Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO CUP STRED- LOVÈICA 2020

ENDURO CUP STRED- LOVČICA 2020

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Motocross Action: Test zadných pneumatík

Pridané 01.04.2009 07:10, autor pies, prečítané 39534x

Pri hľadaní najlepšej zadnej penumatiky sme si zobrali na mušku Dunlop, Pirelli, Bridgestone, Maxxis a Michelin. Výber zadnej pneumatiky je extrémne dôležitá súčasť pri plánovaní súťažnej stratégie. Pri motorke, ktoré má dve kolesá (z toho len jedno je hnané) je zadná guma stelesnením obrovského podielu rotujúcej hmoty, neodpruženej hmotnosti, transferu energie, absorpcie nárazov a adhézie k povrchu trate.

FB Zdieľať článok na Facebooku

...
...

Kým továrenský jazdec si môže dovoliť vybrať novú pneumatiku na každý pretek podľa podmienok a typu povrchu, priemerný jazdec si musí vybrať to najlepšie pre všetky podmienky, ktoré ho môžu stretnúť.
MXA vybrala 5 najznámejších 110/90-19 pneumatík vhodných pre rôzne druhy povrchov a zrovnala ich medzi sebou. Trvalo to tri dni, dialo sa to na troch rôznych tratiach, použilo sa 5 zadných kolies a 2 krvavé kolená.
Naším testovacím bikom bola Yamaha YZ450F 2009. Pridali sme na ňu laďák Pro Circuit, aby sme ju trochu „oživili“, a tým pripravili drsnejšie podmienky pre pneumatiky. Yamaha nám dodala identické zadné kolesá a pri všetkých sme použili rovnaké duše pneumatík. Testovanie sa dialo v štýle každý s každým: jazdci jazdili svoje kolá, menili kolesá, spravili ďalšie kolá a zase menili kolesá a stále to isté dookola. Ako záverečný experiment, sme spravili 5 pretekov, kde každý obúval rovnakú zadnú pneumatiku.
Výsledok je sprievodca, ktorý vám pomôže vybrať gumu podľa toho akú trať najčastejšie jazdíte.

DUNLOP D756
DUNLOP D756
DUNLOP D756

Váha: 5,4kg
Výkon: Dunlop 756 je vynikajúca pneumatika, ktorá ponúka predvídateľnú odozvu v prechodoch medzi tvrdým a mäkkým povrchom. 756 bola dobre ovládateľná pri prechode z náklonu do priameho smeru akcelerácie. Má veľmi dobrý záber na tvrdom povrchu, i keď najviac sa cíti doma na stredne tvrdých povrchoch (keď sme potrebovali lepší výkon na „betónovom“ povrchu, volili sme 745-ku).
MXA si vybrala 756 ako základ, s ktorou budeme porovnávať ostatné pneumatiky. Je tu ešte lepšia, ale aj drahšia 756RR s lepším gripom, no tu by ste museli akceptovať aj rýchlejšie opotrebenie.
Verdikt: Sedem z 10-tich testovacích jazdcov MXA by volilo práve D756-ku pre jej veľmi dobré predvídateľné správanie. Nie je skutočne nič, čo by sme mohli na nej kritizovať.

BRIDGESTONE M404
BRIDGESTONE M404
BRIDGESTONE M404

Váha: 5,35kg
Výkon: Je pravidlom, že MXA nemala rada zadné pneumatiky Bridgestone, odkedy sa nevyrábala M78. Priam sme nenávideli 401/402 a 601/602. Tie boli tak zlé, až bolo ťažké uveriť, že sa vyrábali v závode Bridgestone. Našťastie M404 zmenila náš názor. Je to jedinečná pneumatika pre jazdcov, ktorí si udržujú rýchlosť pri každom prevode a nemajú v láske moc spôsob „stop-and-go“. M404 stráca trochu svoj potenciál na mäkkom povrchu a prachu, ale znovu ho naberá na tvrdých povrchoch a ílovitej zemi. Kým sa ostatné pneumatiky hlboko zabárajú, M404 pláva na povrchu a nevytvára motoru nadbytočný odpor, no stále si drží trakciu. M404 je vynikajúca na „betónové“ štartovacie plochy a dáva veľmi dobrý pocit pri prechode z hliny na tvrdý povrch.
Verdikt: M404 je veľmi dobrá pre trate s tvrdými sekciami. Ak má nejkú slabosť, je to trakcia pri náklone pod niekoľkými určitými uhlami.

MAXXIS MAXXCROSS IT
MAXXIS MAXXCROSS IT
MAXXIS MAXXCROSS IT

Váha: 5,8kg
Výkon: Keď príde na rad porovanie cena/výkon, Maxxis Maxxcross IT je v tomto ekonomickom svete kráľom. I keď to nie je najlepšia voľba ani v jednom z výkonových ukazovateľov, je to solídna guma  za dobrú cenu, ktoré sa opotrebuje veľmi pomaly. Maxxcross IT poskytuje dobrú trakciu na rovine a prechod z mäkkého na tvrdý povrch vám nebude spôsobovať veľké problémy. Niektoré uhly pri náklonoch sú dosť stresujúce, keďže má tvrdšiu zmes ako ostatné pneumatiky. Maxxcross nemá rada tvrdé štartovacie plochy, je trochu tažšia a pri tvrdom brzdení sa „rozkorčuluje“.
Verdikt: Pokiaľ neradi meníte a kupujete pneumatiky, Maxxcross IT je dobrá voľba. Jej cena je mierne nižšie ako u ostatných a vydrží dlhšie bez straty výkonnosti. Je to univerzálna guma pre človeka s nižším rozpočtom.

MICHELIN MS3 STARCROSS
MICHELIN MS3 STARCROSS
MICHELIN MS3 STARCROSS

Váha: 6kg
Výkon: Navrhnutá pre to, čo Michelin nazýva „zmiešaný a mäkký terén“. Michelin Starcross MS3 robí svoju najlepšiu prácu tam, kde je dostatok nánosu, aby sa mohla zahrabať. Je to najťažšia pneumatika v teste a jej extra hmotnosť sa zdá byť výhodou pri nízkorýchlostných/vysokootáčkových situáciách. Keď MS3 začne ubiehať zo svojej línie, chce to veľmi talentované pravé zápästie dostať trakciu späť pod kontrolu. Špeciálne je to cítiť pri vlnkovitých nerovnostiach, kde extra váha spôsobuje scenár „šmyk-bum-šmyk“.
Najlepšou vlasnosťou MS3 je akcelerácia v priamej línii. Ponúka úžasnú trakciu a jej tvrdé hrany nám dovolili jazdiť s mierne podhustenou pneumatikou (čo pomohlo eliminovať jej šmyky). Na opačnej strane, MS3 sa šmýkala pod tvrdým brzdením a opotrebovávala sa dosť rýchlo.
Verdikt: Ak jazdíš prevažne hlinitú trať a je na nej viac veľkých skokov ako malých, MS3 je akceptovateľná voľba.

PIRELLI SCORPION MID/HARD 454
PIRELLI SCORPION MID/HARD 454
PIRELLI SCORPION MID/HARD 454

Váha: 5,3
Výkon: Pirelli Mid/Hard 454 je prekvapivo výborná pneumatika (a najľahšia v teste). Mid/Hard označenie znamená, že Scorpion 454 je pneumatika pre stredne tvrdé až tvrdé povrchy. Pracuje výborne v mierne hlbokej hline s pevným podkladom a v hladkých zákrutách. Všetci MXA jazdci boli očarení ako dobre pracovala v teréne, na ktorý je predurčená, no takisto si držala svoje vlasnosti aj keď už mala známky opotrebenia. Je tu len jedno „ale“, a to ak sú na trati ílovito-piesčité sekcie, Mid/Hard 454 nie je najlepšou voľbou.
Verdikt: Mid/Hard bola jedna z našich najobľúbenejších. Jej vlatnosti sú vhodné na mnoho tratí s hladkými, alebo mäkkými zákrutami. Je to veľmi dobrá guma.

Zdroj: Motocross Action

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 6
6.jpg
header.jpg
1.jpg
4.jpg
3.jpg
46 čitateľov navrhlo autorovi odmenu 8.9 €

Prihláste sa, ak chcete autora odmeniť!

Komentáre k článku

torrelles, 01.04.2009 07:44
DUNLOP D756...v garazi mam 2 take zavesene :D:D:D

mykos, 01.04.2009 08:38
Ja mam tiež v garáži zavesené dve DUNLOP ale sú to D773 a som s nimi spokojný. ;)

mpistole, 01.04.2009 09:03
Mne sa najviac osvedcil DUNLOP D756 , aj mitas s tymto vzorom dobre drzal , neviem uz ake ma mitas oznacenie tohoto vzoru .

bedna, 01.04.2009 09:25
u mna jednoznacne d756. Hlavne ta predvidatelnost, zadne stresy.

starec, 01.04.2009 09:26
my s brachom obuvame scorpion za 59 éciek dobra volba:)

JURIPKO, 01.04.2009 10:14
Pies tvoje članky su dobre a poučne ja z mojou jazdou som spokojný s každou pneumatikou,ktora je nová ;)

admin, 01.04.2009 10:23
Ja jazdim casto taketo - http://www.countrycross.sk/galerie/522/dscf6298.jpg :lol:

JURIPKO, 01.04.2009 10:48
Tomxx ak ideš do Stupavy tak maš vystarane do pisečku :lol:

samco, 01.04.2009 10:51
tomXX : to je brutal

admin, 01.04.2009 10:53
To nebol brutal, to bol Sverepec v lete :D

malykatro, 01.04.2009 11:38
Z vlastnej skúsenosti už žiadne špekulácie s gumami, ja obúvam len Mitas C12, C10. A myslím že je lepšia ako neká Michelin, Dunlop, Pirelly.

torrelles, 01.04.2009 11:44
ja nechcem ohovarat mitas ale 2x som kupil MITAS a drapaky doslova lietali odtrhli sa no umna 0 bodov mitas najcastejsie pouzivam DUNLOP D756 a bridgestone aj to len dovtedy kim nezodrem original co som kupil s moto:D

mato24, 01.04.2009 11:50
zaujimave ja mam teraz MAXXIS a som prekvapeny ze sa oproti PIRELLI SCORPION (co som mal predtym) o vela menej "derie" a jazdne vlastnosti podla mna hobby jazdca nema horsie...
teraz som si objednal len tak na skusku MITAS C-20 ten by mal dlho vydrzat a ze vlastnosti ma vinikajuce... uvidime...

modrak, 01.04.2009 11:51
Mitas c10 vyzerá po 20minútach ako tá čo tu dal tomXX.lepsia je c18.

torrelles, 01.04.2009 11:56
modrak: cisty suhlas sice c18 som este neskusal ale ani nechcem nechcem jazdit super motard ale motocross!!!

admin, 01.04.2009 12:36
Mitas C-10 (cerveny pasik) som mal naposledy na TT350 a aj ta ho dotrhala... Odvtedy Mitas na moje moto nesmie! Ale na druhej strane si chalani chvalia C-18 a C-20... Este ze mam Maxxisy sa super cenu, tak Mitas neriesim, to by musel byt za 900 Sk.

scania, 01.04.2009 13:06
ak zvoliš nespravnu pneu na nesprávny povrch tak to potom vyzerá tak ako foto od toma. Nabuduce skus obuť na tvrdy kamenisty teren pneu čo je hustejšia a so žltým pasikom ( mäkka zmes ) a uvidíš koľko ti vydrží. Na tvrdom povrchu musiš mať veľké kockaté štuple s nižším vzorom aby sa ti nekrutili štuple a aby si na nej nešmykol, ale musí byt makkšia aby s nevytrhal štuple. Ja som v začiatkoch použival pneu hore dole a potom som ich menil každu chvíľu. Ked som na našej dovmovskej trati kde máme tvrdý štrkový podklad obul mitas C-12 červený pásik - tvrdá zmes, jeden 2 hod tréning a štuple som trhal jedna radosť. Obul som potom však mitas C-18 žltý pásik a jazdim v pohode. Problem však je že C-18 sa nevyraba tušim v 19´ ale len enduro18´ takže mx stroje maju smolu. Na sypký piesok a bahno alebo blato obúvam C-12 alebo C-10 s tou som jazdil aj na Borskom ideal by bola nejaka lopatkova Michelinka alebo Maxxis http://www.maxxis.com/MotorcycleATV/Off-road/Maxxcross-SM-Rear.aspx .


josto, 01.04.2009 13:18
ja tiež použvam C-10 s červeným pásikom(v predu C-19)boli za cenu ktorá sa neodmieta (použité ale ako nové=1000SK spolu) a teraz mám v garáži michelinku crosscompetitione tak som zvedavý

malykatro, 01.04.2009 13:19
Ak máte moc prehustenú gumu tak ju vytrhate. Ja použivam mous a netrha ju tak. Dobre drži v blate, na kamenoch, ale aj na odklonených svahoch. Ja som s mitaskou nadmieru spokojný. Ale do predu len Michelin S12.

MartinBee, 01.04.2009 14:46
ja som mal C10 countrycross (zlty pasiik) trochu maksia ale som bol s nou maximalne spokojny, aj ked bola iba na DT125
inak C18 chvalia

RiderMX, 01.04.2009 14:55
jedna otízočka: Myslíte že hobby jazdec na moto 125,250F pocíti ci ma pneu 100/90-19 alebo 110/90-19? môj názor je že nepocíti ale už vela krát som počul je to cítit na blate a tak ... aký máte nato názor vy?

torrelles, 01.04.2009 15:17
RiderMX: ja som mal minuly rok 120 tku a potom som kupil 110 tku no tak to sa nedalo porovnat 110 je taka ako ziletka lepsie sa dalo ,,bike lamat v zakrutach,,jedna sa o 450 ku

rider18, 01.04.2009 15:20
Ja mam momentalne v zadu obutu Pirelli Scorpion s označením MID-HARD...Guma je na stredne skalnaty povrch.Odporučam viskusat hlavne tym čo jazdia endurko....

JURIPKO, 01.04.2009 15:24
Na 125 určite 100/90 a na 250max 110/90,ale lepšia je tiež 100/90 tot môj nazor ;)

y4m4h4, 01.04.2009 19:06
Kamarát mal na VOR 503 EN 140 gumu a v nej ešte asi 150 šróbov ,to bol záber :)

nocak, 01.04.2009 20:19
Michelin si myslim ze naj..moj nazor

stryker, 01.04.2009 20:52
moj nazor je, ze do kazdeho povrchu je vyrobena zvlast pneumatika...takze ziadny univerzal neexistuje...a tie nove mitasky su fakt velmi trvacne C 18, C 20...a podla mna medzi 100 a 110 citit hlavne menej vykonu na 125 alebo 250f...ked je velmi tvrdo zvyknem davat 110, tak sa mi to viac paci.

smallbos, 01.04.2009 20:59
tomXX -takto vyzerala kamosova mixelin starcross...total vytrhana....

199travis199, 01.04.2009 21:01
nocak : si myslis? a kolko si ich uz mal?

jozocr1, 01.04.2009 21:41
ja som jazdil na 125ke aj 120ku gumu a ked boal zadara tak preco nie :lol: :lol: ale mal som tam 18 nastku koleso ! keby som kupoval tak idem bud 110 alebo 100 B-) jazdil som mitasy c 10 a zodrali sa tak do 3 mesiacoch co si myslim ze bolo v pohode. A nocak, tie super mischeliny vytrhali chalani na podzavoze za jeden trening :bla:

crossko1, 01.04.2009 21:53
jednoznacne Michelin S12....

jonhy9, 01.04.2009 22:24
ja sa do pneumatik moc neviznam ale bud maxxis robi tu istu gumu ako pirelli alebo je to ta ista fotka a pre tych co spekuluju s tymi farebnymi pasikmi zlty znamena pouzitie pre enduro cerveny je cross biely je na zimu a zeleny je pre vypln moose asi tak tod vsio

panzerfaust, 01.04.2009 22:49
Používam MICHELIN S12 , do piesku MAXXIS SM . Myslím si že michelin su dobré gumy aj ked su neni zrovna lacne . ( PIRELLI SCORPION hlavne prednu a zadnu nebudem komentovať na blate som bol stále dole :D Hlavne v usekoch s koreňmi .

admin, 01.04.2009 23:00
jonhy9: svata pravda - vymenil som obrazok za spravny! :hacker:

momo, 02.04.2009 21:06
Toto treba tiež zamknúť. ved je to tu skoro každý mesiac a stale dokola .

MOTOSVET, 07.04.2009 09:42
D 756, je dobrá, ale to je len môj názor....

mato606, 09.04.2009 21:03
Podla môjho názoru je dobra PIRELLI SCORPION,mal som ju obutu na Honde CR 125,a na enduro a countrycross ju odporucam kazdemu

mion, 09.04.2009 21:47
ja som kupil moto a bola tam obuta akasi VEE RUBBER a lepsiu pneu som este nemal hlavne do blata pneu mam asi este 30% ale vyskriabem sa snou tam kde aj kamosi na novych michelinach a este asi aj s mensimi problemami ale neviem kde sa daju zohnat

biker09, 21.04.2009 21:16
http://www.motosvet.sk/produkty-motocross/dunlop/
celkom dobra cena na dunlop

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   September 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 03.10.2020
Enduro Cup Stred
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 17.10.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
cal_icon 18.10.2020
MM SR CC Dvojíc: Countrycross
Lehota pod Vtáčnikom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky