Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Súboj motokrosových 450 ccm 2009 podľa MXA

Pridané 17.02.2009 13:00, autor pies, prečítané 31527x

Kto postavil najlepšiu motokrosovú 450-ku v roku 2009? Všetky fakty bez zbytočného prikrášľovania. Historicky je výber víťazov v MXA tradične jednoduchý. Jazdíme s týmito motorkami každý víkend v priebehu posledných šiestich mesiacov, vymieňame si ich, skúšame rôzne sekundárne prevody, nastavenia tlmičov, a potom so spoločným súhlasom ohlásime, ktorý je jednoznačným favoritom. Je to jednoduché! Ale v 2009 to bolo tak ťažké ako nikdy predtým.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Keď sme jazdcov MXA žiadali, aby vybrali najlepšiu 450cc pre rok 2009, väčšina jazdcov ustúpila s prázdnym výrazom zmätenosti na ich tvárach. Mali by vybrať ten, ktorý má najviac koní? KTM A čo tak ten, ktorí sa najlepšie ovláda? Suzuki Nebol by to radšej ten so vstrekovaním a najlepším výkonovým spektrom? Kawasaki Alebo najväčší počet inovácií? Honda Nemá by to byť asi ten s najlepšími tlmičmi? Yamaha
No, potom pritvrdíme a tlačíme na jazdcov takým spôsobom, že položíme otázku: „Môžme vybrať CRF450 2009 ako najlepší bike?“ Odpovedia, že nie. Aby ste zistili, ktorý sme nakoniec vybrali, čítajte ďalej a neskočte hneď na koniec (prídete o celú story).

Kto spravil najviac zmien pre 2009?

2009 HONDA CRF450
2009 HONDA CRF450
(1) Honda. Musíme dať Honde kredit navyše. CRF450 2009 priam preskočila na druhú stranu plota. Má totálne nový rám, tlmiče Kayaba, vstrekovanie paliva, nové plasty, radikálne novú geometriu, okuliare tlmičov vtiahnuté dozadu a nový motor. Keď sme to zosumarizovali, tak iba náboje kolies, riadidlá a brzdy sú totožné s 2008.
(2) Kawasaki. Keď sme už pri zmenách pre 2009, Kawasaki v ničom nezaostáva. Zmenili rám, majú vstrekovanie paliva, nové plasty, okuliare tlmičov a geometriu. I keď nemajú úplne nový motor, jeho zmenami sú pekne blízko k Honde. Kawasaki priam stavila majetok na svoje stroje pre rok 2009.
(3) Yamaha. Na rozdiel od KX450F a CRF450, Yamaha sa oveľa viac venovala vylepšeniam na 2009 YZ450F. Zanechali myšlienky na vstrekovanie paliva pre obľúbenosť spoľahlivého karburátora Keihin FCR a namiesto kompletnej prestavby rámu sa koncentrovali na okresanie hmotnosti zadnej kyvnej vidlice, zadného náboja kolesa a prepákovania. Kľúčové slovo, keď hovoríme o Yamahe YZ450F 2009 je „neodpružená hmotnosť“. Yamaha zrazila 0,6kg neodpruženej váhy zo zadnej časti motorky. Sú to rozumné šetrenia na váhe.
(4) KTM. Rakúšania využili model 2009 na vylepšenie KTM 450SXF 2008.  Sústredením sa na širokú škálu detailov, KTM dosiahlo značné vylepšenia celkového biku. Tvrdšie pružiny (vredu aj vzadu) a ľahší mechanizmus ovládania ventilov, ktorý priniesol lepšiu odozvu na plyn.
(5) Suzuki. Ak očakávate totálne novú 2009 Suzuki RM-Z450, musíte byť sklamaní, pretože inovácie ostali akosi ležať pod vankúšom. Tento bike bol kompletne nový minulý rok (a z praktických príčin, nikdy ešte poriadne neuvidel denné svetlo). Suzuki mnoho investovala do modelu 2008 a 2009 je šanca dostať na trh väčšie množstvo kusov. A ako rozlíšiť 2009 od 2008? Žltá predná tabuľka.

Ktorá má najlepšie výkonové spektrum?

2009 KTM 450SXF
2009 KTM 450SXF
(1) KTM. Ešte nikdy predtým nemala také výkonové pole, aby vyhrala kráľovskú korunu za výkon. Nie je to iba KTM čo má vynikajúce výkonové spektrum, ale profituje z nevyváženosti Kawasaki, Hondy, Suzuki a Yamahy. KTM je paradoxom. Na jednej strane, je to najsilnejší 450cc štvortakt aký bol vyrobený a na druhej má najľahšie dávkovateľný výkon.
Ako môže byť oboje? KTM dodáva výkon po lineárnej krivke. Má jemný začiatok a postupne expanduje so svojím 7500rpm poľom lepším ako modrý, zelený, červený, či žltý bike.  Keď motor dosahuje svoj vrchol, dodáva takmer 54 konských síl (žiadny iný nebol schopný zlomiť 53HP).
(2) Kawasaki. Na bike so vstrekovaním je KX450F tak dobrá, ako len môže byť. Ako pri pravidle pravej ruky, aj u 450-tok so vstrekovaním je pravidlo, že majú ohromný spodok, pôsobivý stred a potom chabý vrch, resp. žiadny vrch. Kawasaki zlomila toto pravidlo. V súboji so svojimi EFI(Electronic  Fuel Injection – Elektronické vstrekovanie paliva) bratmi (CRF a RM-Z) ťahá do 7500rpm, a tam, kde títo začínajú lapať po dychu, KX450F stále valí na svoj vrchol. Má 3-koňovú výhodu, oproti ostatným EFI bikom, ktoré dosahujú 8500rpm. I keď po dosiahnutí 7000rpm sa nedoťahuje na KTM, takisto ani ostatní sa na KX450F nedoťahujú.
(3) Honda. Ak si predložíte grafy výkonových kriviek CRF450, KX450F a RM-Z450 a porovnáte priebeh po 7000 rpm, musíte si ich odložiť bokom. Všetky ponúkajú obrovskú silu naspodku, vynikajúcu odozvu na plyn a jednoznačnú výhodu oproti bikom s karburátorom až po 7000rpm. Pre CRF to za touto hodnotou až tak dobre nevyzerá. Po dosiahnutí 8200rpm sa stráca. CRF450 sa zasekne na 50-tich konských silách 8200rpm a až po 11000rpm nepridáva takmer žiadny výkon. 
(4) Suzuki. RM-Z450 ma pole typické pre EFI. Silná naspodku, presvedčivá v strede a po 8000rpm sa stráca. Bohužiaľ výkon neostáva plochý veľmi dlho. Pri 10200rpm, ako keby narazila do steny a výkon úplne upadá. Niežeby sa žačala vliecť, ale jednoducho sa stráca. Takže pri RM-Z450 zabudnite na pretáčanie motora.
(5) Yamaha. Yamaha je pomalá. Nie je pomalaá voči CRF, KX-F, SXF
and RM-Z, ale je pomalá v zrovnaní 2007 YZ450F. V žiadnej časti výkonovej krivky nedodáva viac konských síl ako jej súperi. Poráža RM-Z450 pri dosiahnutí 10000rpm, ale iba preto, že Suzuki vtedy vypína. Rozhodnutie Yamahy dať výkon-kradnúci tlmič výfuku v tvare zmrzlinového kornútka musí byť najväčším prešľapom v modernom motokrose. Môžete jej plyn podržať dlhšie, ale budete strácať, keď iný jazdec bude robiť to isté so strojom o 6 koní silnejším.

Ako motorky bežia na dynamometri?
(1) KTM. Pri 5000 otáčkach je KTM 450SXF na štvrtej pozícii. Pri 6999 rpm sa posúva na tretie miesto. Pri 7001 rpm (čo je len o 2 otáčky viac) je to projektyl číslo jedna. Od tohoto bodu lineárna krivka stúpa bez akýchkoľvek známok vynechania až po 11300rpm. Na dynamometri je to proste kráľ.
(2) Kawasaki. Kawasaki je druhý najsilnejší bike na dynamometri. Má prefektnú silu aj kruťák pri nízkych otáčkach a nevykazuje žiadne ploché miesta ako otáčky stúpajú. Na rozdiel od ostatných EFI, ktoré končia už okolo 8000rpm, KX450F ťahá až po 9400rpm. Má najlepšie výkonové spektrum zo všetkých EFI.
(3) Honda. Na trati je prvé šklbnutie dostatočne veľké na to, aby vás to odfúklo z motorky preč a na dynamometri sme to cítili taktiež. CRF450 je veľmi dobrá po 7300rpm, potom začína upadávať.  V čase keď dosiahne svoj výkonový vrchol (obyčajných 50.25 koní), otáčkomer stúpol len na 8000rpm. Dalej sa už iba snaží „rozrážať“ vzduch pred sebou. Točí ďaleko, ale po 8200rpm nepridáva žiadny výkon.
(4) Suzuki. Bol to prvý bike so vstrekovaním a nastavil vzor, ako asi EFI biky fungujú. Je veľmi responzívna úplne odspodu a veľmi dobrá až po 8000rpm. Potom sa zahákuje pod 10000rpm a zomiera rýchlou a hlasnou „smrťou“. V tomto procese sa Suzuki vyšplhá na presne 50,8HP. 
(5) Yamaha. Strčila handru do airboxu červenej, zelenej, žltej, ale aj oranžovej mašiny a postarala sa o to, že pôjdu „iba“ tak ako YZ450F. Je to neradostný obraz, no chcete dôkaz?
Pri 6000rpm stráca na KX450F sedem koní. Pri 6000rpm je deficit už iba 3 kone. Pri 8000rpm je o 5 koní horšia ako KTM. Pri 9000rpm je KTM o 9 koní silnejšia. Pri 10000rpm stráca na KTM 3 kone a pri dosiahnutí 11000rpm je rozdiel na víťaznú KTM 8 koní.

Ktorá sa najlepšie ovláda?

Z450
Z450
(1) Suzuki. Keď konštruujete mašinu, ktorá sústredí všetko na šikovnosť manévrovania v zákrutách, musíte tancovať v perfektnej línii. RM-Z450 je presne taká. S jej super-strmou hlavou riadenia sa môže Suzuki ponárať v akýchkoľvek zákrutách, presne sa zarezávať do najnepríjemnejších drážok a držať si stopu v zákrutách plochých ako šíp. Samozrejme na to, aby ste to dosiahli treba mať presné nastavenie tlmičov. Ak sa pomýlite čo i len o milimeter, RM-Z sa stáva nemotorná. To je proste tanec - keď robíš všetko ako treba, vtedy je to nádhera.
(2) KTM. Boli časi (zvané  ’70-te, ’80-te a ’90-te roky) kedy idea dobrého ovládania KTM bola zakliata. Prekvapenie! KTM navrhla podvozok, ktorý nedáva pocit z minulosti. Predok sa drží v stope a predošlá nedotáčavosť je preč. Aby si dostal z KTM maximum, treba sa ešte pohrať s nastavením tlmičov, ale tento podvozok je schopný robiť veľmi dobré veci.
(3) Yamaha. S výnimkou tendencie vytláčania sa do stredu zákrut je YZ450F stabilná, predvídateľná a dobre ovládateľná motorka. To čo robí jej jedinú chybu takou pozoruhodnou je, že bola predmetom diskusií a zdokonalení po niekoľko rokov, no stále odoláva všetkým úsiliam zbaviť sa jej. Po pravde, väčšina testovacích jazdcov MXA môže žiť s týmto podivným vytláčaním (dá sa tiež zredukovať zmenou nastavenia), pretože pre 90% zákrut, špeciálne v hline, piesku, alebo v drážkach to nehrá žiadnu rolu.
(4) Kawasaki. Zaujímavé na KX450F 2009 je, že inžinieri Kawasaki urobili všetky možné opatrenia, aby sa motorka dokázala postaviť z akéhokoľvek náklonu aj v tých najplochejším zákrutách. Čap uchytenia zadnej vidlice bol zdvihnutý, výstupok zmenený z 24 na 23mm, uhol hlavy riadenia je strmší, hliníkové trubky boli zmešené. Všetka táto práca však bola zbytočná, pretože podvozok 2009 sa správa úplne identicky ako starý podvozok.
(5) Honda. 2009 Honda CRF450 sa môže otáčať skutočne prudko. Tak prudko až má tendenciu pretáčavosti. Tak prudko, že predok nemá žiadne zahryznutie sa do povrchu pri vstupe do zákrut (pri riadnom tlačení na predok sa, ale zahryzne). Tak prudko, že niekedy jediným spôsobom, aby sa zabránilo jej blúdeniu po zákrute, je korekcia plynom na jej konci. Príliš mäkké predné tlmiče prispievajú CRF450 k veľmi neobyčajnému spôsobu ovládania, ale aj s tvrdšími tlmičmi je ovládanie veľmi podobné tomu aké bolo na CRF450 v roku 2002.

Ktorá z nich má najlepšie predné tlmiče?

2009 YAMAHA YZ450F
2009 YAMAHA YZ450F
(1) Yamaha. Yamaha so systémom pruženia, ktorý je senzitívny na rýchlosť je určite nejaký ten rok pred ponukou ostatných výrobcov. Keď k tomu najlepšiemu systému pridáte pružiny s presnou špecifikáciou pre vás, dostanete najlepšie predné tlmiče, aké si môžete v sérii kúpiť.
(2) KTM. Nie zlé. Tým myslíme, že to nie je najhoršie na niečo z holandského WP podniku. Pre 2009 KTM zvýšila tvrdosť pružín (z 0,48kg/mm na 0,50), kúpila trubky a podpery od rovnakého dodávateľa, aké používajú jej konkurenti a znížila hladinu oleja, aby zmešila tvrdosť v stredných polohách.
(3) Kawasaki. Väčšine MXA testovacím jazdcom sa tlmiče Kawasaki Kayaba AOSS páčili (napriek tomu, že boli tvrdšie ako je štandard). Pre vačšinu MXA jazdcov boli vyhovujúce. Nie sú to nejaké ohromujúce tlmiče, ale v porovnaní s KTM, Hondou a Suzuki ponúkli rozumné tvrdosti pružín a dostatočné tlmenie.
(4) Suzuki. V Suzuki je nejaký mäkkýš, ktorý navrhuje veľmi nízke tvrdosti pružín do ich tlmičov. Predné tlmiče na RM-Z450 sú príliš mäkké pre skúsených a ťažších jazdcov až tak, že je nemožné, aby vykonávali dobre svoju prácu. Tvrdšie pružiny sú nevyhnutnosť hlavne pri ponáraní sa pri prudšom brzdení a pre prekonávanie stredných až veľkých skokov. Prehodili sme ich z pôvodných 0,47kg/mm na 0,49.
(5) Honda. Keď inžinieri z Hondy posunuli predné koleso o 17mm bližšie ku kľukovke a zadné koleso 18mm odialili, presunuli obrovské množstvo energie na predné Kayaba tlmiče. Pre takú zmenu hmotnosti, ktorá pôsobí na prednú časť, špecifikovali pre CRF450 2009 veľmi mäkké pružiny. Rozumieme, že sa obávajú vysokej tvrdosti v stredných polohách, ako to bolo v minulých rokoch, ale toto prekompenzovali.

Ktorá 2009 má najlepší zadný tlmič?
(1) Yamaha. Keď Yamaha oznámila, že ide totálne prestavať zadnú stavbu na YZ450F 2009, každý MXA jazdec sa zdesil. Načo meniť to, čo funguje? Nakoniec vysvitlo, že Yamaha sa s úspechom nezahrávala. Síce zmenili všetky montážne body, ale charakter stúpania zachovali. To je dobre.
(2) Kawasaki.  KX450F má iba 4 roky. Keď bola prvýkrát predstavená v 2006, zadný tlmič bol otrasný. Trochu sa zlepšil v 2007, o čosi lepší bol v 2008 a v 2009 v trende pokračuje. 2009 KX450F je veľmi senzitívna na správny balans medzi prekom a zadkom. Keď bike zaťažíte a vystavíte podmienkam trate, zadný tlmič sa správa dobre (ťažkopádnejšie, ale dobre).
(3) Suzuki. Kawasaki a Suzuki majú k sebe blízko čo sa týka charakteristiky zadného tlmenia. Boli sme šťastný, keď sme zistili, že pružina zadného tlmiča nie je až taká mäkká ako je to vpredu, no ťažkí jazdci ju musia aj tak ihneď meniť. Je to schopný tlmič, ktorý vykazuje veľmi dobré vlastnosti po úprave tvrdosti predných tlmičov.
(4) Honda. Väčšina problémov na CRF450 2009 je sústredená v prednej časti motocykla. Keď raz zmeníte tvrdosť predku na správny predpísaný pokles 100mm, zadný tlmič začína pracovať. Pružina tvrdosti 5,4kg/mm je dostatočne tuhá pre jazdcov dosahujúcich 90kg (menší jazdci ju musia meniť za mäkšiu).
(5) KTM. Na rozdiel od zbytku sveta, MXA neobviňuje zadné KTM tlmenie pre jej konštrukciu s absenciou prepákovania. Prepákovanie, alebo bez neho, stále je to porovnateľná charakteristika stúpania. KTM možno nenašla správnu charakteristiku pre jej zadný tlmič, tvrdosť pružiny a vnútorné ventilovanie, ale nie je to zase až také zlé. Napriek tomu, že sme zvýšili tvrdosť pružiny, jazdci sa stále sťažovali na dorazy pri vyššej záťaži a pri nízkych rýchlostiach pohybu na hriadeli tlmiča. Takisto pri jazde bez plynu bola silná tendencia odskakovania zadnej časti.

Výsledky na dynamometri
Výsledky na dynamometri

Ktorá má najlepšie pretryskovanie?
(1) Yamaha. Nie je to zaujímavé, že bike, ktorý má najlepšiu dodávku paliva podľa požiadavky jazdca a stopercentné pretryskovanie je jedna z motoriek, ktorá pracuje s karburátorom? V sériovom nastavení sme na YZ450F v tomto smere nemuseli robiť nijaké úpravy. Ak si zadovážite ladený výfuk, budete pravdepodobne potrebovať zmeniť hlavnú trysku zo 160 na 165 a ihlu zdvihnúť o jeden zárez.
(2) Honda. Sú tu tri EFI biky v triede 450-tok. Všetky tri majú úžasnú odozvu na plyn od spodku, majú perfektnú silu odspodku a aj pri ubratí plynu sú neobyčajne svižné. Ako vybrať toho z nich, ktorý má najlepšie vstrekovanie, keď ani jeden nemá trysky? Riešením je roztriedenie podľa schopnosti okamžitej reakcie, ich tendencie zaraziť sa pri vypustení plynu a ich ochoty držať si vyvážené vlastnosti aj po určitýchh úpravách. Honda bola až strašidelne ostrá v spodných otáčkach, nezarazila sa a ani nevybuchovala keď jazdec uvoľnil plyn a akceptovala iné výfuky bez iných zbytočných prejavov.
(3) Suzuki. Podľa nášho názoru má Suzuki mierne bohatšie nastavenie zmesi, no pomáha to, keď začneš prerušovane pridávať. Paradoxne, vždy sa nám zdalo, že budeme mať menší problém na konci dlhších roviniek, keď teplota motora spôsobovala RM-Z450 ochudobovanie a streľbu do výfuku. Ďaľšou zaujímavou vecou bol „tvrdý“ obmedzovač otáčok, ktorý odreže zapaľovanie tak rýchlo, že bike priam padá na hubu. Keď  obmedzovať začne pracovať, RM-Z450 striela, kope a skáče ako divá. No keď zvolníte a hodíte tam ďalšiu rýchlosť, pár ráz si ešte strelí, ale funguje to ako dobré meradlo. Radšej by sme chceli „mäkší“ obmedzovač, ako majú ostatné 450-ky.
(4) Kawasaki. Je dôležité poznamenať, že rozdiely medzi CRF450, RM-Z450 a KX450F sú zanedbateľné. Používajú rovnaké vstrekovacie telesá, palivové čerpadlá a snímače. KX450F bola na pocit dobre „kŕmená“, čo pre nás znamelo extra silu pod záťažou, ale tiež to viedlo k občasnej streľbe pri ubratí plynu.
(5) KTM. Normálne by sme hodnotili KTM450SXF na úrovni Yamahy, no náš bike mal vážne ťažkosti s akceleračnou pumpou. Museli sme nastaviť vačku na pumpe, aby chránila 450SXF od chrčania v nízkych otáčkach. Nastavovaciu skrutku sme otočili presne o jednu otáčku dovonka od kontaktu s vačkou pumpy. Potom sa to napravilo.

Ktorá 2009 má najlepšie sekundárne prevody?
(1) Suzuki. Suzuki má veľmi slušný pomer vzhľadom na typ výkonu, ktorý poskytuje.
(2) Yamaha. Prevody na Yamahe by boli skutočne dobré, ak by mala viac koní. So sériovým výfukom sme ubrali jeden zub, aby sme dosiahli lepšiu akceleráciu zo zákrut. Ak dáte ladený výfuk, pôvodné nastavenie je perfektné.
(3) Honda. Nikdy sme nevedeli nájsť prevodový pomer, ktorý by sa znášal s relatívne krátkou výkonovou krivkou. Väčšina jazdcov mala pocit, že sériové 13/48 bolo príliš vysoko (medzi 2. a 3. stupňom bola veľká výkonová diera). Pri 13/49 to bolo dobré pre začiatočníkov a mierne pokročilých jazdcov, ale profíci reklamovali, že by chceli niečo medzi tým. Pre nich sme použili 14/52.
(4) KTM. Štvorrýchlostná KTM je sprevodovaná príliš vysoko a má veľké medzery medzi každým stupňom. Pre rýchlych jazdcov sme ubrali na rozete jeden zub a dosiahli sme menšiu medzeru medzi tretím a druhým stupňom (majte na pamäti, že prvý stupeň na KTM je pre ostatných druhým stupňom). Paradoxne, pomalší jazdci o ešte jeden zub pridali, aby mohli používať prvý stupeň častejšie, čo určite nie je na hambu.
(5) Kawasaki. Prevodovka bola problémová už od roku 2006. Keď ju prvýkrát predstavili mala veľké medzery medzi všetkými stupňami (museli sme prevodový pomer posunúť nižšie, aby sme dostali 3-stupňovú charakteristiku). V roku 2007 ju prerobili na 5 stupňov, ale bolo to iba pridanie piateho stupňa za štvrtý. Aj keď sme už v roku 2009, je to stále o tých troch stupňoch ako v 2006. Sekundárny prevod musel ísť nižšie, aby dvojka mohla zaberať skôr.

Ktorá má najlepšie brzdy?
(1) KTM. Bez konkurencie. KTM bola veľmi presvedčivá výkonom prednej brzdy aj napriek tomu, že pre rok 2009 ju mierne rozladili. Na zadnú brzdu si treba chvíľu zvykať, ale je ďaleko lepšia ako to bolo pár rokov dozadu.
(2) Yamaha. YZ450F má spoľahlivé a bezúdržbové brzdy, hoci nie sú úžasné, neuveriteľné, ani extra výkonné. Kedykoľvek zastavia bike, no svojou prácou nijako neohúria.
(3) Suzuki. Predok je vcelku dobrý a bezproblémový, no vkuse sme mali problémy s nastavením zadnej brzdy. Keď sme nastavili pedál vyššie s malou vôľou, brzda má tendenciu prehrievať sa.
(4) Kawasaki. Možno sme to iba my, ale stále máme pocit, že ich treba naplniť kvapalinou. Bol to pocit, ako keď stláčate špongiu, nikdy sme nemohli dostať solídnu odozvu. Pre jazdcov podľa starej školy, ktorí majú zadný pedál nastavený viac nadol, sme museli odrezať niekoľko závitov na tyčke stláčajúcej hlavný valček.
(5) Honda. Brzdy CRF450 boli dostatočné na to, aby sa dalo s nimy žiť a mali dostatok možností ich nastavenia, no keď sme súťažili bok po boku s iným bikom, predok sa stával špongiovitým a zadok vŕzgal. Oba tieto problémy boli spôsobené teplom. Naše riešenie? Odstránili sme aj predný aj zadný chránič kotúčov a dosiahli ich lepšie chladenie.

Ktorá má najlepšie sériové obutie?
(1) Suzuki. Kombinácia Bridgestone M403/404 je dobrá voľba pre dosiahnutie dostatočného gripu.
(2) Yamaha. Nepáčila sa nám predná Dunlop 742FA, špeciálne v kombinácii s ultra-širokou 120/80-19 zadnou pneumatikou. Väčšina MXA jazdcov preferovala zadnú 110/90-19 Dunlop 756 v kombinácii s prednou Dunlop D756, alebo D745 pneumatikou.
(3) Honda. Stále nás trápi prečo výrobcovia navrhujú pochybné predné pneumatiky. CRF450 prichádza s prednou 742FA, čo je inovovaná verzia tak opovrhovanej D742F, no stále to nie je guma, ktorá umožní motorke maximálnu ovládateľnosť. Zadná Dunlop 756, to je pneumatika, ktorú máme radi.
(4) KTM. KTM vybavila svoje biky s veľmi staromódnymi Bridgestone M59/M70. Sú vcelku dobré, no nie njalepšie. M70 sa už nepredáva niekoľko rokov (asi sa potrebujú zbaviť starých zásob).
(5) Kawasaki. Kawasaki musela byť na návšteve nejakého múzea, aby navrhla dopredu Dunlop D742F. Nie je to ani novšia D742FA, ale stará, bezcenná 742F. To už by radšej mohli predávať ten bike bez prednej pneumatiky?

Ako by MXA opísala tieto motorky?

2009 Kawasaki KX450F
2009 Kawasaki KX450F

Kawasaki KX450F. Jednou vetou: Veľký uháňajúci vlak s nesmierne dobrým výkonovým poľom. Čo nám vadilo, bola mohutnosť KX450F, priveľké medzery medzi prevodovými stupňami, mizerné radenie stupňov, divné ovládanie, no milovali sme chrakteristiku výkonu.
KTM 450SXF. Jednou vetou: S výkonovým spektrom, ktoré nikdy nekončí, má KTM450SXF najviac koní, dobre sa ovláda a zastaví na 10 centovej minci – ale iba ak zadný tlmič pracuje ako má. KTM zdieľa niektoré vlastnosti s Kawasaki, úžasný prísun výkonu a z minulosti pretrvávajúce nedostatky.
Yamaha YZ450F. Jednou vetou: Keby bola Yamaha dosť rozumná a vybavila by 2009 YZ450F životaschopným výfukom, získala by v tomto teste prvenstvo. Yamaha sa takto zamotala. Nemôžeme predsa vybrať za Bike roka ten , ktorý sa o svoj úspech nedokáže postarať sám, alebo áno?
Honda CRF450. Jednou vetou: 2009 Honda CRF450 stále potrebuje na sebe pracovať. Aby sa z nej stal dobrý motokrosový stroj, majiteľ si musí zabezpečiť všetky chýbajúce kúsky tohoto puzzle. Pripomeňme si CRF450 z roku 2002...bola tak blízko k dokonalosti a dnes je tak vzdialená.
Suzuki RM-Z450. Jednou vetou: MXA nerozumie všetkým ťahom pri výrobe motocyklov, ale ak by Suzuki preprogramovala zapaľovanie tak, aby sa dala viac vytáčať a prešla na tvrdšie pružiny v tlmičoch, 2009 RM-Z450 by bola dobrou voľbou.
1.miesto
1.miesto
(1) Kawasaki KX450F. Nikto neodíde z tohoto testu 2009 450-tok bez poškvrny. Kawasaki KX450F má veľké straty v prevodoch, veľkosti a ovládaní, ale na väčšinu týchto ťažkostí máme svoje riešenia. Čo musíme vyzdvihnúť na KX450F je najlepšie EFI výkonové spektrum na trhu, dobré tlmiče a druhé miesto v počte koní.
2.miesto
2.miesto
(2) KTM 450SXF. Keď vezmeme najvyšší výkon a rozdelíme do najširšieho výkonového spektra, máme parametre na víťaza tohoto testu. Ešte k tomu pridáme perfektný prechod ostrých zákrut a brzdy, ktoré sú svetovou triedou, tak to už je niečo. No bohužiaľ musí prísť aj ale. Sprevodovanie nám začalo žrať nervy spolu so štvorstupňovou prevodovkou a nemálo prispel aj mrzuto sa správajúci zadný tlmič.
3. miesto
3. miesto
(3) Yamaha YZ450F. YZ450F vyrobila solídnu kombináciu so žiariacim sériiovým podvozkom, výbornú spoľahlivosť, presné pretryskovanie a dobrú ergonómiu. Testovací jazdci mali dve sťažnosti: v sérii nemá konkurencieschopný výkon a má tendenciu vytláčania sa v centre zákrut. Jasné, vieme, že si môžete kúpiť druhý výfuk, aby ste dohnali chýbajúce kone, no keď tak spravia aj ostatní, budete na tom istom, čo predtým.
4. miesto
4. miesto
(4) Honda CRF450. Na jej prvý rok (po toľkých zmenách) je CRF450 dosť prudká a precitlivelá…no a to sa podpisuje aj na ovládaní a výkone. Na to, aby vyhrala tento rozstreľ by potrebovala viac sily v hornom pásme, tvrdšie pružiny v predných tlmičoch, lepší spätný útlm, plochejšiu výkonovú krivku, silnejšiu spojku a kľudnejšie riadenie. Kedže je to prvý rok, očakávame, že sa CRF450 zlepší.
5. miesto
5. miesto
(5) Suzuki RM-Z450. V jej druhom roku produkcie (s EFI) sa u väčšiny značiek podarilo dodatočne napraviť ich neduhy. No nie je to tak u RM-Z450. Suzuki bola tak sústredená na to, aby sa ich čo najviac dostalo do predaja, a aby jej už prestali praskať kartre, že sa jej nepodarilo odstrániť dve závady, ktorých náprava by ju dosť pozdvihla nahor (pretáčanie motora a pružiny v tlmičoch)

A na záver ešte pár doporučení nastavenia...

Pretryskovanie:

YAMAHA YZ450F
MJ (Main jet): 160
PJ (Pilot jet): 45
Ihla: NFLR
Zárez: tretí od vrchu
Bohatosť zmesi: 2-3/8 otáčky von
LJ (Leak jet): 55
Poznámky:  Pri ladených výfukoch prehoď hlavnú trysku zo sériovej 160 na 165 a zdvihni pozíciu ihly o jeden zárez.

HONDA CRF450
Bezpredmetné

KAWASAKI KX450F
Bezpredmetné

SUZUKI RM-Z450
Bezpredmetné

KTM 450SXF
MJ: 182
PJ: 40
Ihla: OBDTP
Zárez: štvrtý od vrchu
Bohatosť: 1-3/4 otáčky (1-1/2 séria)
Poznámky: Mali sme ťažkosti, ktoré sme, ale nevedeli poriešiť nastavením bohatosti zmesi, alebo otáčok. Napokon sme zmenili polohu nastavovacej skrutky na akceleračnej pumpe jednu otáčku smerom von a potom sa to napravilo.


Predné tlmiče:

YAMAHA YZ450F
SR (tvrdosť pružiny): 0.47 kg/mm
OH (výška hladiny oleja): 350cc
C (kompresia): 12 klikov von
R (spätný útlm): 12 klikov von
FLH (výška nôh tlmiča): 5mm nahor

HONDA CRF450
SR: 0.48 kg/mm (0.46 séria)
OH: 350cc
C: 4 kliky von (13 séria)
R: 8 klikov von
FLH: zarovno
Poznámky: 2009 CRF450 bude pracovať lepšie s tvrdšími 0,48 pružinami, ale aj sériové nastavenie vnútorných ventilov je nafigu (myslíme si, že aj to by malo byť zmenené). Ak ostanete pri sériových tlmičoch, posuňte ich v okuliaroch tak dole ako sa len dá, aby sa zmenšila pretáčavosť a nepokojnosť v zákrutách.

KAWASAKI KX450F
SR: 0.47 kg/mm
OH: 340cc
C: 18 klikov von
R: 10 klikov von
FLH: 5mm nahor

SUZUKI RM-Z450
SR: 0.49 kg/mm (0.47 séria)
OH: 370cc
C: 11 klikov von
R: 11 klikov von
FLH: 5mm nahor

KTM 450SXF
SR: 0.50 kg/mm
OH: 390cc
C: 18 klikov von
R: 21 klikov von
FLH: 5mm nahor

Zadný tlmič:

YAMAHA YZ450F
SR: 5.5 kg/mm
RS (ponorenie zadnej časti): 100mm
HC (vysokorýchlostná kompresia): 1-1/2 otáčok von
LC (nízkorýchlostná kompresia): 11 klikov von
R: 10 klikov von (12 klikov von)

HONDA CRF450
SR: 5.4 kg/mm
RS: 115mm
HC: 2 otáčky von (1-1/2 séria)
LC: 11 klikov von
R: 15 klikov von (14 séria)
Poznámky: Sérioná pružina je dobrá pre jazdcov od 78kg, ľahší jazdci potrebujú ísť s tvrdosťou pružiny nižšie.

KAWASAKI KX450F
SR: 5.5 kg/mm
RS: 100mm
HC: 1 otáčku von
LC: 8 klikov von
R: 8 klikov von

SUZUKI RM-Z450
SR: 5.6 kg/mm
RS: 100mm
HC: 2 otáčky von
LC: 8 klikov von
R: 8 klikov von
Poznámky: Rýchlejší jazdci by potrebovali pružinu 5,8.

KTM 450SXF
SR: 7.2 kg/mm
RS: 110mm
HC: 1-1/4 otáčky von
LC: 15 klikov vo
R: 24 klikov von
Poznámky: Rýchli a ťažký jazdci by mali ísť do 7,6 pružiny.

Zdroj: MXA


Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 11
2.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
9.jpg
75 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 14.7 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

slovak11, 17.02.2009 13:54
pies, ja som to vedel už dávno že zelena je naj... :lol: :lol: :lol: :lol:

pies, 17.02.2009 14:01
slovak11: ja viem, pre teba by bola naj aj keby v teste nedopadla ako No.1 :lol:

Michal_WR, 17.02.2009 14:40
fakt paradny clanok...diki ;)

slovak11, 17.02.2009 14:49
nie to bola sradna, ja aj tak stále tvrdím jedno. Tieto všetky testy su dobre ale.....! Ako hobby jazcovi mne je to jedno. Ked sa píše že 11000ot/min panebože to tak na volnobehu, mne stačí tak 7000 potom ide vyššia rýchlosť. V prvom rade je cena, potom prvý dojem a ked sa rozhodnem pre jednu značku tak si zvyknem a potom mi už iná ťažko sadne, a može to by výtaz testov všetkých. Vážne uvažujem nad tou KTM. malé + je ten štarter.

admin, 17.02.2009 14:50
Co test, to iny vitaz :bla:

pies, 17.02.2009 14:59
tomXX: tiez som si vsimol, ze hodnotenia su rozne, no bolo par dovodov preco vyberam prave tie z MXA, jednak preto ze testuje to hadam nasirsia skupina ludi zo vsetkych moznych testov, ktore su dostupne. Su tam stari aj mladi jazdci, hobici aj profici, mechanici, novinari. (viac info tu http://www.motocrossactionmag.com/me2/dirsect.asp?sid=9C9B4628B933436B9C502D63D221397C&nm=WRECKIN... . A druhy dovod je ten, ze tekmer ku kazdemu tvrdeniu daju aj logicke vysvetlenie, alebo konkretne hodnoty. Toto najdes malokde. Preto sa mi testy MXA zdaju byt najobjektivnejsie. Ale kazdopadne je to moj osobny nazor, usudok je na kazdom z vas.

admin, 17.02.2009 15:05
pies: okej, to znie rozumne!

vybo141, 17.02.2009 15:16
Podla mna tn graf vykonnosti je zly, na www.akrapovic.com su tak isto merania a vysledky su uplne ine , najsilnejsia tam bola suzuki

admin, 17.02.2009 15:18
vybo141: dodaj lepsi graf!

vybo141, 17.02.2009 15:24
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/honda/model/crf-450r-2009/racing-27/
tam su aj ostatne , graf s akrapovicom aj bez

scania, 17.02.2009 15:50
sakra začínam mať pocit že modrí sa spolčili so zelenými z rakúska

hato, 17.02.2009 15:57
heh...pripomina mi to situaciu v telke ked kazde auto je autom roka

marek250, 17.02.2009 16:18
Mne osobne sa nelubi ako HONDA riesila koleno vyfuku vedeneho od valca

chlap, 17.02.2009 16:20
zelena ja no 1 ale ja som zas cital test tam skoncila druha za hondou.tie testy som poslal tomovixx on ich prelozi a da na net je sa na co tesit su tam aj testy 250

nocak, 17.02.2009 16:32
pekny clanok...neni odflaknuty je vidiet ze je na nom popracovane paci sa mi pochvala autorovi

soson, 17.02.2009 17:04
ked chcem nieco prelozit aj ja treba mat povolenie od autora ci to sa tu na sr este neriesi?
pies ako si to spravil ty?

pies, 17.02.2009 17:10
soson pre istotu sa spytaj toma, ci to uz nahodou niekto neposlal, lebo ktovie co vsetko ma tom schovane v talone, niekedy aj niekolko mesiacov >:-) , konkretne u tohoto clanku som sa ho pytal ci to uz niekto neriesil, aby som to nerobil zbytocne...
no a o tych pravach: asi tak ze chytim skopirujem prelozim a tu sa zmienim, ze odkial som to zobral...

madMX, 17.02.2009 17:28
to, ze je kawa mohutnejsia sa mi pozdava kedze mam 1.9m, menej sa mi pozdava prevodovka....aj moj teammate to stale dava medzi rychlosti... :bla:

hlavac87, 17.02.2009 17:46
pekny clanok. a co 250tky??

Rišo, 17.02.2009 17:46
pies pekne som si počítal, dávam+

mato24, 17.02.2009 18:31
zaujimavy test lenze vzdy ked sa pozrem na nejaky test vsade je nieco ine pisane... moze to zavisiet aj od toho ze kto to testuje ze ako mu to sedi :?: aj ked tie moto urcite netestoval jeden clovek...

peter28, 17.02.2009 19:39
čo myslíte, ktorá z nich by vyhrala test v spoľahlivosti? Hmm? Tá je predsa pre nie profesionálov najdôležitejšia. tam vyhráva na celej čiare Yamaha. A priznajme si, kto z nás využije naplno výkon hociktorej z nich?

chlap, 17.02.2009 20:05
peter vsetky su dobre tak neviem ci mas pravdu s tou spolahlivostou.lebo aj vsetky sa kazia.hlavac87 pisal som visie ze som poslal testy aj 250 tomovi neviem kedy mu to pride ale pisal ze to prelozi a da na net

picaso, 17.02.2009 20:22
No myslim ze sa to zacina viac ako vyrovnavat ,,,,,,,,,,,,,taky amateri uz rozdiely zrejme nepoznaju,,,,,,,no ktovie co bude v roku 2010 ,,,,,,,,,uz to bude jazdit aj same

pilot250f, 17.02.2009 20:55
konecne clanok na urovni......ale nehodnotil by som tie motorky na miesta myslim si ze kazda znacka zapasuje niekomu inemu.......ta vykonnostna krivka mi iba potvrdila moje uvahy.........paradny clanok...ale mohli tu Yamahu pochvalit viac :D :D :D :D :D

oxtar, 17.02.2009 21:08
Mne to je fakt 5 na com jazdim .... na KTM mi akurat tak chyba iba ta 5ka inak max spokojnost a ten starter ummm na nezaplatenie chlapciiii ...

RmarekM, 17.02.2009 21:11
Honda je Honda :lol: :lol:

Martin KTM, 17.02.2009 21:17
Test je pekne napisany ale ako sa uz spomynalo hobik si rozdiel 3 koni nevsimne.
Len nech si tento test neprecita Graman tren zas zacne basnit ze KTM ma vysoky zdvih preto ma taky Mega vykon

admin, 17.02.2009 22:57
peter28: my z okolia vieme, ze cela Modrovka a Luka su nakazene Yamahami. Podla mna je chore tvrdit ze jedine Yamaha je naj*******.

slovak11, 17.02.2009 23:09
Ono niektorý si nechu nechat pripustit že je napisaný článok a ich značka neobsadila čelno priečku, tak idu argumentovat hlupostami. Co na tom že niekto napiše že kawa je dobra, ja mam aj tak starý model ktorý je uplne iný ako tento v teste a nemenil by som ju aj keby o nej napísaly že je to šrot. Niekedy mi to tu pripada ako male deti v skolke. Honda je Honda, Yamaha je super, KTM je šrot. a zvyčajne opak je prevda. Ked je pravda a dá mi niekto zaruku že ked si kupim Yamahu tak sa mi na nej nič nepokazí a bude držat stale, idem si ju hned zajtra kupiť. :lol: :lol: :lol:

zdenowr, 17.02.2009 23:10
Tu plati pravidlo,ze kazdy chvali svojho kona.Myslim,ze ani jeden test nie je dost objektivny.V dnesnej dobe je to uz ozaj asi len o farbe a nie o znacke.Ved uz z tohto testu je zrejme,ze kazda moto je v niecom lepsia ako druha.Ta ma lepsi podvozok,ta prvodovku,ta brzdy,ta obutie.....................................................
Moze tam byt rozdiel vo vykone aj 15 konakov,hobik hovno postrehne.Osobne by som si nedovolil tvrdit, ze ta,alebo ona je naj.Aj ked jazdim modru. :D

oxtar, 17.02.2009 23:15
:lol: A ORANGE JE NAJ hah...

slovak11, 17.02.2009 23:24
oxtar ma pravdu, su ich plne kantrače a idu, maju strasnu prevahu. A aj mx su dobre kur.a ten starter ma láka. :lol: :lol:

MarekKXF, 17.02.2009 23:36
slovak11: asi je viac takych lenivich ked je taka prevaha KTM.. :lol: :lol: (450 starter)..

TRU, 17.02.2009 23:39
TIEZ SOM UVAZOVAL CHVILU O SX KVOLI STARTERU :lol:

zdenowr, 17.02.2009 23:44
Je to obrovska vyhoda.Zaslapnem stlacim dzindzik a frcim dalej.Keby som mal par krat kopnut hned by bolo po vtakach. :lol: :lol: :lol:

madMX, 17.02.2009 23:49
treba nepadat a starter nepotrebujete...podla mna je to zbytocny luxus, teraz ked maju vsetky 4t automaticky dekompresor. Proste sa naucte svoje moto startovat, nekopte do toho jak sedliaci.... :bla:

oxtar, 17.02.2009 23:54
...ty ale do 4t ma fakt kopat nebavi tak som zlenivel ... hlavne na starte si to uz pekne nachystany na start len stlacim a ide sa....

ale chyba mi to nakopavat ... neni to to prave co na moto ma byt ten starter....ale co uz som lenivi... nic nieje krajsie ako nakopnut 2T otom som presvedceny velmi dobre....

slovak11, 17.02.2009 23:56
mne štartuje na prvý maximalne druhy krtát ale musim mať neutral. Hodit neutral to je niekedy horsie ako nastartovat. :lol: :lol: už som premyslal že to neutralove čidlo premiestnim niekam na riadidlá, :lol:

zdenowr, 17.02.2009 23:56
>>Ludo:To nie je len o padani.Niekedy staci malo.Aj ked mas aut.dekompresor a mas niekolko krat kopnut(ked sa napr.moto zachlasta)prichadzas o sily.Pri CC by si to na 100% vyuzil,tomu ver.No niekedy zase nestaci mat len gombik.Ked ju presytis mozes kopat ako divy. :lol:

oxtar, 18.02.2009 00:04
...mne by to zo sil strasne ubralo , ked si uvedomim ze mam 60 kg a postavim sa len na paku co mam na exc 400 a nic sa nedeje :lol:

madMX, 18.02.2009 00:05
na enduro a cc uznavam...
slovak11 to je ta 'super' zelena prevodovka....

Mr.Yamaha, 18.02.2009 02:16
na CC rekluse ;) da sa tam radit hore dole normalne..

spatas, 18.02.2009 06:45
Najlepsie startovanie je asi na 2t. Dvihnem motorku, vymacknem spojku, raz kopnem a idem. Ale preco nevyuzivat moderne moznosti, ktore su efektivne ako je ten starter? Ved po niekolkych kolach na trati je kazda usetrena energia jazdca vzacna. Dvihat motorku dost odobere sil a potom este kopat 2 minuty je uz smrt. Este moze byt vyhoda pri startovani vstrekovanie. Tam asi nehrozi nejake prechlastanie alebo ine problemi pri startovani 4t.

pies, 18.02.2009 07:10
videl som na pretekoch, ako jednemu jazdcovi nemohla chytit 450SX-F na starter za nic na svete, bola tam rovina jedina moznost roztlacit, no pre jedneho cloveka je roztlacanie tej 450-ky pekna drina, takze jazdec musel skoncit, neviem, ale v motokrose je podla mna podstatnejsia istota, ktoru startovacia paka poskytuje (i ked do nej treba niekedy aj viackrat kopnut), navyse kolko raz :hacker: sa vam stava ze vam pri motokrose vypne motor? starter je perfektna vec na endure, no pre motokros to je panske huncucstvo, ktore sa moze hocikedy vypomstit

spatas, 18.02.2009 07:34
pies vypomstit resp. nevyhoda moze byt hoci co. ak uz zhasne motor, motorka nema ziadnu poruchu, tak starter musi byt neocenitelna vyhoda aj na motokrose a hlavne pri superkrose pretoze cim skor motorku nastartuje, tym ho menej superov predbehne. ale vsetko to zavisi od konkretnej situacie. najlepsie overenie vyhod/nevyhod startera na motokrose sa ukaze po nejakom case.

VanDahl111, 18.02.2009 08:01
perfektny clanok,ale som zvedavy ako budu fungovat tie striekacky po par rokoch podla mna co do spolahlivosti niet nad klasicky karbec,bo uz vidim 5-rocne crf :D a malokto si to dokaze doma dat do poriadku pripadne vyladit

enslow, 18.02.2009 08:17
ludia ja vam poviem..od roku 2005 mam len 2takty..mal som uz kawasaki hondu yamahu a teraz mam suzuki..vsetko 250 a mozem povedat...TO ISTE vsetko..akurat jeden detail kawa mala najlepsiu ovladatelnost..inak to iste vsetko na jedno kopyto

Karuzo, 18.02.2009 09:23
Keby môžem, tak Ti dám aj viac ako 2sk za hodnotenie. Super, pekný článok ! Na viacerých by sa dalo reágovať, ale to by bolo na dlho. Ale napr.: Hobby jazdec 10-15koní nezbadá - modely 2009 sú neni asi pre hobby jazdcov. Pre hobby jazdcov na naučenie je lepšia možno 2-3ročná moto. A k štartéru, najlepšie by bolo keby dávajú ešte aj páku na ktm a bol by pokoj. Môžeš si vybrať. Keď máš silu napr. pred pretekom nakopneš atď...
Ale skutočne dobrý článok, ku kuncu mi prišiel až dlhý. :D

JURIPKO, 18.02.2009 09:53
Ak je niekto už hobby jazdec tak niečo už vie a ak sa chce zdokonalovať tak je lepšie stále na novšej motorečke a určite mu nebude jedno nejakých 10-15 koní.A štarter na CC neocenitelná vec,ale na MXasi ani netreba.

richi, 18.02.2009 11:50
slovak11 ak ťa zaujala 450 SX-F 2009 môžeš ju u mňa vyskúšať a porovnať s Kawasaki. Nad otázkou elektrického štartovania sa dá polemizovať donekonečna , ale prax jednoznačne dokázala , že po páde , alebo prípadnom zašliapnutí štvortaktného motocykla je tento motocykel skoro nemožné nakopnúť . Aj taký jazdec ako Bubba na motokrose Národov by svoju Kawasaki štartoval dodnes , keby mu tam jeden človek nepomohol a nepodržal motocykel. Čo je jednoznačne cudzia pomoc a otázkou je len , prečo ho za to nediskvalifikovali , keď o tom existuje aj kamerový záznam ?

scania, 18.02.2009 13:03
na enduro a cc určite štartér, najlepšie by bolo vstrekovanie + štartér + páka. Ale asi na ten mx ten el.š. fakt netreba. Ale beriem to ako možnosť.

Mr.Yamaha, 18.02.2009 13:47
čítal som nedávno jednu debatu na nejakej CZ stránke a chlapi hobíci tam vypustili:ano,mám KTM 300/2t,ale ten štartér zhodím dole kôli váhe..tak toto som vôbec nepochopil,žeby tolko vážil aj s bateriou? :bla:

admin, 18.02.2009 13:49
Mr.Yamaha: 2-3 kg? Tolko blata sa na moto nalepi ani nevies ako a ten komfort co ponuka starter... neriesil by som to.

tromar, 18.02.2009 13:51
Heh, a co by iny dali za taky starter... :lol:

madMX, 18.02.2009 14:34
ak su to uz iba 2-3kg tak klobuk dole, kedysi bol rozdiel 6kg a to uz je moc. Tomas a ked je sucho tak aj 3 je dost ;)

Upravil madMX, 18.02.2009 14:34:56

MatusKLX, 18.02.2009 17:13
ááno kawasaki 4ever ....... uz ma se...u ty coo hovoria ze honda je honda ....... a pod. inac starter je super vec velka poľahoba ...

LoLo, 18.02.2009 18:59
pekny clanok... dakujeme... :-)

budkacik, 18.02.2009 19:55
super clanok.....velka vdaka.....nevie mi niekto poradit,kde by som si precital podobny clanok pre MX 450 modelovy rok 2008.....za radu DAKUJEM

wzameister, 18.02.2009 20:07
MatusKLX aha .... "honda je honda" :-P

clanok dobry..ci naozaj objektivny to je stale otazne...hodnoty sice hovoria za seba a je to len "meranie" ktore kazdemu vychadza inak lebo nastavuju rozne kriteria a ktore neberie v uvahu celkovy sulad...zalezi co jeden povazuje za dolezite...najvacsi vykon nad 8000, slabe brzdy alebo super obutie, najviac inovacii alebo momentalne nastavenie tlmicov...bulshit..bulshit....

apropo toto je je bomba.. "Pri 6999 rpm sa posúva na tretie miesto. Pri 7001 rpm (čo je len o 2 otáčky viac) je to projektyl číslo jedna. "
to musel byt genius ktory uviedol toto ako jeden z argumentov...gratulujem

inak ta kawa je fakt pekna..

slovak11, 18.02.2009 23:51
Kur.a ta ktm sx 450 je taká drahá??? Je vidiet že na slovensku máme super obchodníkov, ktorý sa tomu venuju sleduju trhy a vedia aj presný kurz eura. Neskutočne. Potom sa čudujme že sa u nas nič nekupuje a dovaža sa to s vonku. :lol: :lol: :lol: http://motocykle.ktm.sk/katalog/450-sx-f
:-O :-O

Michal_WR, 19.02.2009 00:09
to hadam nemyslia vazne.... :-O



Upravil Michal_WR, 19.02.2009 00:10:35

oxtar, 19.02.2009 00:29
ja sa smejem na tom co to tam maju :D:D:D

mato24, 19.02.2009 01:01
kokos to co tam je aka cena :-O
asi je to pisane v SK a omylom tam dali ze v eurach :lol:

pies, 19.02.2009 08:08
Cena je v slovenskych korunach. No aj tak je neskutocna. Fakt nechapem za co chce KTM o 100 litrov viac ako ostatne znacky (okrem Husabergu samozrejme). :bla:
slovak11: kup si model 2008, niektori predajcovia v cechach ich este maju na sklade a pri prepocte na Sk ta vyjde na cca 160 000,- napr. tu: http://www.tipmoto.com/motorky/ktm/114244-450-sx-f.html

admin, 19.02.2009 08:26
pies: to je to ich "ready to race". Ale bezne sa da zohnat aj lacnejsie ;)

kxbibo, 19.02.2009 08:53
Nehorázne ceny nahodili. Ale kto je šikovný zoženie si lacnejšie. :lol:

slovak11, 19.02.2009 12:20
Ja som chcel poukazať iba na to že maju prehlad ako vyzerá ich ponuka, že sa prispôsobuju trhu, a presne vedia aký je kurz eura(Cena v SKK je prepočítaná aktuálnym kurzom 30.643 SKK/EUR) lebo to vedia aj male deti. Tak asi su za vodou ako hovorí tomaš že nemaju potrebu prispôsobit sa trhu. :lol:

DRIFTER, 19.02.2009 12:46
Typicky priklad nenazraneho slovenskeho obchodnika. (Alebo je ta co sa predava na SK nejak vynimocna, ina od tej CZ? alebo je to ponuka z r.2007 na "novu" 2008-ku?) V com je rozdiel medzi slovenskym a ceskym dealerom? Je mi jasne, ze rozne trhy maju rozne ceny, ale v tomto pripade to urcite tak nebude. Iba blbec (alebo taky co je "za vodou" - trosku dvojzmyselne, ze tomXX :lol: ) by si ju kupil za take prachy. Potom nech sa nedivi, ze si ju nikto nekupi :bla:
Vysvetli mi to niekto?

admin, 19.02.2009 13:00
DRIFTER: fabrika (aspon KTM) diktuje ceny, pod ktore obchodnici NEMOZU ist, lebo by mali pruser. Potom sa to riesi roznymi individualnymi zlavami z "odporucanej" ceny.

richi, 19.02.2009 13:17
Hovorí sa , že každý je strojcom svojho šťastia a sú aj taký predajcovia , ktorým na zákazníkoch záleží a preto každý deň bojujú s Fabrikou a trhom o najlepšiu cenu a podmienky pre zákazníka. Nie je to však jednoduché , lebo ovplyvniť to , že česká koruna , alebo iné meny okrem EUR oslabili o 20 % až 30% percent a dovozy bez DPH a čo ja viem čo ešte všetko treba brať do úvahy a pritom ešte prežiť a vyplatiť náklady je väčšinou nad ľudské sily ,ale aj tak sa pokúšame o nemožne a u nás ten istý motocykel modelovej rady 2009 vyjde na 6269EUR+DPH. Snažíme sa však , aby táto cena bola ešte nižšia priaznivejšia pre zákazníka.
Nie každý o tom vie , ale Americké verzie KTM sú oveľa horšie vybavené ( kvôli nižšej predajnej cene a minimalizovaný strát na kurzovom prepade USD ) , ako ich Európske sestry
, ak porovnáte motocykle na obrázkoch už tam nájdete prvé rozdiely .

DRIFTER, 19.02.2009 13:30
tomXX: nic nove si mi nenapisal ;) a viem, ze kopie faktur sa posielaju vyrobcom - tak sa to bezne robi aj v automobilovom priemysle . Ved som hore uviedol, ze me je jasne, rozne trhy maju rozne ceny. Jedine co mi neni jasne, preco teda vyrobca o par km dalej v susednej CZ je schopny dat moto o 100litrov lacnejsie!? Chapem, ze CZ trh je vacsi (aj ked nie o moc) ako na SK a neverim moc tomu, zeby vyrobca urcil jednemu predavat tu istu moto o 100tis drahsie (lacnejsie), ked to ma clovek zo SK do CZ velmi blizko a nema problem s recou a nejakou "inou" legislativou ;)
Preto tvrdim, ze je to NENAZRANOST!!!

Upravil DRIFTER, 19.02.2009 13:35:21

marcom, 19.02.2009 18:56
Drifter: keď by si to trochu presliedil net tak zistíš že TIP Moto nieje utorizovaný predajca a je to obyčajný šeďák bez serviného zázemia a "know how". Kupujú to kdesi vonku bez DPH a z množstevnou zlavou čo si autorizovaný predajca nemôže dovoliť lebo by ho zavreli.(myslím obchod) A pripočtaj si teraz k tomu prepad CZK a máš hneď aj 3000 éčiek. Len sa pítam či by si kúpil novú Škodovku na trhu v Novom Targu?? :~
Okrem toho fabrika určuje predajnú cenu a maržu pre predajcov a nie min. cenu ;)

kxbibo, 20.02.2009 08:51
Veľmi pekný článok a najviac sa mi páči aj cesta na vylepšenie mašiny. Takýto test je dosť náročný a podľa mňa dosť vydarený. Sú tam aj veci pre aj pro. Každý nech si z toho urobí svoj úsudok, ale pre hodnotiacich to bolo určité ťažké urobiť konečné poradie.

richi, 20.02.2009 10:20
DRIFTER – ja chápem , že každý by chcel kupovať čo najlacnejšie , ale načo vypisuješ o tom takých veciach o ktorých nemáš šajnu ?
KTM ako Európsky výrobca prerába na kurzových prepadoch CZK lebo , kalkuluje cenu výrobnú a predajnú v EUR ,ktorá je potom prepočítavaná CZK kvôli podpore trhu. Keďže v súčasnosti dostane za motocykel o 20 až 30% menej bude to musieť nejako kompenzovať , lebo to je niečo podobné ,ako keď niekomu vykopeš studňu a natrápiš sa , ako vôl a on ti dá miesto dohodnutých 1000 SK len 800 Sk , alebo 700 Sk . Ako by si bol spokojný ? Preto si to nemôže dovoliť ani výrobca , ktorý produkuje v Európe kde je na rozdiel od Číny drahá výroba kvôli rôznym ekologickým predpisom , aby aj naše vnúčatá mohli po nás žiť a dýchať , ktorý musí vyplatiť nie lacnú Európsku pracovnú silu ( rozumej tomu tak , že to už aj ty , ja a Vy , lebo my už nechceme pracovať za misku ryže denne !) Znížiť výrobnú a predajnú cenu sa dá len na úkor pracovnej sily , preto už aj japonské firmy Suzuky , Honda , ale aj BMW Triumph zadávaju výrobu do Číny , Taiwanu a Thajska , lenže my sa z tej práce nenajeme!

Potom sme pokakaný z toho , že nejaký kórejský výrobca vozidiel si na nás spomenie a príde vyrábať na Slovensko a potom nám už ani nevadí , že nám devastuje naše životné prostredie ani tá kórejská pracovná morálka ani tie ti toľko kritizované výplaty , keď už nemáme čo jesť???

A toto sú všetko dlhodobé dôsledky toho , že sme chceli ušporiť pár korún na vlastných a Európskych výrobcoch a preferovali tých lacnejších a pravdaže aj menej kvalitných ! Tak dajme zarobiť aj tým lacnejším Americkým obchodníkom veď oni podporia Slovenský motokros a nech potom BTO cup a nie Pneumoto – Fox cup!

Ceny motocyklov sa budú dvíhať v okolitých štátoch na úroveň EUR-ových cien . Prvá zvyšovala ceny Suzuki , ale chystajú sa to urobiť aj ostatné značky.

pies, 20.02.2009 10:46
Takze pani z KTM este aj vdaka kurzu zarobia. Zdvihnu cenu o 20% inde, aby vyrovnali kurzove rozdiely oproti ostatnym. To ze by nasu cenu znizili na uroven ostatnych ich ani len nenapadlo :bla:

DRIFTER, 20.02.2009 11:44
marcom: ano je pravda, ze som porovnal autorizovaneho predajcu a "nejakeho ineho" dovozcu. Moze to byt trochu zavadzajuce, moja chyba, ALE:
Kazdopadne dat 100litrov za "sevisne zazemie a know how" je trosku moc a na to by som sa mohol s prepacenim vysrat, lebo z toho nic nemam. Ked sa mi nieco vysype, tak aj tak budem muset zaplatit za servisnu opravu a mozno o nieco lacnejsie diely - keby som tu moto kupil u autorizovaneho dovozcu. O kolko? (v percentach prosim a mozete sa pochvalit, kolko stoji hodina servisnych prac? - dakujem za odpoved) Keby som mal chodit s kazdou prkotinou do servisu, tak za rok budem viac stat, ako sa vozit. Som hobbik a nemam tisicky eur na "servisy a know how".
Kopec veci si viem spravit aj sam, nieco porobia kamosi a dovolim si povedat, ze je to na zrovnatelnej urovni za neporovnatelne nizsiu cenu. Ak o tom pochybujete, je to vasa vec, moja moto slape bez problemov. Nahradne diely (ovplyvnujuce funkcnost moto) kupujem podla moznosti ORIGINAL (OEM).
K tej skodovke: pokial viem, ze tento neautorizovany dovozca aut sa tymto zivi a dovaza nove nekradnute auta, tak ano, kupil by som ho od neho. Aj ked zaruka tam asi nebude, ale povacsinou sa za dobu 2 rokov (na ktoru dava vyrobca/predajca garanciu)aj tak nic nestane, ked tak nejake drobnosti a hluposti. Urcite nie za 100tis Sk. A keby aj, takychto pripadov je mizive percento. Mozne je vsetko, ale malo pravdepodobne. Ale to je kazdeho osobna vec, ci sa rozhodne podporit autorizovany predaj, alebo s usetrenymi peniazmi nieco spravi. Ja nie som az taky bohaty.
O zaruke na sportovy motocykel, je tu skoda sa aj bavit, kedze zaruku na nu nedostanem (okrem tych 30dni od vyrobcom schvalenych vad - sak to ju nestihnem ani zabehnut, ked ju kupim takto v zime a zaruka je v cudu). Potom nevidim ziaden rozdiel zaplatit za ten isty motocykel povedzme aj o 1000eur viac ;)

marcom, 20.02.2009 12:40
Ja normálne strácam vieru v slovenského zákazníka. :grin: všetci chcú testovačky nových modelov,podporu tratí, účasť na výstavách, rozdávanie reklamných predmetov a prospektov,podporu pre jazdcov v národnom merítku a potom keď si to oskúšajú,nabažia sa tak to kúpia. Áno, ale v amerike. Je asi strašne ťažké byť autorizovaným dealerom na Slovensku a pri takomto "trhovom" správaní niektorých jednotlivcov sa im čudujem že to robia. Ale pár ich velmi dobre poznám a môžem zodpovedne povedať že to určite nerobia kôli velkému biznisu :bla: Skôr len prežívajú. Slovensko je maličký trh a správanie sa slovenského spotrebitela je príznačné pre postkomunistické krajiny. No musím tiež povedať že naši bratia česi sa začínajú viac a viac podobať západnému kupujúcemu, ktorý rieši v prvej fáze kvalitu a až potom cenu.
OK motokros je špecifický segment motocyklového trhu a neplatia obligátne poučky o záruke a životnosti, no homologované endurko je iná vec. Keď kupujem jazdené, velmi ma zaujíma jeho história.
A ešte jedna posledná vec , teraz každý obracia v ruke euráčik kým ho niekomu dá, no ak budú dlhodobo podporované cudzie trhy slovenkými euráčkami, nebude nikoho kto by u nás dokázal vracať vaše peniaze do našej spoločnej veci-motošportu. :!:

admin, 20.02.2009 13:20
marcom: vsetky logicke argumenty koncia, ked je inde cena nizsia o 1/5 alebo 1/4 - tomu sa cudovat nemozes. Pokial je u nas taka zivotna uroven, ze treba na moto robit rok (a cely vyplatu odlozit :lol:), tak kazdy hlada lacnejsiu cestu...

chlap, 23.02.2009 22:28
marcom v celku mas pravdu ale kazdy pozera na cenu pozri na motoride.sk po kolko sa tam predavaju masini uplne nove 08 za 154 000 ved ja som rad ze konecne mame normalne ceny,ale zial bohu vsetko je to dovoz ale mne osobne to nevadi cii je masina z rakuska alebo z usa.je lepsie pozerat ked mladi startuju s novymi masinami ako ked sa trapili s tymi starymi teraz su tu konecne normalne ceny a rozdiel je aj 50 000 sk a to nie je na zahodenie :bla:

stacho, 02.03.2009 14:23
neviem ako vy.. ale ja by som si aj tak vzla hondu ..... podla mna je lepsia aj ked su nanu drahsie diely........ uvidime casom

admin, 02.03.2009 14:36
stacho: Ty sa prebud hondista :lol: truhlik z Ferda mravca...

199travis199, 02.03.2009 15:11
stacho : jako tak kukam tak ty tu dlho nebudes

RmarekM, 02.03.2009 15:15
Richi- suhlasim Vy mate najlepsie ceny motocyklov KTM na slovensku lepsie ako (mentor BA aj Zubor ), snazite sa to je videt mate aj rozne dobre akcie . Len tak dalej

Upravil RmarekM, 02.03.2009 15:15:47

lastopier, 10.03.2009 12:23
no neverim ze KTM nieje 1. :lol: :lol:

admin, 10.03.2009 13:28
lastopier: prvy prispevok a hned taky "uzasny" :grin:

Michal_WR, 10.03.2009 14:08
velmi pekny test je v novom cisle casopisu SUPERMOTO....ale testuju sa endurove 450ky
objektivny taliansky test, kde vsetky motorky (12 znaciek) testovalo dokopy 15 jazdcov, od uplnych hobbykov az po strelcov... je to velmi zaujimave

foxrider2, 17.03.2009 20:14
kawasaki je vzdy naj

admin, 17.03.2009 21:26
foxrider2: kawa je naj, a Ty nemas ani bicykel - sup ban na tyzden, na privitanie!

tedy, 04.01.2010 17:24
http://www.mx-online.cz/clanky/srovnavaci-test-motorek-mx1-450/

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 17.10.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 18.10.2020
MM SR CC Dvojíc: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky