarobit velke prachy a potom kupit HSB 2009 :lol: :lol: :D

poler, 13.12.2008 23:22
kxbibo, predsa si teda išiel, ozvi sa čo a ako zobral si tam aj svojho hafana?

sysel04, 15.12.2008 12:15
nadherna masinka.... neviete niekto cenu??? len tak sa pytam :roll:

admin, 15.12.2008 12:33
sysel04: 1) mas 15 rokov, takze Ti moze byt celkom jedno a 2) tu cenu volodaj napisal hned v druhom prispevku. Asi pozorne necitas...

blcha, 15.12.2008 15:47
fakt perfektny clanok nikdy som nemal dako ku HSB ale toto je nieco dost dobre som velmi prekvapeny rad by som ju vyskusal :-P

nocak, 22.12.2008 20:21
secko dobre len elektronicke zapalovanie vadii
inak v poho

macoFOX, 22.12.2008 22:29
nocak noris a aké by si si to zapalko predstavoval? strunku z odtrhovým ramienkom?

admin, 22.12.2008 22:32
macoFOX: dakujem, asi tri krat som na to chcel nieco napisat - urobil si to za mna, na chate mas za to jeden frtan :~

macoFOX, 22.12.2008 22:33
ok berem

nocak, 14.01.2009 16:56
super clanok....dalsia perfektna krossa...

husafe, 14.01.2009 17:15
Tak ktomuto sa treba vyjadriť je to fakt super mašinka ale radšej by som zobral väčšieho brata :D , to že tam neni kick je iba super takže už len zarobiť love!!!

admin, 14.01.2009 18:23
noack: Az na to, ze je to enduro...

jozocr1, 14.01.2009 22:44
zareagoval by som na nocaka ale skoda pismen :lol:

husafe, 14.01.2009 23:07
som to chcel aj ja spomenuť. ale ked sa porobia dake upravy ďaleko to k tej krose nemá. ale krosa to neni!!!!!

fake, 22.01.2009 23:04
BRUTALNY STROJ >:-)

medal41, 14.07.2011 15:23
no mašina je naozaj pekná aj dobre jazdí naši chalani majú 450 aj 2 570 a každa sa zapoti ked zbadá riadny kopec po chvile namahania hned vrú kde naše japonce ani nevedia čo je teplota všetko už skušali od tesnenia až po všeliake kraviny ako napr ventilatori

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 17.10.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 18.10.2020
MM SR CC Dvojíc: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky