Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO- LOVÈICA 2018

ENDURO- LOVČICA 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - HONDA CR 125 stale sa zadiera
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 28.10.2011 20:09
Zdravim, prejdem rovno k veci kamarat kupil tuto motorku s tym vedomim ze bude musiet vymenit piest lebo bolo citelne ze uz ma toho dost za sebov, ale este z tym piestom vybehal asi 10l benzinu a v pohode. Potom kupil novy B-ckovy piest ale valec bol este asi na A-ckovy ale ten co to predaval vravil ze to tam v pohode moze dat nech to trosku dlksie zabieha a ze to bude dobre, vyjazdil na tom jednu nadrz na zabeh 1:30 potom sa siel normalne povozit a moto zadrel. Mysleli sme ze to bolo asi tym vecsim piestom tak kupil uplne ten najmensi zakladny zlozil to a po chvyli vozenia sa moto zacala znovu zadierat pomer oleja a benzinu bol 1:25 a to sa vozil skoro na volnobehu. Neviete niekto prosimvas cim to moze byt ? kazda rada moze pomoct . Dakujem. :)
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 28.10.2011 20:12
ozaj motorka je to 2007

Hodnotenie príspevku:  0    0
 gopel
registrovaný člen
Pridané: 28.10.2011 21:06
mne to napriklad robila privera , bola zle nastavena a mi šuchala o piest čiže 20 min jazdy a bol zadrety piestny kružok ked sa to zopakovalo znova , potom som to cele rozobral nastavil a od vtedy už som s tym nemal problem.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 00:49
prve co ma napadlo---nezabrusena privera ;) davajte si nato ku%evsky bacha,jeto zrada ktora stoji zbytocne prachy...preto sa valec posiela na repas aj spriverou.(ale vy ste menili len piest)

A ze ti niekto povie ze v pohode mozes dat piest rozmeru X a pritom by sa patrilo dat rozmer Y..to si mozes strcit za klobuk a nepomoze ti ani keby si riedil benzin s olejom 1:1.


Dalej ten piet je naniecom(ojnica+...) osadeny,bolo by dobre-ak sa ktomu sami nedopatrate,dat to pozriet -v akom je to "nieco" stave.Ak je to vyhonene....tak to bude stale len zacarovany kruh ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 00:51
...a mimochodom taky karburator,pan zmiesavac je tiez dost zaujimave zariadenie.Skuste dat pozriet aj to. ;)

A ozaj:po tolkych inkfartoch-ako je natom valec?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 01:37
valec by mal byt v pohode lebo ked sa prvy krat zadrela tak bolo trochu na nom natreteho hliniku z piesta tak sa to dalo pozriet tusim ze hrehor to pozeral a vravil ze to staci iba prelestit a ze je to dobre takze valec by mal byt v pohode :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 10:54
mal by byť, by mal byť. ku*va treba to zmerať a hneď sa vie ako je na tom. nie nejaké pozeranie. stačí pár stoviek a valec je v prdeli...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 12:54
volodaj asi ked to pozeral Hrehor a povedal ze je to dobre tak to bude dobre, si myslim ze nevidel prvy valec ani druhy :)


Hodnotenie príspevku:  0    0
 199travis199
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 17:21
2dudo50 : nepisal si nahodopu ze ked sa prvy krat zadrela tak pozeral ten valec ??????? , sviecka bola aka ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 18:35
no ved ked sa prvy krat zadrela tak sa to dalo pozriet a teraz sa nezadrela uplne ale po chvylke vozenia sa dal dole vyfuk a piest uz zacinal byt osuchany keby sa jazdilo dlksie tak sa kusne..... co myslis s tou svieckov ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 199travis199
registrovaný člen
Pridané: 29.10.2011 20:32
ci neni zla zmes, netaha olej z prevodovky atd.....

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 29.10.2011 23:59
ked bol osuchany piest zo strany vyfuku, tak to mas jasne,,, je to privera


Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 11:35
ano zo strany vyfuku a presne oproti z druhej strany

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 11:49
Si si istý že tam je ešte nikasil?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 11:58
momo ako myslis ze tam este je ? .... akoze ci nieje vydraty napriklad na vyfukovej prepazke ci ako ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 12:09
myslím to tak že ten valec je KO. No asi to treba rozobrať a tak hladať príčinu ,inak to asi nezistíš .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 12:28
ten valec sme mali X krat zhodeny a pozerali a nic a bolo to v servise a tam mu to pomerali prelestili valec, pozerali ho niakim mikroskopom ci co to bolo a dali k tomu piest a povedali ze neni mozne aby to teraz na tomto pieste zadrel

Hodnotenie príspevku:  0    0
sabi1
registrovaný člen
318
Pridané: 30.10.2011 12:29
Odnes valec niekomu, kto ho zmeria mikrometrom, a nie, že ti niekto povie, že je dobrý..ako to on môže vedieť keď ho nezmeral??


Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 12:37
ja uz neviem ako to mam povedat, ze valec bol merany a aj pozerany niakym mikroskopom ci co to mal, ci nieje nahodou niekde poruseny nicassil :lol: podla mna byto mohla byt aj ohnuta ojnica alebo nieco tomu podobne :roll: ale nemam sajnu ako to zistit to uz bude musiet asi niaky odbornik rozobrat cely motor a tak ci ? :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 12:52
No tak to musíš dať niekomu spraviť .

Hodnotenie príspevku:  0    0
 indian
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 20:15
Pozri po prvom zadreti sste dali valec skontrolovat a dajme tomu vse OK, ale po druhom uz moze byt zly, mohol sa poskodit. A ako ti volodaj napisal, treba pozriet zmes/sviecku. Ak to bolo chudobne, zima tomu este dopomohla a mas to. Alebo skrabance - je cisty vzduchovy filter ?? mate ho vobec tam ? - ak nie = chuda zmes = prach a bordel = KO.
Alebo trebars ta privera, ako ti tu pisali. Alebo aj takto, lebo stava sa vselico, aj lepsim :-D, mate tam vodu v chladici ? Olej ste dali? aky ?.. je toho proste vela...

PS> Niekedy je to lepsie dat do dobreho servisu ako sa stym doma trapit, ver mi. znicis 2-3 100eurove piesty, nakoniec 200 eurovy nicasil, a moto nepojde, peniaze minute, nechut a pod.

Upravil indian, 30.10.2011 20:17:47

Hodnotenie príspevku:  1    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 22:01
ked ste behali s piestami a valcom, kolko stavebneho odpadu napadalo do priestoru kluky? :(

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 30.10.2011 23:01
chlapi nic v zlom ale tusim ste tu vsetci bohovy mechanici a o druhych si myslite ze nevideli motorku ani z lietadla, samozrejme cest vynimkam :lol: ano berem ze kazdy sa snazi pomoct ako vie, ale opytat sa taku blbost ci ste dali olej alebo kolko bordelu napadalo do klukaca a podobne..... tak to uz je trochu vela, takuto blbost sa moze opytat fakt iba blbec co asi nikdy nic nerozoberal alebo nieco podobne tomu robil :bla: netvrdim o sebe ze som svetovy mechanik ale zase som neni de*il ;) ja neviem ci to je tym ze cim je niekto starsi tym sa citi mudrejsi alebo co a o mladych si mysli ze ked ma niekto 18 alebo 15 rokov tak nevie nic, neberte to niektory ako urazku :D ale ja som tu pisal z tym vedomim ze mi tu niekto co sa tomu o nieco viac rozumie napise niaku odpoved ze mohlo by to byt toto alebo hento a nie sa ma tu pitat ze ci mi desi do motora nespadla cela golasada alebo ci som tam nedal niakym nedopatrenim piest z majorca a podobne :bla:
premna zamna tuto temu aj zamknite lebo niektore odpovede ma tu doslova na*rali a nic nive som sa nedozvedel ;)

Hodnotenie príspevku:  1    2
hato
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 06:38
http://blackhole.sk/files/images/intropg6itqy59fr8_0.jpg

a na zaver uz iba opraverensky DŽingeĽ



www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU

nic proti len mi to uz nedalo ;) vysoky vyskyt slov "asi" a "mozno"

a neberte život príliš vážne, aj tak nevyviaznete živí B-)

Hodnotenie príspevku:  2    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 31.10.2011 07:08
problémom "mechanikov" je , že pozrú len to , čo je do očí bijúce , ale nie to , čo s problémom súvisí. A niektoré zrady sú také protivné , že je problém nájsť príčinu "naživo" a dupľom nie "po telefóne" .
benzín olej 1:25 a to si myslíš , že si jej spravil dobre?? pipkinu baču. A na prívere by si musel mať milimeter karbónu , aby robila problém a kontaktovala piest. leda , že by si nejakým zázrakom pobabral jej ovládanie. Ale stále by to nebol dôvod na problémy v nízkych otáčkach.

napadlo ťa pozrieť vodnú pumpu?
dal si správne tesnenie pod valec?
napadlo ťa pozrieť hladinu v karbíku?
napadlo ťa pozrieť guferá na kľuke?
vymenil si tesnenie pod hlavou?

silne pochybujem.
Na niektoré veci proste nestačí "mechanik výmenár" na úrovni cvičenej opice, ktorý vie len to , čo si prečíta v manuále , alebo , čo je horšie , prečíta na slovenských fórach.

a honovaním sa valec určite neleští , práve naopak u staršieho jazdeného valca sa obnovuje šrafovanie , ktoré udržiava olej na stene valca. A kúpiť piest len tak od oka , že bude treba trochu viac zabiehať ... no koment .

Hodnotenie príspevku:  1    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 07:43
2dudo50: každy prispevok ktorý bol napisaný bol podaný tak ako si ty napisal o tvojom problememe. To že sa ti pridrel piest je chyba, ktorá môže mať vela dvôvodov ale ty si čakal že ti nekto napiše na 100% pričinu? Ak sa tvoria ryhy tak ich musi jednoznačne niečo spôsobit. Pravdepodobna pričina bude neodborne zloženie, že tam bolo niečo prehliadnute. Tak teraz nečakaj pomoc. Opravit alebo diagnostikovat zavadu cez diskusiu je nemožne aspon v tvojom pripade. :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 07:50
motorky patria do servisu , doma menim gumy , olej , filtre lanka, ,,,,,,,,,,,a nespekulujem co je motorke :-O ,,,,,,,,,tiez rozumieme s chlanmi kope veci a nevieme nastavit karburator lebo je este niekde problem a nevieme kde ,,,,,,,,takze do servisu :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 10:52
karol920 s tou priverov som ta nepochopil ako si to myslel :)
ja viem ze cez net sa neda nic opravit ako hovoris ty, ale opytat sa ze ci bol olej v benizne alebo ze ci bola naliata voda v chladicoch :bla:

povedz mi ako jej moze uskodit viac oleja 1:25 ? samozrejme to len tak na zabeh prve 3 L potom by sa to znizilo

vodna pumpa - ked sa viri voda v chladici tak asi aj cirkuluje a pumpa funguje

tesnenie pod valec - ak si myslis ze som tam vystrihol desi z duse z traktora tak si na omyle ;) normalne kupena tesniaca sada (PROX) a bolo na nej dokonca napisane Honda CR 125 2007 si myslim ze asi tie tesnenia boli dobre

hladina v karbiku - dat ihlu o jeden zarez vyksie to asi staci a aj to sa nerobieva ...... ked isla motorka v pohode pred tym a z karbikom sa ani nepohlo tak bude potrebne maxsimalne ubrat volnobehu

gufera na kluke - motorka na modro nedymila a predtym olej z prevodovky nezrala a to ze sa zhodil valec tak to gufera neposkodilo

tesnenie pod hlavov - to som pisal uz hore takze voda na piest nesla ani nic podobne

s tym valcom - to som zle povedal priznam si chibu asi to bude tak ako hovoris ale skratka ked sa motorka zadrela tak mal valec na sebe natrety hlinik z piestu a tak sa to dalo do servisu spravit akratka to niecim prebehli a bolo to OK :)

Upravil 2dudo50, 31.10.2011 10:53:14

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 12:05
Dudo :nehnevaj sa ale v jednom príspevku tu vystupuješ ako trubka čo nevie kde ma motorka nádrž a v druhom ako študovaný automechanik špecialista na motocykle a tak neviem čo si mam o tebe myslieť .

Skutočne radiť niečo o motore a valci je nemožné cez net.

mal som podobný problém s KTM -valec vyzeral dobre a viditelné poškodenie nebolo a konečné riešenie bol nový nikasil.

Ešte jedna všeobecná poznámka : Ak si niekto myslí že ked sa len na motorke vozí a nepáli sodu tak ta motorka sa neničí to sa dosť mýli.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 indian
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 17:56
Nehnevaj sa za mna za ten olej v benzine, ale ver mi ze sa to ludom stane, proste zhon, ztale mas namiesany v bandaske benzin s olejom a teraz nie a nalejes to tam a je to... aj ked zjavne to vas pripad nei je, ako ostatni napisali, cez net to asi nevyriesis, teda servis.

Poviem ti priklad - znamemu klakla kluka na rotaxe 447 => nova kluka cca 800e + piesty, kruzky vybrus atd.. = hodne. zlozili to boh vie ako a od vtedy sa motor stale na jednom valci pridiera. za 2 roky sa na skusky spalilo asi 200l benzinu a stale nic, vzdy sa to zadrie. DO novej generalky uz peniaze nikto neda to by uz bola cena noveho motora. Okrem toho nechut, nasranost, trapenie a 1x zrejme rozbite rogalo kvoli tomu. a podobne veci okolo.
Kolko teda usetrili za opravu v servise ?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 18:33
Ja sa nehnevam ani nic podobne :D
Ale bol som nahnevany z toho ze ta motorka nejde :skull:
A tuto mi to prislo take ze ste si pomysleli ze "hmmm chalanisko slo rozoberat motorku z plochym srobovakom a kombinackami" . :)
Tiez som to tu tak ostro nemusel napisat, ale bol som nahnevany a vsetko ostatne okolo toho, takze ak som tu niekoho urazil, dotkol sa ho alebo nieco podobne tak sa ospravedlnujem :)
A asi to pojde do toho servisu lebo uz neviem co stym . B-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 199travis199
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 19:05
2dudo50 nema ta honda nahodou zvarany z lavej strany valec ?


Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 31.10.2011 22:37
prívera je na cr125 dosť ďaleko od piestu , pokiaľ sa samozrejme pri oprave valca nerobil nadrozmer.

nadmerné množstvo oleja mení viskozitu zmesi olej+benzín a tým sa mení priepustnosť trysiek = reálna veľkosť je menšia.

hladina v karbíku a zdvihnutá ihla má spoločné ako koza a petržlen. Dá sa o tom vravieť v spojitosti , ale nie je to to pravé spojenie.
A že "ked isla motorka v pohode pred tym a z karbikom sa ani nepohlo tak bude potrebne maxsimalne ubrat volnobehu" dosť častá chyba.

príklad KTM144 ponúka 7 rôznych hrúbok originálnych tesnení pod valec , aby sa dala nastaviť správna antidetonačná štrbina . Tebe dali jedno v sade a máš vystarané....

tesnenie pod hlavou - nemusí ísť zákonite voda na piest , ale môže fúkať do vody a vytvárať vzduchové bubliny, ktoré nechladia

gufero je aj pod zapaľovaním a cez to si veru olej ťahať nebude, ale ak je ošťaté , tak je v čudu a púšťa falošný vzduch

atď, atď......

Hodnotenie príspevku:  0    0
 indian
registrovaný člen
Pridané: 31.10.2011 23:13
V poho ved nic sa nedeje, ale vidis kolko toho je, co moze byt zle. Tiez chapem, ze sa to snazite opravit sami, o to potom vacsia radost z vozenia. Ja si tiez doma opravim co viem a snazim sa co najviac +- s uepchom. No niekedy, napr. ked si uz nevies rady, je to proste lepsie dat ludom, co v tom maju kapanek jasnejsie ako my...

Hodnotenie príspevku:  1    0
 mxmoto
registrovaný člen
63
Pridané: 18.12.2011 21:34
M2T je na vine :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 18.12.2011 23:58
takze zavada je uz odstranena aspon dufam (nebol cas ju poriadne otestovat )
motorka mala zbruseny valec cca o 1 mm, nebola tam original hlava a valec mal malicku ovalitu, predosly maitel bol zrejme niaky palic a takto si zvysil vykon, ked sa tam dal novy piest tak bola kompresia taka velka ze sa to zadrelo
valec sa dal prebrusit, dali sa 2 tesnenia a malo by to byt OK
dufam ze to uz bobezi :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 karol920
registrovaný člen
920
Pridané: 19.12.2011 09:01
akurát , že Ti nesedí antidetonačná štrbina , po podložení valca ju máš veľkú , lebo do hlavy je asi 1,5mm zatočené , čo môže zase robiť iné problémy.

A skontroluj si aktuálny kompresný pomer , alebo inak povedané veľkosť spaľovacieho priestoru. , čiže piest do hornej úvrate , do 25ml striekačky natiahnuť olej a naplniť spaľovací priestor cez otvor pre sviečku po spodok sviečkového závitu. malo by vojsť cca 10ml.

a valec sa nebrúsil , ale honoval.



Hodnotenie príspevku:  0    0
 2dudo50
registrovaný člen
Pridané: 19.12.2011 14:13
dik za radu skusim :D
na ten valec som pouzil nespravne synonymum, ale pochopyli sme sa ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2021   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky